Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 12:05
  #1
Medlem
Citat:
Först hade offret inbrott i sin lägenhet – sedan köpte bedragaren telefoner och telefonabonnemang för mellan 25.000 och 30.000 kronor.
[...]
– En månad eller så efter inbrott köper den här kvinnan telefoner och telefonabonnemang med hjälp av det stulna passet. Summan är ganska hög, det stannar vid en 25.000 – 30.000 kronor, säger Jan Olsson vid nationellt bedrägericenter.
[...]
Enligt polisen har kvinnan gäckat polisen en tid och misstänkts för flera liknande bedrägerier. Polisen är nu hoppfulla om att läsarna och tittarna ska kunna namnge den misstänkte kvinnan.
– Det vi vet är att hon utför den här typen av brott stadigvarande och då är det ju extra viktigt att vi snabbt får in henne så att hon inte fortsätter att lura andra, säger Jan Olsson.
[...]
Kvinnan är nu identifierad av polis.
Brottscentralen, Aftonbladet

Efter att polisen har identifierat kvinnan så har man suddat ut hennes ansikte på övervakningsfilmen. Jag hann se filmen innan, och vet vem kvinnan är. Jag vet också att de bedrägerier som nämns i artikeln bara är toppen av ett isberg.

De aktuella bedrägerierna är utförda i Jakobsberg, och kvinnan är folkbokförd i Farsta (hemma hos sin kåkfarande morsa). Var kan den stundande rättegången tänkas äga rum? Vilken polisstation ska jag vända mig till för att få ut ev. offentliga handlingar i ärendet?
Jag är inte drabbad personligen, men jag känner ett par av de människor hon har blåst under åren. Därför skulle jag gärna vilja följa utvecklingen av detta, och skulle uppskatta om någon kan besvara mina frågor.

Tack.
Citera
2017-02-07, 08:48
  #2
Medlem
Kärringen är igång igen Nu med en snyfthistorier på Facebook som ska locka intet ont anande människor att svischa in pengar till henne.

Fy fan vilken kall bedragerska. Köra med skyddad id och massa genomskinliga påståenden.
"Enligt socialtjänsten" Som om soc rått till bedrägeri för att håva in pengar ?!

https://m.facebook.com/photo.php?fbi...8026&source=48
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback