Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 14:28
  #1
Medlem
Christopher.s avatar
Har ett gymkort på ett gym som jag bor i närheten av. Gymmet har ett trädlöst nätverk wifi med lösenord som de delar med sig av, jag bor ca 50 meter från gymmet, hur kommer jag åt det hemifrån? Är novis, någon form av förstärkare?
Citera
2016-12-11, 14:37
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har ett gymkort på ett gym som jag bor i närheten av. Gymmet har ett trädlöst nätverk wifi med lösenord som de delar med sig av, jag bor ca 50 meter från gymmet, hur kommer jag åt det hemifrån? Är novis, någon form av förstärkare?

50 meter kräver sannolikt att du sätter riktantenner både hemma hos dig _och_ på gymmet.
Citera
2016-12-11, 17:12
  #3
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har ett gymkort på ett gym som jag bor i närheten av. Gymmet har ett trädlöst nätverk wifi med lösenord som de delar med sig av, jag bor ca 50 meter från gymmet, hur kommer jag åt det hemifrån? Är novis, någon form av förstärkare?

Med en kraftig riktantenn i min egen trådlösa router, så har jag lyckats surfa med mobilen från ca. 300 meters avstånd.

I ditt fall så behövs en riktantenn, samt en router eller AP som har löstagbara antenner. Den trådlösa enheten behöver också funktionen klientbrygga eller repeater. Den förstnämda funktionen brukar bara fungera med trådade klienter och den andra med både trådade och trådlösa klienter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback