Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-13, 14:46
  #1
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Bredband 100/10 Mbit/s

Alltså det är väl ADLS

Leveranör är : bredband2.com
Pris 208 kronor per månad

Kommer denna uppkoppling vara så seg att man hellre önskar att en Tsunami tar med sig hela Skadinavium?
Citera
2016-12-13, 15:02
  #2
Medlem
musttomtes avatar
Super nöjd med bredband2

http://i.imgur.com/2l8CnCI.png <-- har några andra maskiner igång därav något lägre upload.


Man får det man betalar för.. skulle nog lägga en hundring till per månad så det blir 100(100 duplex.
Citera
2016-12-13, 15:02
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Bredband 100/10 Mbit/s

Alltså det är väl ADLS

Leveranör är : bredband2.com
Pris 208 kronor per månad

Kommer denna uppkoppling vara så seg att man hellre önskar att en Tsunami tar med sig hela Skadinavium?
Nej 100/10 Mbit/s är inte ADSL
Citera
2016-12-13, 15:29
  #4
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Super nöjd med bredband2

http://i.imgur.com/2l8CnCI.png <-- har några andra maskiner igång därav något lägre upload.


Man får det man betalar för.. skulle nog lägga en hundring till per månad så det blir 100(100 duplex.

Okej -frågan är du vad du har för slags bredband då kimdah en bit längre ned skriver att det inte är ADSL, är det ip-telefoniinternetjofräjs det hela är?

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej 100/10 Mbit/s är inte ADSL

Se mitt svar till musttomte

Tackar för bådas input.
Kan utveckla lite vad det gäller. Jag bor i ett hyreshus där man kan säga att Bredbandsbolaget har monopol över fibern som är indragen någon gång i tiden. Där betalar jag 369kr för internet via fiber.

Nu är det som så att min väldigt unga dotter bor i ett hyreshus med samma premisser, Bredbandsbolaget äger fiberindragningen.

Jag tycker 369+369kr blir lite väl över min budget för att ha bra internet i två olika lokaler/lägenheter.

Därav kollar jag runt.

Så vad är Bredband2´s vara 100/10 värd? Prisvärd, skaplig kvalitet?

Har en bra D-linkrouter liggandes -kan det nyttjas på nåt vis?


(EDIT IP-ONLY beskrivs det som. Å vad i hela friden är IP-only
__________________
Senast redigerad av Ha4kioskvaltareJ 2016-12-13 kl. 15:33.
Citera
2016-12-20, 05:21
  #5
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
(EDIT IP-ONLY beskrivs det som. Å vad i hela friden är IP-only

En annan nätägare, dvs inte BBB. De kommer du inte åt via BBB-fiber.

Du får leta specifikt efter ADSL-abonnemang, men Skanova har höjt priset på tjänsten så det är nog svårt att hitta under 300 idag.

/capmac
Citera
2016-12-21, 12:13
  #6
Medlem
BortkastatNamns avatar
Du kommer inte att kunna få 100/10 med ADSL, kanske på VDSL. Men skulle rekommendera en fiber anslutning då den bör vara stabilare än en DSL anslutning. Om du har IP-Only (dom som äger fiber nätet) så kan du gå till deras sida och kolla vilka som kan leverera till dig www.ip-only.se/privat/bestall men kom bara ihåg att med vissa stadsnät/operatörer så får man betala en extra avgift för att använda fiber nätet.
Citera
2016-12-21, 15:06
  #7
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
En annan nätägare, dvs inte BBB. De kommer du inte åt via BBB-fiber.

Du får leta specifikt efter ADSL-abonnemang, men Skanova har höjt priset på tjänsten så det är nog svårt att hitta under 300 idag.

/capmac

Citat:
Ursprungligen postat av BortkastatNamn
Du kommer inte att kunna få 100/10 med ADSL, kanske på VDSL. Men skulle rekommendera en fiber anslutning då den bör vara stabilare än en DSL anslutning. Om du har IP-Only (dom som äger fiber nätet) så kan du gå till deras sida och kolla vilka som kan leverera till dig www.ip-only.se/privat/bestall men kom bara ihåg att med vissa stadsnät/operatörer så får man betala en extra avgift för att använda fiber nätet.

Det blev Bredbandsbolaget till sist ändå. 249kr de första 6 månaderna och sedan 369kr. Det är väl helt enkelt vad det kostar om man inte har fiber via Stadsnät där flera aktörer slåss om kunder.
Citera
2016-12-21, 16:56
  #8
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Det blev Bredbandsbolaget till sist ändå. 249kr de första 6 månaderna och sedan 369kr. Det är väl helt enkelt vad det kostar om man inte har fiber via Stadsnät där flera aktörer slåss om kunder.

Ja, monopol-nät UTAN ett billigt gruppavtal för alla är nog den sämsta varianten. Ingen valfrihet OCH ett högt pris.

/capmac
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback