Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-12-13, 22:24
  #37
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
I gemen, ja. Att däremot förlita sig på de politiker man valts omdöme och moral är en självklarhet.

Det är också därför politiker som blir ertappade med kuken i syltburken i riktiga partier får avgå eller på andra sätt ta straff, för att det förväntas att de sköter sig.

Det beror ju på vad man är kritisk emot. Valet av aktiviteter eller att kostnaden var för hög? Eftersom min invändning är kostnaden så tycker jag det ska stramas åt i regelverket. Ni som moraliserar över valet av aktiviteter får väl kolla vilket parti som har teambuilding-aktiviteter mest överensstämmande med er värdegrund och rösta därefter.
Citera
2016-12-13, 22:28
  #38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
I gemen, ja. Att däremot förlita sig på de politiker man valts omdöme och moral är en självklarhet.

Det är också därför politiker som blir ertappade med kuken i syltburken i riktiga partier får avgå eller på andra sätt ta straff, för att det förväntas att de sköter sig.
Tusentals sjuklöverpolitiker har gjort och gör samma sak, år ut och år in. Det finns en budget för den här typen av aktiviteter och den utnyttjas av alla.
Citera
2016-12-13, 22:35
  #39
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Så du skulle inte ha något problem med om de tre aktuella politikerna istället åkt "på Maldiverna på 5-stjärninga hotell, med helikopter-turer och djuphavsfiske på programmet"?

Du tycker inte att det är en tydlig indikation på deras bristande omdöme, något som rimligen inte är begränsad till lyxkonsumtion på skattebetalarnas bekostnad?

Jag menar att det är oändligt mycket viktigare att bedöma vilken politik de bedriver, och hur de förvaltar skattepengar, än att bedöma om deras teambuilding är i linje med något sorts asketiskt politikerideal. Eller menar du att politiker som lever i säck och aska per definition har "gott omdöme" även om de bedriver vansinnig politik som slösar bort miljoner/miljarder av skattebetalarna pengar?
Citera
2016-12-13, 22:51
  #40
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Jag menar att det är oändligt mycket viktigare att bedöma vilken politik de bedriver, och hur de förvaltar skattepengar, än att bedöma om deras teambuilding är i linje med något sorts asketiskt politikerideal. Eller menar du att politiker som lever i säck och aska per definition har "gott omdöme" även om de bedriver vansinnig politik som slösar bort miljoner/miljarder av skattebetalarna pengar?
De tre aktuella politikerna kan knappast bedömas vara oersättliga i Stockholms stadshus, oavsett hur mycket eller lite man delar deras politiska uppfattningar, så den invändningen är inte särskilt meningsfull här.

Jag menar att politiker som lyxkonsumerar på skattebetalarnas bekostnad per definition uppvisar mycket bristande omdöme. Sådana personer bör inte inneha förtroendeuppdrag. De bör lämna sina förtroendeuppdrag och ersättas av andra personer från det aktuella partiet.

Om dessa politiker lyxkonsumerar på egen bekostnad har jag inga synpunkter på det.
Citera
2016-12-13, 23:13
  #41
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
De tre aktuella politikerna kan knappast bedömas vara oersättliga i Stockholms stadshus, oavsett hur mycket eller lite man delar deras politiska uppfattningar, så den invändningen är inte särskilt meningsfull här.

Jag menar att politiker som lyxkonsumerar på skattebetalarnas bekostnad per definition uppvisar mycket bristande omdöme. Sådana personer bör inte inneha förtroendeuppdrag. De bör lämna sina förtroendeuppdrag och ersättas av andra personer från det aktuella partiet.

Om dessa politiker lyxkonsumerar på egen bekostnad har jag inga synpunkter på det.

Politikers löner betalas av skattebetalarna, om dessa läggs på vad du anser vara ”lyxkonsumtion” så är det ju faktiskt tal om ren lyxkonsumtion på skattebetalarnas bekostnad! Så med din logik så borde du ju även sitta och oroa dig för vad politiker egentligen lägger sina löner på eftersom deras konsumtion uppenbarligen är det viktigaste kriteriet för dig när det gäller lämpligheten för förtroendeuppdrag...
Citera
2016-12-14, 00:04
  #42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80




Vad har du själv gjort för att stävja sånt här?


Varför känner du ett behov av att prata om andra partier när tråden handlar om vad just dessa tre SD-politiker gjort?
Ja tex så stödjer jag inte dessa politiker. Vilket inte kan sägas om övriga typ 80-90% av sveriges befolkning som röstar in ärthjärnorna i riksdagen.
Citera
2018-06-25, 17:34
  #43
Medlem
templetonpeck99s avatar
Nu när girigbuken westmont är gruppledare vore det intressant att se vilka spännande saker en granskn8ng skulle få fram. Mannen var nolltaxerad sjukpensionär innan politiken.
Citera
2018-06-25, 21:03
  #44
Medlem
Dankarans avatar
Har precis fick höra om lägenheten som Dan Kareliusson från Landstinget bokade i år i Almedalen för 180 000kr/vecka åt sig själv och älskarinnan samt politisk sekreterare Catharina Alderskrans. Hon har blivit dumpat i fjol pga en annan älskarinna -Madeleine E och i år ska äntligen ta revansch. Nakna kroppar och heta kyssar som blir bara dyrare och dyrare, partiet ska betala kalaset. 40 000 dyrare jämfört med förra året och med en annan älskarinna. Hur kunde en gammal senil sexgalning bli topp politiker under många år och samtidigt tafsa på SD kvinnor som var i beroende ställning? Läs gamla inlägg
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback