Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-12, 00:55
  #1
Medlem
Fittheligeandes avatar
Alltså jag kan förstå om man tycker dessa appar är roliga om man är i de yngre tonåren och neråt. Men tjejer på 20+ lägger upp bilder på Facebook m.m. där de använt sig av dessa appar som ger deras ansikten hund eller kaninöron m.m. Är det inte lite barnsligt att tycka sånt är roligt vid den åldern? Eller är det jag som börjar bli gammal? Länkar ett exempel här.

https://lh3.googleusercontent.com/Ih...qIjwHwcSA=w300
Citera
2016-12-12, 00:59
  #2
Medlem
salxars avatar
Kvinnor är utseendefixerade och dessa appar gör att de kan sätta dit söta "kroppsdelar" så de tycker de ser bättre ut på bilderna. Tycker själv att det bara är störande att se, men uppenbarligen tycker vissa att det är kul.
Citera
2016-12-12, 01:28
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Shit vad det stör mig. Det är liksom sånt där som är kul ibland, typ en gång. Det är liksom inte det minsta kul och crazy" att göra det hela tiden. Överlag så kan Snapchat-filter dra åt helvete.
Citera
2016-12-12, 01:29
  #4
Medlem
Kvinnor suktar efter uppmärksamhet och "likes" mer än vad män suktar efter bacon och avsugningar.

Helt naturligt att dom tar till alla möjliga knep för att kunna spamma bilder på facebook, instagram och liknande.
Citera
2016-12-12, 01:33
  #5
Medlem
Brukar normalt inte ödsla tid på att störa mig på sådan här skit men ja det är verkligen löjligt. Herrejisses så fult och patetiskt. Om om 12-åriga tjejer gör det men 25-30... :whoco5
__________________
Senast redigerad av bevarass 2016-12-12 kl. 01:36.
Citera
2016-12-12, 02:01
  #6
Medlem
Tycker det är värre med beautyfiltret som gör ansiktet mer symmetriskt och ögonen mer glittriga. Alla som använder det filtret ser ut att vara släkt med varandra. Och tjejer försvarar detta med näbbar och klor och förnekar att det inte aaaallls gör att dom ser så mycket bättre ut. Innan jag kände till detta var det en tjej på facebook som jag tyckte hade så sjukt fina ögon på alla bilder sen insåg jag att det var ett filter...
Citera
2016-12-12, 02:18
  #7
Medlem
onelostsouls avatar
Har aldrig sett något roligt med det. Dom där djurdelarna ser så jävla vidriga ut på en människa. Det är omoget och äckligt.
Citera
2016-12-12, 03:09
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Tycker det är värre med beautyfiltret som gör ansiktet mer symmetriskt och ögonen mer glittriga. Alla som använder det filtret ser ut att vara släkt med varandra. Och tjejer försvarar detta med näbbar och klor och förnekar att det inte aaaallls gör att dom ser så mycket bättre ut. Innan jag kände till detta var det en tjej på facebook som jag tyckte hade så sjukt fina ögon på alla bilder sen insåg jag att det var ett filter...
Jag antar att det även smetar ut ansiktet så till och med en osminkad person ser ut att ha hela ansiktet fullt av foundation? Helt slät och ut "features" så som fräknar och liknande.
Citera
2016-12-12, 03:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag antar att det även smetar ut ansiktet så till och med en osminkad person ser ut att ha hela ansiktet fullt av foundation? Helt slät och ut "features" så som fräknar och liknande.

Yep!

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZV...cj1i4_1280.jpg
Citera
2016-12-12, 03:31
  #10
Medlem
Trashtextats avatar
Jag har inte ens fattat vad de är för filter de använder (snyggfilter) men inte fan kan befolkningen ha exploderat av snygga människor som dessutom enbart syns på nätet. Pinsamt.

Jag tycker det är svårt att välja bland mina bästa bilder eller sämsta för man vill ju inte ranka ner sig själv samtidigt som iaf inte jag skulle trivas om någon tycker jag är snygg för att vilja fly irl De där filtren vågar jag mig inte på och är på tok för gammal för hundöron med nos eller någon blomkrans på huvudet.
Citera
2016-12-12, 16:56
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Yep!

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZV...cj1i4_1280.jpg
Gaaah! Dessutom såg hon ju klart bättre ut innan filtret.
Citera
2016-12-12, 18:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Gaaah! Dessutom såg hon ju klart bättre ut innan filtret.

Eller hur, ser ju mer ut som någon slags vålnad eller halvalien med dom där mjölkiga ögonen och bleka ansiktet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback