Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-12, 15:18
  #1
Medlem
Min gamepad har dött av helt. Den är helt död trots att jag testat laddat upp batteriet på sidan av den och mätt voltstyrkan.
Jag hittar varken delar eller en begagnad gamepad. Köpa en ny är inte aktuellt då den kostar 1600kr och jag planerar att köpa Nintendo Switch nästa år.

Så frågan är om jag kan köpa en Pro Controller och det fungerar? Vilka spel fungerar inte med den? Fungerar det att styra med den på startmenyn? Fungerar Zelda spelen med den?
Citera
2016-12-17, 01:13
  #2
Medlem
Lillstarks avatar
Det går att starta upp konsolen och välja spel med Pro-kontrollen men du kan inte gå in i systeminställningar. Vilka spel som fungerar med den kan du se på Nintendos hemsida, Wind Waker HD funkar iaf.
Citera
2016-12-17, 04:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneBlues
Min gamepad har dött av helt. Den är helt död trots att jag testat laddat upp batteriet på sidan av den och mätt voltstyrkan.
Jag hittar varken delar eller en begagnad gamepad. Köpa en ny är inte aktuellt då den kostar 1600kr och jag planerar att köpa Nintendo Switch nästa år.

Så frågan är om jag kan köpa en Pro Controller och det fungerar? Vilka spel fungerar inte med den? Fungerar det att styra med den på startmenyn? Fungerar Zelda spelen med den?

Skickat in till Bergsala och få den lagad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback