Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-13, 20:42
  #1
Medlem
Hittar ingen tråd för Nils från Rättegångspoddens nya pod Narrativet.

De två avsnitt som släppts hittills tycker jag bådar gott inför framtiden, jag skulle vilja se den som en vidareutveckling av Rättegågnspodden där Nils och hans kollega Tom gör en djupdykning i ett kriminalfall med intervjuver av inblandade och andra som kan tillföra något.

Avsnitt 1-4(?) kommer handla om den sk "Lidingömannen" som härjade för ca 3 år sen.

Jag gillar den skarpt i alla fall och kommer absolut lyssna vidare.
Citera
2016-12-17, 22:16
  #2
Medlem
mschiefs avatar
Hoppas de lyckades gräva in sig djupare på rysspåret mer än flashbacktråden gjorde.
Citera
2016-12-19, 21:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Hoppas de lyckades gräva in sig djupare på rysspåret mer än flashbacktråden gjorde.

Jag tycker nog att dom redde ut det ganska bra och kom till en rimlig slutsats.
Citera
2017-01-15, 22:06
  #4
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Jag tycker nog att dom redde ut det ganska bra och kom till en rimlig slutsats.
Tyckte det avsnittet blev lite för långt och ointressant. Behövde inte spendera så mycket tid på att förklara varför folk ljuger på internet... Det senaste avsnittet däremot. Hoppas de lyckades få bilder av denne Josef vidarebefordrade till offren i Lidingö (om detta spår nu inte också visar sig vara helt falskt i nästa avsnitt).
Citera
2017-01-16, 15:49
  #5
Medlem
patrikgbgs avatar
Jag tycker det har vart intressant hittills. Kanske lite för mycket onödig bakgrundsinformation men hellre för mycket än för lite.

Längtar tills nästa avsnitt!
Citera
2017-01-17, 21:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Tyckte det avsnittet blev lite för långt och ointressant. Behövde inte spendera så mycket tid på att förklara varför folk ljuger på internet... Det senaste avsnittet däremot. Hoppas de lyckades få bilder av denne Josef vidarebefordrade till offren i Lidingö (om detta spår nu inte också visar sig vara helt falskt i nästa avsnitt).


Senaste avsnittet var riktigt intressant, jag hoppas på en fortsättning på samma spår i nästa.
Citera
2017-02-19, 21:19
  #7
Medlem
Jag gillade denna podcast skarpt.. Dock så måste jag säga att det känns lite segt att nästa avsnitt verkar dröja så länge. Det var väl över en månad sedan det senaste avsnittet släpptes. Jag förstår att det tar tid och att detta är något de håller på med på fritiden. Men om man är osäker på hur lång tid det kommer att ta att producera avsnitten så kanske det skulle varit bättre att vänta tills man är klar och sedan släppa ett avsnitt i veckan eller något liknande.

Nu tappar man intresset lite och kommer inte alls ihåg vad som skett i tidigare avsnitt.
Citera
2017-08-08, 16:20
  #8
Medlem
Trevlig och bra podcast. Precis börjat lyssna.

Och jag tycker Toms dialekt är fett skön att lyssna på förövrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback