Jag blir helt galen när jag hör att läkare på vårdcentralerna, utan psykiatrisk kompetens skriver ut antidepressiv medicin. Vad är det för jävla tramsdiagnos?!! Vad är anledningen till att du gick till VC, hur mår du, har du ångest, känner du dig deprimerad, osv. Sertralin är en ganska "heavy duty medicin", mycket biverkningar och svåra utsätttningsbesvär om man slutar tvärt. Fick du någon information om detta av din läkare som skrev ut receptet?
Kolla in den här tråden:
https://www.flashback.org/t2791683
Tänk efter, behöver du verkligen den här medicinen. Egentligen tycker jag att du borde kontakta psykiatrin i ditt område och få en professionel diagnos av en utbildad psykiatiker och höra vad denne säger. Tyvärr är det inte heller någon garanti, det finns idiotiska rötägg inom psykiatrin också, men chansen är större att du träffar någon som är kvalificerad att ställa diagnoser och skriva ut rätt medicin, om det är det du verkligen behöver. En läkare som kan informera dig om fördelarna och nackdelarna när det gäller antidepressiv medicin, som kan förklara hur man påbörjar medicineringen och avslutar den korrekt.