Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 12:41
  #1
Medlem
wearcapeflys avatar
Tjenare,

Köpte nyligen ett par Marshall Major II Bluetooth och är rätt nöjd hittills, men jag undrar om någon har koll på om det går att se batteristatusen i telefonen (iPhone 6S, iOS 10)? Den enda ledtråden jag har just nu är någon led på själva lurarna som blir röd när det börjar bli dåligt.
Citera
2016-12-14, 13:03
  #2
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Tjenare,

Köpte nyligen ett par Marshall Major II Bluetooth och är rätt nöjd hittills, men jag undrar om någon har koll på om det går att se batteristatusen i telefonen (iPhone 6S, iOS 10)? Den enda ledtråden jag har just nu är någon led på själva lurarna som blir röd när det börjar bli dåligt.
Ser du inte batteristatus bredvid Bluetooth symbolen högst upp på skärmen?
Citera
2016-12-14, 13:17
  #3
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ser du inte batteristatus bredvid Bluetooth symbolen högst upp på skärmen?

Nope, inte heller kan jag lägga till widgeten "batterier" jag sett det skrivas om lite här och var. Tror inte alla lurar skickar batteristatus till telefonen, men har ingen aning om Major är en av dem.
Citera
2016-12-14, 13:31
  #4
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Nope, inte heller kan jag lägga till widgeten "batterier" jag sett det skrivas om lite här och var. Tror inte alla lurar skickar batteristatus till telefonen, men har ingen aning om Major är en av dem.
Widgeten finns i den skärm man kommer till med swipe vänster, vad den nu heter. Iaf där man ser nästa aktivitet, nyheter etc. Längst ner finns knappen "Ändra" som låter dig lägga till Widgeten.
Förklarar som en kratta men kolla där om du inte gjort det redan.
Citera
2016-12-14, 14:51
  #5
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Widgeten finns i den skärm man kommer till med swipe vänster, vad den nu heter. Iaf där man ser nästa aktivitet, nyheter etc. Längst ner finns knappen "Ändra" som låter dig lägga till Widgeten.
Förklarar som en kratta men kolla där om du inte gjort det redan.

Har testat det utan resultat. widgeten är inte synlig, trots att lurarna är parkopplade. Har du själv samma lurar?
__________________
Senast redigerad av wearcapefly 2016-12-14 kl. 14:54.
Citera
2016-12-14, 15:25
  #6
Medlem
ElFarolitos avatar
Jag har samma lurar och funderade på samma sak ett tag. Lite efterforskningar gav mig eventuellt svaret. Endast enheter med inbyggd batteriindikator syns i widgeten. Vad jag antar utifrån detta är att hörlurarna saknar batteriindikator.
Frustrerande att inte veta batteristatus, men eftersom de har såpass bra batteritid klarar jag mig bra med at ladda en eller två nätter i veckan!
Citera
2016-12-14, 15:39
  #7
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElFarolito
Jag har samma lurar och funderade på samma sak ett tag. Lite efterforskningar gav mig eventuellt svaret. Endast enheter med inbyggd batteriindikator syns i widgeten. Vad jag antar utifrån detta är att hörlurarna saknar batteriindikator.
Frustrerande att inte veta batteristatus, men eftersom de har såpass bra batteritid klarar jag mig bra med at ladda en eller två nätter i veckan!

Okej, kunde nästan misstänka att det förhöll sig på ett liknande sätt. Precis som du säger så är det egentligen inte så noga när de har 30+ timmar batteritid. Tack!
Citera
2016-12-14, 16:58
  #8
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Har testat det utan resultat. widgeten är inte synlig, trots att lurarna är parkopplade. Har du själv samma lurar?

Citat:
Ursprungligen postat av ElFarolito
Jag har samma lurar och funderade på samma sak ett tag. Lite efterforskningar gav mig eventuellt svaret. Endast enheter med inbyggd batteriindikator syns i widgeten. Vad jag antar utifrån detta är att hörlurarna saknar batteriindikator.
Frustrerande att inte veta batteristatus, men eftersom de har såpass bra batteritid klarar jag mig bra med at ladda en eller två nätter i veckan!
Nej jag har inte dom lurarna men trodde i min enfald att de flesta BT-lurar gav den möjligheten på iOS och att det "bara" var en inställningsgrej.
Mea culpa men skönt med ett definitivt svar, om än inte det man ville ha. Mäktig batteritid dock
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback