Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-13, 22:06
  #1
Medlem
SvartChilis avatar
Jag kontaktade admins som man ska. Jag startade en kritisk tråd gentemot en låsning av en tråd men utan att nämna en viss moderator. Enligt reglerna.
Ruskigbuss gav sig själv till känna i tråden. Vi ställde kritiska frågor. Resultatet blev att aktuell moderator förbjöd möjligheten att ge en uppmuntrande kommentar i trådarna:
(FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att...
(FB) I dag är jag glad för att ...

Någonting som pågått sedan 2005

En vän skrev till en som tror var rädd att ha cancer, hoppas det löser sig och skrev sedan vad han själv har ångest för. Och fick det raderat!

Vad pågår? Får en moderator göra så här?
Citera
2016-12-14, 00:12
  #2
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag tittar i min PM-låda, nej, inte är den full, nej, inte innehåller den något PM från trådskaparen.
Citera
2016-12-14, 01:13
  #3
Medlem
skunkjobbs avatar
Det var en rörig trådstart, jag har svårt att greppa vad som egentligen påstås ha hänt.
Citera
2016-12-14, 09:18
  #4
Moderator
Tinuviels avatar
Till dess att TS följt rutinerna och kontaktat ansvarig moderator låses tråden. När så skett kan den låsas upp igen vid behov.

// mod
Citera
2017-01-27, 19:10
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden låses upp för fortsatt diskussion.

// mod
Citera
2017-01-27, 21:18
  #6
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag kontaktade admins som man ska. Jag startade en kritisk tråd gentemot en låsning av en tråd men utan att nämna en viss moderator. Enligt reglerna.
Ruskigbuss gav sig själv till känna i tråden. Vi ställde kritiska frågor. Resultatet blev att aktuell moderator förbjöd möjligheten att ge en uppmuntrande kommentar i trådarna:
(FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att...
(FB) I dag är jag glad för att ...

Någonting som pågått sedan 2005

En vän skrev till en som tror var rädd att ha cancer, hoppas det löser sig och skrev sedan vad han själv har ångest för. Och fick det raderat!

Vad pågår? Får en moderator göra så här?
Mycket har hänt sedan jag skapade denna tråd. Jag kritiserade här i flashback Ruskigbuss chattförbud på Laidback och en trådlåsning.

*Den stora chatt-tråden kom till. (Men det var ingenting jag specifikt bad om)
*Tråden jag ville ha upplåst blev upplåst.
*Uppmuntrande kommentarer i dessa trådar: (FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att... och (FB) I dag är jag glad för att ... blev återigen tillåtna efter att jag klagat till högre ort. Någonting som gladde många användare.

Men nu raderar Ruskigbuss återigen kommentarer, på måfå av vad det verkar. Hans svar till mig är att "All chatt ska ske i stora chatt-tråden? Men det är bara vissa inlägg som raderas.
Enligt Ruskigbuss är chatt ibland detta:
A: Jag är ledsen för att min släkting är svårt sjuk.
B: Jag beklagar och känner med dig.
Ibland detta:
A: Jag känner mig så förvirrad över livet och får ångestattacker. Allt är skit just nu.
B: Jag förstår dig, mår också dåligt men jag hoppas att vi kan få lite ljus i våra liv.
A: Tack. Det hoppas jag med.
  • Vad pågår? Ska en moderator radera vissa inlägg men inte andra fast de är likvärdiga och sedan ge felaktig information om varför till användaren som klagar. T ex Chatt är förbjudet. Eller avfärda det raderade som trams?
  • Ska inte en moderator kunna ta till sig kritik trots att det bara handlar om Laidback?
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-01-27 kl. 21:27.
Citera
2017-01-27, 22:17
  #7
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det var en rörig trådstart, jag har svårt att greppa vad som egentligen påstås ha hänt.
Det är därför som jag har förklarat utförligt i det nästförsta inlägget av mig. Denna tråd skapades för länge sen men har nu aktualiserats.

Möjligtvis leder tråden ingenstans men efter så pass många snipiga och oklara svar från Ruskigbuss kände jag mig tvungen att lyfta detta.
Så har jag inte tigit i alla fall.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-01-27 kl. 22:22.
Citera
2017-01-27, 22:23
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Mycket har hänt sedan jag skapade denna tråd. Jag kritiserade här i flashback Ruskigbuss chattförbud på Laidback och en trådlåsning.

*Den stora chatt-tråden kom till. (Men det var ingenting jag specifikt bad om)
*Tråden jag ville ha upplåst blev upplåst.
*Uppmuntrande kommentarer i dessa trådar: (FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att... och (FB) I dag är jag glad för att ... blev återigen tillåtna efter att jag klagat till högre ort. Någonting som gladde många användare.

Men nu raderar Ruskigbuss återigen kommentarer, på måfå av vad det verkar. Hans svar till mig är att "All chatt ska ske i stora chatt-tråden? Men det är bara vissa inlägg som raderas.
Enligt Ruskigbuss är chatt ibland detta:
A: Jag är ledsen för att min släkting är svårt sjuk.
B: Jag beklagar och känner med dig.
Ibland detta:
A: Jag känner mig så förvirrad över livet och får ångestattacker. Allt är skit just nu.
B: Jag förstår dig, mår också dåligt men jag hoppas att vi kan få lite ljus i våra liv.
A: Tack. Det hoppas jag med.
  • Vad pågår? Ska en moderator radera vissa inlägg men inte andra fast de är likvärdiga och sedan ge felaktig information om varför till användaren som klagar. T ex Chatt är förbjudet. Eller avfärda det raderade som trams?
  • Ska inte en moderator kunna ta till sig kritik trots att det bara handlar om Laidback?

Nja, riktigt så var det ju inte. Förstås.

Vad det handlar om är att du #SvartChili och #Ziaya vill kunna chatta överallt.

Jag raderade detta inlägg från Ziaya berättar om sitt tråkiga liv när han "tröstar".

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Men vad lipar du över? Du gör ju nåt åt det. Eller? 25? Jamen vad jävla gammalt då. Ha inte åldersnoja nu. Så onödigt. Du kommer ju styra upp det här. Okej? Okej. Kom igen, ett leende. Ja, så ska det se ut.

Jag är uttråkad nu och längtar efter sällskap. Att va hemma å jobba en hel dag kan suga fetbanan. Hoppar över till flashback titt som tätt. (Ska ge mig ut och
jogga).


Nä. Ledsen.

Detta är chattande och detta raderas.

Jag fick detta PM
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Hej.
Varför raderas fortfarande kommentarer där man ger tröst eller uppmuntrar i laidbacks trådar, Idag är jag glad för..., som du själv skapade, och Idag är jag ledsen, låg, sur för...?
Jag trodde förbudet mot kommentarer hade hävts?
som jag besvarade:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det finns en chatt-tråd, allt chattande utanför den raderas.
/Rb

Sedan fick jag ett PM från den som skrivit inlägget
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Hej
Inte för att jag tror att mina klagomål räknas längre men jag talar inte bara för mig själv. Varför raderas fortfarande uppmuntringar i tråden där folk skriver vad de är ledsna över? (FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att...
Jag får PM av folk som tackar för sådana men inte vågar skriva tack i tråden. Ska det vara på det viset`? Ska vi vara rädda att ge stöd till varandra?
Vad äe det för fel med att uppmuntra lite när någon skriver detta?
(FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att...

Så här kan det ju inte fortsätta!?

Varpå jag svarade:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Då föreslår jag att du slutar chatta om ditt eget liv mitt i din "uppmuntran".
/Rb

Så här ligger det till.

Ni FÅR chatta. I en enda tråd.
I ALLA andra trådar - så raderas chattandet.

(Såvida vi hittar inläggen, förstås, ibland missar vi något, men då är det bara att RP:a detta.)

Om ni inte klarar av detta, så är enda alternativet att trådarna där chattandet hela jävla tiden uppstår - kommer att låsas.

Valet är ert.
Citera
2017-01-27, 23:23
  #9
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nja, riktigt så var det ju inte. Förstås.

Vad det handlar om är att du #SvartChili och #Ziaya vill kunna chatta överallt.

Jag raderade detta inlägg från Ziaya berättar om sitt tråkiga liv när han "tröstar".



Detta är chattande och detta raderas.

Jag fick detta PM

som jag besvarade:


Sedan fick jag ett PM från den som skrivit inlägget


Varpå jag svarade:


Så här ligger det till.

Ni FÅR chatta. I en enda tråd.
I ALLA andra trådar - så raderas chattandet.

(Såvida vi hittar inläggen, förstås, ibland missar vi något, men då är det bara att RP:a detta.)

Om ni inte klarar av detta, så är enda alternativet att trådarna där chattandet hela jävla tiden uppstår - kommer att låsas.

Valet är ert.
Om du visste hur trötta användare är på ditt raderande och dina bortförklaringar av all kritik. Men de vågar inte bråka med dig för då blir det repressalier.

Ziayas ex: Han uppmuntrar Iamthebatman och berättar sedan On topic varför han själv är låg, för att han är uttråkad. Sedan ger han även ett tröstande ord till en anv. vars farmor är döende.
Hur i fan kan du kalla det chatt?! Han skriver ett inlägg. On topic.

Jag orkar inte ens kommentera resten. Du kommer fortsätta som du alltid har gjort, folk kommer fortsätta att vara rädda för dig men hellre skriva det i PM till mig och du kan göra som du vill.
Men Grattis. Du vann.
Jag slutar nu skriva i laidback om ingen säger till dig att det inte är okej att skylla på chatt när du bara vill sätta dit de som kritiserar dig.

Bra så.
Citera
2017-01-28, 00:16
  #10
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nja, riktigt så var det ju inte. Förstås.

Vad det handlar om är att du #SvartChili och #Ziaya vill kunna chatta överallt.

Jag raderade detta inlägg från Ziaya berättar om sitt tråkiga liv när han "tröstar"

Att i ett inlägg uppmuntra en person och sedan berätta om mitt tråkiga liv i en tråd som heter Idag har jag ångest, är jag ledsen, låg sur över kan inte kallas chatt av någon annan än dig Ruskigbuss. Idag är jag sur/låg över att jag är uttråkad och att det suger att jobba hemma utan sällskap. Du kan inte kalla det OT. Du kan inte kalla ett enda inlägg, ett svar, för chatt. Det gör du ju inte för andra. Så varför för mig? Att du skriver tröstar inom citationstecken är ganska lågt.

Citat:
Om ni inte klarar av detta, så är enda alternativet att trådarna där chattandet hela jävla tiden uppstår - kommer att låsas.

Valet är ert.
Nu glömmer du att du har gjort detta förut. Du låste denna tråd; (FB) Vardagliga funderingar/påannonseringar som inte kräver korrekta svar eller kommentar. Motiveringen var chatt. SvartChili utmanade dig och vann. Så nej, jag tror inte att du bara kan låsa populära trådar som du behagar.

Förtretligt är det säkert också att Den stora Chatt-tråden kom till som en följd av SvartChilis protester.

Varför vill du vara ovän med laidbacks användare?
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-01-28 kl. 00:20.
Citera
2017-01-28, 00:38
  #11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ni är två användare som vill chatta, ni representerar inte Laidbacks användare på något sätt.

Det är frivilligt att delta i Laidbacks trådar, liksom på forumet, men vill man delta så måste man följa reglerna ja, annars blir det repressalier i form av varningar eller avstängningar.

Hurvida någon användare i så fall inte är min vän, är faktiskt inget jag ägnar någon tid åt att fundera över.

Jag är här för att diskutera intressanta frågor, inte för att skaffa mej vänner.

Det är tämligen enkelt. Följ reglerna eller så raderas inlägg.

Och om någon tråd genererar massa onödigt jobb, så kommer den att låsas.
Citera
2017-01-28, 11:45
  #12
Medlem
Det är allmänt känt att Ruskigbuss raderar LB-inlägg lite hur han vill. Undertecknad har fått flera inlägg raderade utan förklaring. Till exempel så raderades mitt inlägg i (FB) Vardagliga funderingar/påannonseringar som inte kräver korrekta svar eller kommentar om att jag hade hittat en flashbackare och en gammal klasskompis på en dejtingsida. Inga riktiga namn nämndes, ej heller orter.

Om man överhuvudtaget nämner i någon LB-tråd att man har fått en inlägg raderat så varnas man av Ruskigbuss för att ha "diskuterat moderators beslut".

Flashback är väl inte till för att ensamma stackare med härskarkomplex ska kunna jävlas med folk och censurera alla som klagar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback