Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-14, 09:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Nja, riktigt sa illa ar det inte. Men kan vara en fordel att inte ata/dricka for mycket mjolk exempelvis. Man skall ocksa valja ett nyttigare alternativ, som ekologiska produkter sa att du slipper fa i dig antibiotika helt i onodan, da det dodar goda bakterier i tarmarna.

Haller med om att proteiner i stora mangder ar overskattat utan tvekan. Men om man nu far battre resultat av hogre intag sa ska man ju fortsatta kora pa det. Forutsatt da att du inte far matsmaltnings problem for du ater du inte ratt for din kropp. Tvinga aldrig i dig sant som du mar daligt av.

Eko mjölk är som du säger bättre, men överdriv inte intaget hur som haver.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Kan du hänvisa till någon studie som visar att det går lika bra att bygga om man struntar i proteinerna?

Vart skriver jag att man ska strunta i proteinerna? Jag säger bara att så pass högt intag som så många trycker i sig många gånger inte gör lön för mödan så att säga.
Ser och hör så många gymråttor som hinkar proteinpulver, glufsar i sig kvarg, keso, biffar och kyckling men som inte besitter nån fysik värt att tala om.
Men om man nu tycker sig få bättre resultat genom att äta 200+ gram per dag så go for it.
Citera
2016-12-14, 12:28
  #26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Vart skriver jag att man ska strunta i proteinerna? Jag säger bara att så pass högt intag som så många trycker i sig många gånger inte gör lön för mödan så att säga.
Ser och hör så många gymråttor som hinkar proteinpulver, glufsar i sig kvarg, keso, biffar och kyckling men som inte besitter nån fysik värt att tala om.
Men om man nu tycker sig få bättre resultat genom att äta 200+ gram per dag så go for it.

Är det inte konstigt tycker du att propagera åt andra hållet? Det finns inga vattentäta bevis varken på att högt proteinintag är 100% nödvändigt eller onödigt för effektiv hypertrofi. Anledningen att många håller det högt är väl snarare "better safe than sorry"-mentaliteten. För du tror väl inte att mer protein kan hämma muskulär hypertrofi?
Citera
2016-12-20, 09:11
  #27
Medlem
Subject9s avatar
Ifall du får problem av kvarg så ät det ej. Kasseinprotein är inte speciellt bra för magen i någon individ men för vissa kan det vara riktigt dåligt. Kan leda till leaking gut ifall du har otur, alltså att saker slipprar ut i blodomloppet som inte ska göra det, vilket är anledningen till en rad autoimmuna sjukdomar. Finns ingen egentlig anledning att äta kvarg så länge som du får i dig protein på annat håll. Ät ägg istället : )
Citera
2016-12-20, 09:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Kan du hänvisa till någon studie som visar att det går lika bra att bygga om man struntar i proteinerna?
Kroppen kan inte tillgodogöra sig 2 gr protein per kg kroppsvikt.
Citera
2016-12-20, 10:25
  #29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Kroppen kan inte tillgodogöra sig 2 gr protein per kg kroppsvikt.

Varför skulle den inte kunna?
Citera
2016-12-20, 10:31
  #30
Medlem
Laktos kan vissa symptom. Men vi har nu sett att mjölk proteinet kan också ge problem.
Citera
2016-12-21, 17:05
  #31
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Kvarg är ju som bekant en sinnessjukt bra proteinkälla. Inte nog med att den innehåller mängder av det och är kalorisnål – proteinet är dessutom fullvärdigt. Dessvärre har jag upptäckt att min mage har stora problem att smälta det. När jag äter runt 500 gram kvarg om dagen blir magen smått efterbliven. Hård, högljudd och allmänt knepig. Det funkar liksom inte.

Egentligen har jag väl två frågor här. För det första undrar jag hur kvarg i så pass stora mängder funkar för er. För det andra vill jag naturligtvis åtgärda problemet. Har hört att man kan köpa matsmältningsenzymer som hjälper till att smälta specifika produkter. Är det någon som har koll på hur det där? Var man får tag på det, vilken typ jag ska ha för detta ändamål, och hur bra det funkar?

Kan det vara typ 3 allergi?
Citera
2017-01-17, 13:59
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Kan det vara typ 3 allergi?

Vad innebär det? *googlar*

Okej, kollat upp. Mycket intressant! Ska undersöka saken vidare.
__________________
Senast redigerad av Fomalhaut 2017-01-17 kl. 14:04.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback