Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 23:14
  #1
Medlem
Hej! Jag undrar om någon kan rekommendera bra sidor/böcker där jag kan läsa om LP-miljonären och Chicago-maffian. Då min släkting var med här vill jag se om jag kan hitta något kul att läsa om detta. Kan inte hitta någonstans att de sammarbeta eller info om dessa men då jag sett bilder samt en nära släkting var med i Chicago som tonåring vet jag att det fanns ett samarbete men jag vettetusan hur eller vilken maffia det är? Släktingen vill inget säga än då 'jag är för ung' och inte borde ha fått reda på detta redan..
Någon? Kanske någon annan som har en släkting inblandad i detta?
Fick reda på detta för bara några dagar sedan så jag kanske verkar dum som redan ber om hjälp när jag kan leta själv men även detta är ett sätt att leta
__________________
Senast redigerad av Okej98765 2016-12-11 kl. 23:17.
Citera
2022-01-24, 21:49
  #2
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okej98765
Hej! Jag undrar om någon kan rekommendera bra sidor/böcker där jag kan läsa om LP-miljonären och Chicago-maffian. Då min släkting var med här vill jag se om jag kan hitta något kul att läsa om detta. Kan inte hitta någonstans att de sammarbeta eller info om dessa men då jag sett bilder samt en nära släkting var med i Chicago som tonåring vet jag att det fanns ett samarbete men jag vettetusan hur eller vilken maffia det är? Släktingen vill inget säga än då 'jag är för ung' och inte borde ha fått reda på detta redan..
Någon? Kanske någon annan som har en släkting inblandad i detta?
Fick reda på detta för bara några dagar sedan så jag kanske verkar dum som redan ber om hjälp när jag kan leta själv men även detta är ett sätt att leta


Googla på ”LP-Miljonären”, ”Sven Jacobsson” eller ”Jan Assarsson” så får du upp en del som kanske kopplas ihop med din släkting?

Finns några bloggar med detaljerade beskrivningar av deras förehavanden.
Chicago-maffian nämns i samband med mordbranden på 70-talet där flera av lirarna åkte fast och fick sitta av tid, även Chicago-snubbarna.

Här är en i mängden där flera namn nämns:
https://blog.zaramis.se/2014/02/15/a...-miljonarerna/

Som sagt, finns en del. Kommer ihåg att Sydsvenskan hade en hel artikelserie på 90-talet om dessa två bröder och deras kopplingar till olika tyngre spelare.

Kanske är jag sen på bollen, men har du nu hunnit bli tillräckligt gammal för din släktings berättelse kan du väl dela med dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback