Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-15, 23:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Val av serversidespråk:
C++ - glöm det. olämpligt verktyg för webben
Java - kan funka, inget jag direkt rekommenderar men om du kan det så kör
Node.JS - är framförallt till för de som redan är bra på JS (vilket du uppenbarligen absolut inte är )
Python - är nog det snabbaste att lära sig och komma igång med

PHP kan också va relativt snabbt att komma igång med antar jag, och gillar du att blanda ihop frontend och backend kan det va nåt
Glöm tanken att försöka integrera med java-applets.

Det är inte som att alla småspel har nåt API du kan använda för att hämta ut data.
I teorin kan du ju manuellt klona några open source-spel och bygga till highscore-funktionalitet som passar ditt system, men det vore en väldigt knepig lösning.

Satsa bara på att använda nåt API från en av de största highscoredatabaserna (som jag antar finns)

Men samtidigt: om du verkligen ska vill göra detta för att det ska bli en användbar sida, snarare än för att du bara vill lära dig programmering och tycker det är kul att jobba med projekt som aldrig blir något, bör du kika på de liknande siter och fråga dig:
1. Är inte denna idé redan gjord? 2. Vad kan jag göra bättre? 3. Är det rimligt att tro att jag kommer ro projektet i land och få några användare? 4. Orkar jag börja bygga det ändå?

Så jag antar att det är PHP eller Python som gäller.
Nu till de frågorna du la upp som jag bör fråga mig själv om. Alltså den idé jag tänker på existerat men inte i det samband jag föreställer mig i mitt huvud eller finns en aktör(så vitt jag vet) som jag iofs fick idén ifrån. Så den existerat men de gör inte exakt de jag tänkt mig göra. Hur som helst eftersom det är något helt så pass ovanligt så vill jag inte outa hela idén och refererar då till liknande projekt som man hade kunnat använde detta utav. Just den delen med achievements. Hade jag haft pengar hade jag anlitat en programmerare haha.

När det kommer till att ro projektet i land så vet jag faktiskt inte om det kommer bli av och det beror på att det kanske blir för sent. Då jag är student och inte har den ekonomi som jag anser behövs för att genomföra allt.

Därför tänkte jag prova lite själv, har rätt lätt att lära mig men vet att det kan ta ett år innan jag greppar det någorlunda iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback