Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 16:50
  #1
Medlem
Spliffmeisters avatar
Efter 30 år i Malmö, detta multikulturella rövhål där man kunde få en falafel för 15 kronor för 15-20 år sen, ett adekvat pris för sopor inlindat i papp. Då åt man skiten för det iallafall var lite exotiskt. Att nu betala 60 kronor för samma skräp är inget dragplåster direkt...

Aja det var inte mat detta skulle handla om utan att mitt kära gamla Malmö är förstört bortom all räddning, de enda frizonerna kvar är Davidshall och Gamla Väster, Västra Hamnen. Resten är bara ren skit, först kom italienarna, grekerna och polackerna på 70 talet, visst fine, den arbetskraften behövdes och de skötte sig. Sen småpyttsades det in chilenare och latinos lite sporadiskt under 80-talet, visst inga problem. Sen blev det 90-talet och då kom första vågen av skit, balterna, som i för sig är duktiga arbetare och drivna men tyvärr var de flesta krigsskadade amfetaminkurirer. Aja låt gå de har iallafall en västerländsk syn på det mesta.

Sen spårade det ur... somalier, eritreaner, araber, barnsoldater från Irak och Libyen och för att inte tala om de förbannade jävla romerna. Dessa folkslag har inget att göra här och har ingen rätt att utnyttja våra surt intjänade skattepengar som redan är slut för den delen... Dessa människor är uppväxta i en miljö där våldtäkter och mord inte är särskilt uppseendeväckande. Bör de få gratis bostad och sjukvård här då? Absolut INTE. Att det sedan är våra politiker som har låtit detta hända må var för jävligt och de borde arkebuseras omgående, men det förändrar inte faktum att PACKET REDAN ÄR HÄR.

Så jag vänder mig till er på landsbygden. Mindre, trevliga städer som är relativt rena och där det fortfarande finns renrasiga svenska kvinnor, finns dem? Jag har som sagt inga problem med lite invandrare, men jag har jävligt feta problem med att vara en minoritet i min egen stad. Vilket jag tror många kan hålla med om.

Allt mellan Skåne till Dalarna kan jag tänka mig, optimalt hade varit Skåne, Halland eller Blekinge, gärna inte vid kusten då jag har blivit våldtagen av Malmöitiska vindar alldeles för länge.

Snälla, ge mig bra tips. Hur är det med Jönköping för att ta ett exempel..
Citera
2016-12-11, 17:33
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Här är fler spekulationer i samma ämne.

(FB) Drömmen om en lugn svensk stad - Är den realistisk?

(FB) Sveriges vitaste medelstora/storstad nu och framöver

(FB) Vilka orter kan man bo i om man vill slippa mångkulturen?

(FB) Är skärgården den enda tillflykten från mångkulturen som är kvar?

(FB) Blattefritt 2016 (Tips och råd)

Jönköping liknar Ali Babas grotta btw. Big no no.
Citera
2016-12-11, 17:34
  #3
Medlem
Det finns ju ett gäng sådana här trådar redan. Både dem som avhandlar läget på integrationsfronten i Malmö och som ger tips om städer att bo i.

Tycker att det finns ett gäng trevliga mindre städer i Skåne, men i stort sett alla städer där och i Blekinge samt Halland ligger ju vid kusten där du ju nu inte vill bo.

Inlandsstäder mellan Dalarna och Skåne utan stor andel invandrare som dessutom är trevliga är f-n svårt. De flesta ställen jag själv skulle kunna tänka mig att bo på ligger vid någon av kusterna. Men alla städer i Sverige(utom Södertälje) har ju mindre andel invandrare än Malmö, om man väljer att se det så...

Jönköping är vad jag känner till mycket expansivt. Invandringssituationen är väl typ "genomsnittlig" för att vara Sverige. Det finns ett miljonprogram som heter Råslätt, men det har man ju faktiskt inte hört så mycket om i riksmedia den senaste tiden, så jag utgår ifrån att det är relativt lugnt. En annan sak jag faktiskt känner till om Jönköping är att det kan blåsa något DJÄVULSKT kalla vindar från Vättern. Så det är nog inte optimalt för dig i vilket fall.

Jag drar till med Karlstad. Ganska genomsnittssvenskt. Jag kanske inte går igång stenhårt på staden själv, men jag tyckte att folk var ovanligt trevliga när jag var där. Invandrare finns det ju ganska gott om i princip överallt nu.
Citera
2016-12-11, 17:36
  #4
Medlem
psflaxs avatar
Älmhult kanske?
Citera
2016-12-11, 19:51
  #5
Medlem
Någon mindre ort eller by på Österlen kunde kanske funka? Visserligen dyrt men lugnare än Malmö. Alternativt djupaste Småland eller nån by på västkusten. Mindre stad kan du nog glömna.
Citera
2018-06-16, 09:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Efter 30 år i Malmö, detta multikulturella rövhål där man kunde få en falafel för 15 kronor för 15-20 år sen, ett adekvat pris för sopor inlindat i papp. Då åt man skiten för det iallafall var lite exotiskt. Att nu betala 60 kronor för samma skräp är inget dragplåster direkt...

Aja det var inte mat detta skulle handla om utan att mitt kära gamla Malmö är förstört bortom all räddning, de enda frizonerna kvar är Davidshall och Gamla Väster, Västra Hamnen. Resten är bara ren skit, först kom italienarna, grekerna och polackerna på 70 talet, visst fine, den arbetskraften behövdes och de skötte sig. Sen småpyttsades det in chilenare och latinos lite sporadiskt under 80-talet, visst inga problem. Sen blev det 90-talet och då kom första vågen av skit, balterna, som i för sig är duktiga arbetare och drivna men tyvärr var de flesta krigsskadade amfetaminkurirer. Aja låt gå de har iallafall en västerländsk syn på det mesta.

Sen spårade det ur... somalier, eritreaner, araber, barnsoldater från Irak och Libyen och för att inte tala om de förbannade jävla romerna. Dessa folkslag har inget att göra här och har ingen rätt att utnyttja våra surt intjänade skattepengar som redan är slut för den delen... Dessa människor är uppväxta i en miljö där våldtäkter och mord inte är särskilt uppseendeväckande. Bör de få gratis bostad och sjukvård här då? Absolut INTE. Att det sedan är våra politiker som har låtit detta hända må var för jävligt och de borde arkebuseras omgående, men det förändrar inte faktum att PACKET REDAN ÄR HÄR.

Så jag vänder mig till er på landsbygden. Mindre, trevliga städer som är relativt rena och där det fortfarande finns renrasiga svenska kvinnor, finns dem? Jag har som sagt inga problem med lite invandrare, men jag har jävligt feta problem med att vara en minoritet i min egen stad. Vilket jag tror många kan hålla med om.

Allt mellan Skåne till Dalarna kan jag tänka mig, optimalt hade varit Skåne, Halland eller Blekinge, gärna inte vid kusten då jag har blivit våldtagen av Malmöitiska vindar alldeles för länge.

Snälla, ge mig bra tips. Hur är det med Jönköping för att ta ett exempel..

Har bott i Malmö de senaste 50 åren och hade inte kunnat göra en televantare beskrivning. Den var skrämmande verklig för dagens Malmö.

Tips på städer är däremot svårare då massinvandringen sprits ut även till mindre orter. Tror knapp någon har undkommit katastrofen. Men i de flesta städer finns enklaver där man lyckats hålla skräpet borta. Det brukar ironiskt nog vara där PK-etablissemanget har slagit ned sina bopålar. 80-90% etniska svenskar. Det fåtalet utlänningar som finns där är undantagslöst av den skötsamma typen. Kolla bostadspriser; höga priser=svenska bosättare.
Citera
2018-06-16, 10:18
  #7
Medlem
Höör och Sjöbo är trevliga. Höör har pendeltågtrafik till Malmö om du jobbar där. Eslöv om du vill bo i en lite större stad (men lugn), också bra tågförbindelser.

Håll dig i skåne och flytta inte till Sverige, svenskarna är för kulturellt annorlunda och många tycker fortfarande att "alla skåningar är rasister"...
Citera
2018-06-16, 10:38
  #8
Medlem
dricksprits avatar
Skulle vilja slå ett slag för Laholm med omnejd. Väldigt vitt, speciellt omnejderna.
Citera
2018-06-16, 13:39
  #9
Medlem
Ödeshög, Vadstena eller Motala kanske?
Beror lite på vad du har för jobbsituation, men det går nog bra att pendla till Jön-, Lin- eller Norrköping, beroende på var du bor, iom E4.

Integrationen är sämst i miljonprogamförorter i våra större/halvstora städer.
Citera
2018-06-16, 16:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Skulle vilja slå ett slag för Laholm med omnejd. Väldigt vitt, speciellt omnejderna.

Enbart omnejden västerut i så fall. Laholm känns rätt deppigt och Knäred, Veinge och allt vad det heter känns sjukt deppigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback