Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-13, 22:35
  #13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASH4077
Det mesta är nog platser / ortnamn.

красноярск - Krasnoyarsk
киров - Kirov
чистополь - Chistopol
братск казань Kazanska brödraskapet? Det låter inte helt rätt, men jag kan inte ens beställa korv med bröd i Moskva, så vad vet jag? Kanske kan det vara så att tatueraren har stavat fel.
урал -Ural
моя родная - Min älskade*
мвд - Inrikesministeriet (Om jag tolkar Wikipedia rätt, den myndighet som styr polisen)

Eller möjligtvis "Mitt älskade MVD", ironiskt i så fall, gissar jag, typ "Älskar Aina" i betydelsen "Fuck the Police".

Vill än en gång betona att jag inte kan mer ryska än alfabetet och en del vanliga ord och fraser.

*Kanske syftar моя родная på hammaren och skäran, och skulle i så fall kunna betyda "Mitt älskade Sovjet", med tonvikt på kärleken till foster(födelse)landet. "родная земля" från Rysslands nationalsång betyder, enligt Google Translate, motherland. родная ensamt betyder native, och род i allmänhet i början av ord har med födelse att göra.

"rodnaja" ser lite felstavat ut.. "rodnja" skulle ha meningen ungefär som "släktskap" ("rodnije" i plural)

" rodnoij" har betydelse "älskad" eller "native/natural"

(om det sitter en avgränsning mellan" my kins" - om denna betydelse är vad som avses- och "inrikesministeriet" med taggtråd, och på foten, kanske det inte nödvändigtvis avser "fuck the police"?).
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-13 kl. 22:49.
Citera
2016-12-21, 16:06
  #14
Medlem
Är du ryss? Om inte - Sluta härma andras kulturer din sorgliga jävel.
Citera
2016-12-22, 19:12
  #15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Är du ryss? Om inte - Sluta härma andras kulturer din sorgliga jävel.

Vad gnäller du om? Du vet väl inte om TS frågar om en tatuering hen sett på någon annan? Orsaken anges ju inte, det behöver alltså inte betyda att hen avser göra en sådan själv?
Citera
2017-02-10, 05:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Är du ryss? Om inte - Sluta härma andras kulturer din sorgliga jävel.
Vad fan snackar du om?
Citera
2017-04-03, 23:13
  #17
Medlem
Vad skulle ni ha gjort på motsvarande palatset i moskva, ifall ni skulle göra en svensk tappning av den. Många burfåglar från ryssland har ju det över bröstet.
Citera
2017-07-06, 01:04
  #18
Medlem
tomascykels avatar
Jag såg en dokumentär precis igår om ryska gängtatueringar. I filmen sa dom att det största gänget inom fängelserna heter thieves in law och som föregående inlägg tog upp så spelar tatueringarnas plats och motiv mycket stor roll. Jag var lite dimmig igår när jag såg den så om ni vill se den själva så har ni länken nedan.

https://youtu.be/8aKvzaEa3NE
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback