Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 23:15
  #1
Medlem
Marquesos avatar
Dags igen nästa år, den här gången lite senare än vanligt. 1-2 september går festivalen av stapeln.

Hittills har Two Door Cinema Club och Skott släppts. Får väl hoppas att de sparat ytterligare ett släpp till sista advent.

Tycker att TDCC är helt okej, tror och hoppas att mer spännande akter släpps framöver. Obligatorisk avslutning på sommaren oavsett!
Citera
2017-03-01, 20:52
  #2
Medlem
Marquesos avatar
Nytt släpp: Tove Lo, Säkert!, Oskar Linnros, The Radio Dept., Léon och Astrid S.

"Popagandas internationellt största bokning någonsin" säger festivalen om Tove Lo. Själv tycker jag det känns som en ganska trött bokning. Men har aldrig gett henne en chans, så..

Säkert! och The Radio Dept. är i alla fall bra, men mina förväntningar på dagens släpp var mycket högre.
Citera
2017-03-27, 13:56
  #3
Medlem
fritjofkonkass avatar
En klar brist med Popaganda är avsaknaden av vettiga och prisvärda alternativ bland mat- och alkoholutbudet. Andefattigare sortiment får man leta efter. Prisnivån ligger VÄL i överkant och riktar sig till kapitalstarka hipsters i innerstaden. Studenter och ungdomar göre sig icke besvär.
En av deras egna efterfester var ju i en klass för sig. Det fanns EN matvagn på området, denna tillämpade, i sin ohotade monopolställning, ocker av sällan skådat slag. Otrevliga var det också.

Nej, så länge Popa inte rannsakar sig själva och blir mer som en "riktig" festival kommer jag tyvärr inte återvända dit. Detta är i nuläget endast en tummelplats för rika innerstadsmänniskor som vill kunna supa mitt i stan.
Synd, med tanke på att de brukar ha en del trevliga bokningar.
Citera
2017-03-27, 16:09
  #4
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
En klar brist med Popaganda är avsaknaden av vettiga och prisvärda alternativ bland mat- och alkoholutbudet. Andefattigare sortiment får man leta efter. Prisnivån ligger VÄL i överkant och riktar sig till kapitalstarka hipsters i innerstaden. Studenter och ungdomar göre sig icke besvär.
En av deras egna efterfester var ju i en klass för sig. Det fanns EN matvagn på området, denna tillämpade, i sin ohotade monopolställning, ocker av sällan skådat slag. Otrevliga var det också.

Nej, så länge Popa inte rannsakar sig själva och blir mer som en "riktig" festival kommer jag tyvärr inte återvända dit. Detta är i nuläget endast en tummelplats för rika innerstadsmänniskor som vill kunna supa mitt i stan.
Synd, med tanke på att de brukar ha en del trevliga bokningar.
Jag har aldrig studerat matutbudet särskilt noggrant på Popaganda, mest för att jag utgår från att priserna är alldeles för höga. Men det är väl standard för (svenska) festivaler överlag, dyr mat och dryck. Även på större campingfestivaler får man betala flera gånger pengarna extra - ofta för slarvig/enkel mat. 70 spänn för ett mikrat focaccia med lite ostfyllning är urlöjligt. Men där har ju då ändå Popaganda en liten fördel i det att det ligger så centralt. Sällan långa köer in eller ut från festivalen, och tre minuter senare kan man sitta på valfritt matställe i Skanstull, alternativt handla något från mataffären.

Jag har bara varit på en festival utomlands, så det är svårt för mig att säga om det är stor skillnad mellan olika länder, men där var priserna ungefär likadana som i Sverige. Dock var utbudet av mat rätt okej, om än simpelt med rätter som fish & chips, hamburgare o.s.v.

Supa-stämpeln känner jag inte igen alls. Som du säger är ju även dryckerna svindyra, knappast många som har råd att supa ner sig ordentligt. Tvärtom är det förvånansvärt lugnt över hela området, brukar jag känna.
Citera
2017-03-31, 10:37
  #5
Medlem
Marquesos avatar
Jonathan Johansson och eminenta Hurula klara! Den senare var en av drömbokningarna för mig, alltid lika bra live. Han körde ju på festivalen för några år sedan, borde väl kunna bli en lite senare speltid i år (på gott och ont).
Citera
2017-03-31, 15:53
  #6
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jonathan Johansson och eminenta Hurula klara! Den senare var en av drömbokningarna för mig, alltid lika bra live. Han körde ju på festivalen för några år sedan, borde väl kunna bli en lite senare speltid i år (på gott och ont).
Mycket trevligt med Hurula! Som du säger, alltid bra live. Hans senaste Popaganda-spelning var väl i strålande sol, om jag inte minns fel. Hoppas på lite mörker den här gången. Han gör sig ännu bättre då, tycker jag.
Citera
2017-04-01, 22:29
  #7
Medlem
Ingen som påpekat att Alt-J verkar vara klara för Popaganda i år?

Alt-J är helt klart något som lockar
Citera
2017-04-25, 09:21
  #8
Medlem
Marquesos avatar
Trodde att de största affischnamnen var släppta, så släpps Phoenix! Riktigt kul bokning, ser mycket fram emot att se dem.
Citera
2017-04-25, 17:53
  #9
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Trodde att de största affischnamnen var släppta, så släpps Phoenix! Riktigt kul bokning, ser mycket fram emot att se dem.
Haha, samma här. Blev väldigt förvånad!
Jag är faktiskt imponerad av line-upen i år. Det är deras klart bästa på många år redan nu, och då är line-upen inte klar än. Det ser mycket lovande ut detta!
Citera
2017-05-27, 13:52
  #10
Medlem
http://www.gp.se/n%C3%B6je/popaganda...erna-1.4307129

7 nya artister presenterades igår: Sabina Ddumba, El Perro Del Mar, Joy, Ana Diaz, Janice och The Vaccines (!).

Impad line up ändå!
Citera
2017-05-27, 15:53
  #11
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GorguZ
http://www.gp.se/n%C3%B6je/popaganda...erna-1.4307129

7 nya artister presenterades igår: Sabina Ddumba, El Perro Del Mar, Joy, Ana Diaz, Janice och The Vaccines (!).

Impad line up ändå!
Även Shura som ställde in förra året. Hoppas att hon inte gör om det i år.

Just Shura är jag extra glad över, även El Perro Del Mar som alltid är bra. Stabilt sistasläpp och en riktigt stark lineup överlag, längtar redan.
Citera
2017-05-27, 18:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Även Shura som ställde in förra året. Hoppas att hon inte gör om det i år.

Just Shura är jag extra glad över, även El Perro Del Mar som alltid är bra. Stabilt sistasläpp och en riktigt stark lineup överlag, längtar redan.
Samma här, även om det blir första gången för min del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback