Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 16:51
  #1
Avstängd
Har ni några bra tips på bra ps toutorials? Vissa är jävligt krångliga :P

Hittar inte någonstans hur man får in text i en bild? Säg tex att det står jag heter johan och är 25 år, Men vill ändra endast och är 25 år?

Jag vet hur man ändrar text men inte så den blir som texten som var där tidigare bland annat!
Citera
2016-12-14, 17:36
  #2
Medlem
moderskeppet.se har den fördelen att de är på svenska....
Citera
2016-12-14, 21:11
  #3
Medlem
Det finns massa bra tutorials det svåra är bara att det kan ta ett tag innan du får svaret på din fråga från en tutorial. Om jag förstår det rätt så har du en bild där det redan står text på men du vill ändra texten i slutet till något annat. Då skulle jag rekommendera att du använder lasso-verktyget och content aware fill över den biten du vill ta bort (glömde vad det hette på svenska) http://www.photoshopessentials.com/p...ware-fill-cs5/

Sedan skriver du in din nya text. Tips är att om du vill använda samma typsnitt som bilden(om du inte redan vet vilket typsnitt som används) att du då skär ut typsnittet och laddar upp i en font identifier https://www.myfonts.com/WhatTheFont/
Citera
2016-12-15, 09:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Har ni några bra tips på bra ps toutorials? Vissa är jävligt krångliga :P

Hittar inte någonstans hur man får in text i en bild? Säg tex att det står jag heter johan och är 25 år, Men vill ändra endast och är 25 år?

Jag vet hur man ändrar text men inte så den blir som texten som var där tidigare bland annat!
Din fråga är omöjlig att svara på den inte innehåller någon infon om hur bilden är uppbyggd. jag hade sagt att du får antingen leta reda på originalbilden utan text öve och sedan lägga in 25 själv.

Om originalbilden inte finns att hitta, får du helt enkelt försöka retuschera bort texten, förslagsvis med klonstämpeln, ut bilden. Det kan bli mer eller mindre bra beroende på vad du har att jobba med och hur duktig du är.

Om du inte klara detta får du tänka om.
Citera
2016-12-23, 23:45
  #5
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Har ni några bra tips på bra ps toutorials?

Tips på bra Photoshop-tutorials? Är 'bra' motsatsen till 'krångligt' för dig? Behöver du en tutorial-sida som till och med dresserade apor klarar av att följa?
Citera
2016-12-25, 16:25
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Tips på bra Photoshop-tutorials? Är 'bra' motsatsen till 'krångligt' för dig? Behöver du en tutorial-sida som till och med dresserade apor klarar av att följa?

Yes helst på teckenspråk eftersom jag är döv.
Citera
2017-02-04, 22:20
  #7
Medlem
Youtube!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback