Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-02, 12:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Beror som sagt på var i Downtown du befinner dig. Google har angett ett par kvadratkilometer stort område som Downtown - Skid Row. https://www.google.se/maps/place/Ski...4d-118.2424291

Själv har jag varit på Main street som ser ut att ligga i utkanten av Skid Row, men där var det tvärlugnt. Men det var å andra sidan på dagtid.

Jag fick en riktig fin dagsfylla på en rooftop nere i downtown sen gick jag på art museum som även ligger där nere. Håller med, det är inte så farligt så länge man kan ta en uteliggare som antastar en och vill suga kuk lite till och från.

Jag med vän hade det som en utmaning att se hur många crackheads som skrek på oss medans vi gick på mainstreet.

Finns även en ACNE butik där nere och de sätter inte upp butiker i dåliga områden.

LA är coolt men jag håller med en del att om jag skulle tillbaka till LA hade jag bara haft det som pitstop för två dagar för att antingen dra vidare upp till SF och längre upp till Russian River eller ner till San Diego som är mindre och mer centrerad stad.
Citera
2017-04-08, 22:39
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
South Central har jag sett på film. Ska vara kusligt där.
Watts har jag hört är inte trevligt liksom compton och Inglewood
Citera
2017-06-07, 14:37
  #27
Medlem
Jag tycker nog LA överlag är en jävla skitstad. Glöm allt du drömt om Hollywood, Venice Beach osv. Turistfällor så det skriker om det, fullt med tiggare, uteliggare, luktar piss, är skitigt och allmänt värdelöst. Lägg dessutom till att du lär få köa i timmar så fort du ska ge dig ut i trafiken. När jag var i LA gjorde jag stan ganska mycket, men mådde som bäst när jag kom bort från stan och besökte andra fantastiska platser.

Vissa nämner städer i närheten, vilket kan rekommenderas. Santa Barbara, Long Beach o.s.v. är ju riktigt nice och inte alls samma kaos.

Gamla kollegor varnade mig för trafiken innan jag åkte... men jag kunde aldrig föreställa mig hur det var. Och trots detta landar jag i LA om några veckor, haha!
Citera
2017-06-15, 07:24
  #28
Medlem
Tycker inte att LA är att rekommendera alls om man nu vill turista på denna sidan landet. I synnerhet inte ett ställe att stanna länge på om man bara är i USA en begränsad tid, slösa inte er tid här, det finns massa andra ställen som är mycket trevligare att besöka.

Är man däremot bosatt här så är det ett ganska okej ställe, det finns alltid något att göra, det är inte som att bo på landsbygden precis. Finns massor av mindre kända, mindre turistiga saker att göra - vi tar tex hellre en promenad i Ferndell, ser en baseballmatch på stadium, spelar mini-golf i Downey eller ser en film på någon av drive-in biograferna. Det är lite sådana saker som är trevligt med att bo här kombinerat med närheten till svenska konsulat, svenska kyrkan, USCIS-kontor och sånt. Man slipper köra i timtal bara för ett 20-minuters möte tex, det gillar vi.

Finns även mängder med nackdelar med LA såklart. Som sagt, jag rekommenderar ingen att turista här annat än att gå igenom det hela lite snabbt så man kan kryssa av LA på sin "städer jag vill besöka innan jag dör"-lista.
Citera
2017-06-15, 07:26
  #29
Medlem
Laguna Beach är mitt absoluta favvoställe i SoCal btw. ♡
Citera
2017-06-19, 00:59
  #30
Medlem
Adelaides avatar
Hur är det med Huntington Park? Eller tillhör det området ens staden LA?
Citera
2017-06-20, 16:55
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hur är det med Huntington Park? Eller tillhör det området ens staden LA?

Ja, det tillhör ju LA storstadsområdet... Jag skulle nästan räkna in allt mellan Oxnard och San Clemente till LA, med risk för att få någon stadsgränsfaschist på mig!

Har varit i LA många gånger men aldrig besökt down town tyvärr. Skall finnas en del trevliga bohem-områden där med god craft brewerys/tap rooms och mat, mm just öster om Skid Row!
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2791873

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback