Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-12, 10:56
  #1
Medlem
Hej jag tänkte köpa den här produkten och sätta den vid varje fläkt. Slipper jag städa datorn tror ni för jag har ingen annan öppning. https://www.inet.se/produkt/6990039/...mm-svart#specs
Citera
2016-12-12, 14:19
  #2
Medlem
Soluss avatar
Nej, du slipper inte undan. Ditt chassi lär knappast vara lufttätt, och om det är det och du bara har ett hål med en fläkt så har du ingen luftgenomströmning, dvs du kan lika gärna skita i fläkten för den kommer inte göra någon nytta.

Du måste ha "luft in" på ett ställe och "luft ut" på ett annat med komponenterna däremellan.
Citera
2016-12-12, 16:26
  #3
Moderator
^Eazs avatar
PC: köpråd - stationärt --> PC: köpråd - tillbehör
/Moderator
Citera
2016-12-12, 16:31
  #4
Medlem
MartinStLouiss avatar
Du kommer troligtvis få in damm i alla fall. Det bästa är nog bara att se till så att städa datorn regelbundet.
Citera
2016-12-14, 15:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zippiex
Hej jag tänkte köpa den här produkten och sätta den vid varje fläkt. Slipper jag städa datorn tror ni för jag har ingen annan öppning. https://www.inet.se/produkt/6990039/...mm-svart#specs

Vad har du för chassi?, många lådor brukar redan ha minst ett dammfilter.
Man behöver oftast bara filter på insugsfläktar och inte utsug för man vill gärna inte ha kvar damm i lådan som bygger upp ett lag som blockerar utströmningen utav luft, vanligtvis i fronten, sen kan man ju ha ett för agget också.

Det är ju inte 100% tätt så du kommer ändå behöva rengöra lite då och då, bara inte lika ofta.
Citera
2017-01-17, 00:22
  #6
Medlem
Måste fortfarande göras rent tyvärr, dock inte lika ofta. Däremot om du är aktiv inom städningen så är det klart lättare att blåsa rent ett filter än att tömma datorn på dam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback