Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 11:14
  #1
Medlem
Rickuzs avatar
Är Ebay det enda vettiga alternativet, eller kan man även få napp på blocket? Min fråga är liksom hur man hittar köpare som samlar på gamla spel är är redo att lägga en hacka.

Jag har två gamla spel till Super-Nintendo (Zelda och Turtles) som jag känner mig mogen att bli av med.. Vet bara inte hur.
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2016-12-14 kl. 11:17.
Citera
2016-12-14, 11:16
  #2
Medlem
Bret-Harts avatar
Tradera skulle jag köra på
Citera
2016-12-14, 11:20
  #3
Medlem
Dissociatives avatar
Tradera. Utan tvekan. Har köpt mycket retro spel där själv och det är mycket eftertraktat.
Citera
2016-12-14, 11:34
  #4
Medlem
8xxSeriess avatar
Finns även en del retrospel grupper på FB... dock brukar de vara grymt snåla å gnidna medlemmarna
Citera
2016-12-14, 20:55
  #5
Moderator
memymos avatar
Tradera är väl den bästa som alla sagt. Samt Blocket.

Finns många som samlar på sig spel om man säljer det som paket inför RSM t.ex

Kolla upp värdet och lägg dig på en bra nivå. Många vet idag värdet på vad ett Zelda kostar. Vilken utgåva (är det tyskt är det t.ex värt 100 spänn max)

Har du fodral? är fodralet skadat? och isf hur mycket. Har du boken kvar? så kan det variera mellan 600-1600

Vad du gör gå inte till butiker för att byta in (som game gjorde, dom köpte in det för skit och ingenting)

Även nishade sidor för arkad/konsoller som finns kan vara ett bra ställe för att sälja om det är så att dom har egna sälj forum där.
Citera
2016-12-16, 01:50
  #6
Medlem
Elementarts avatar
Tradera, annars finns det olika Facebook-grupper där man kan köpa och sälja spel.
Citera
2016-12-24, 10:10
  #7
Medlem
Geomeisters avatar
Om det är Turtles In Time och Zelda: A Link to the Past så tillhör båda maskinens mest populära spel. Säkerligen inga ovanliga, men spel dom flesta som köper SNES vill ha. Att kunna sälja dessa till ett rätt bra pris lär inte vara svårt.

Tyvärr är det som många skriver att spelbutikerna köper in spel för struntsummor och säljer vidare för mångdubbla priser. Jag förstår också att butikerna måste gå runt, men att köpa ni något för 75 kronor. Sedan sätta ett klistermärke på och sälja för 600 kronor känns inte okej. Då borde första ägaren få åtminstone 200 kronor.

Tradera är inget dåligt alternativ, men kolla gärna med spelare i din omgivning. Kompisar och bekanta. Kanske finns någon som gärna köper spelet.
Citera
2016-12-24, 14:59
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Vi har en jättefin tråd där man får sina spel värderade: (FB) Värderingstråden för retrospel.
I denna pratar vi om hur och var man bör sälja sina spel.

Mvh,
Moderator
Citera
2017-01-08, 15:38
  #9
Medlem
Krickerts avatar
På loadings köp och säljdel.
loading.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback