Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-10, 22:01
  #1
Medlem
cerealtubemans avatar
Vad har politikerna för ansvar över utvecklingen?
Är mammornas oro befogad?
Har du vågat sända ditt barn på kalas (övernattning) hos en vän som i bor i Bergsjön eller i en annan av våra utsatta orter?
Hur stävja utvecklingen?

Oerhörd synd om grabben Jag har i alla fall försökt ställt upp med att ordna fram en lokal för kalaset och förklarat oron för pappan i klassen.

https://m.facebook.com/story.php?sto...13993068695287

Jag ser framför mig hur kändisar nu organiserar sig för att gå till attack mot föräldrarna i Askim. Framför sina datorer i sina trygga bostadsområden runt omkring Södermalm, Vasastan och Kungsholmen
__________________
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-12-10 kl. 22:24.
Citera
2016-12-10, 22:24
  #2
Medlem
Jag kan inte se facebook-länken. Citera lite?

Bergsjön ska man absolut undvika, gäller både barn och vuxna.
Tyvärr är det väl tillräckligt för att ses som rasist ja.
Citera
2016-12-10, 22:25
  #3
Medlem
Bergsjön är inget fattigt område, jag känner många från bergsjön som har pengar och ändå är de kriminella.

Dom är kriminella på skoj skull. Det är bara bra att föräldrar hindrar sina barn från att åka dit.
Citera
2016-12-10, 22:28
  #4
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Jag tror inte kändisarna går till attack, jag tror de håller käft faktiskt, lite taktiskt smidiga är de allt.

Man förstår föräldrarna, en förlupen kula och ungen kan vara död, eller de själva kan vara döda och så står ungen där utan minst en förälder.

Samhället har kapitulerat inför dessa skitmänniskor.
Jag hade löst problemen på ett år, lätt, troligtvis mycket snabbare.
Det är inte svårlösta problem för den med hårda nypor och som inte är rädd för rasistkort eller att verkligen sätta skräck i buset, den som inte vet hur lätt det faktiskt är att sätta skräck i buset har inte haft mycket med dessa harhjärtan att göra. De är så otroligt rädda av sig när de möter motstånd på riktigt. De kallar sig Kobror, Lejon, Vargar, Tigrar och annat töntigt skit för att försöka täcka över rädslan de egentligen hyser. Det går att sätta riktig skräck i dessa varelser om man vill.

De går att krossa hela det här gangterväldet. Men det vill man inte, alldeles för många kryp inom Myndigheterna tjänar på detta skit därav krossas inte dessa gangsters.
Citera
2016-12-10, 22:39
  #5
Medlem
GenesisPs avatar
JL är en liten gnällkuk. Om man får det man får genom att rösta på Sjupartiet, varför fortsätter man att lägga sin röst på dem? Hur mycket förtroendekapital har skithögarna inom Sjupartiet att ta av?

Om man är genuint orolig men inte vill rösta på SD måste man försöka påverka någon inom Sjupartiet. Annars kan man hålla käften och sitta i sin kulturmarxistiska kloak som man själv har varit med att skapa. DETTA ÄR VAD NI FÅR MED GAMMELPARTIERNA. När ska polletten trilla ned?

Att ägna 30 år åt att plocka in skräp från tredje världen....Mama mia.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2016-12-10 kl. 23:26.
Citera
2016-12-10, 22:40
  #6
Avstängd
53280s avatar
Så är det! Det är de ny härliga multikulturella Sverige. Risken för rån och trama för livet ett barn som besöker socioekonomisk område är stort. Det bero på våra politiker som släpper in allt och alla som vill ha asyl.

Det är bara tacka idioter som Mona Sahlin, Bengt Westerberg, Fredrik Reinfeldt och Gustaf Fridolin, dessa 4 politiker får stå symbol för det otrygga och dåliga Sverige vi har fått genom att ha allt för generösa asylregler.

Härom dagen så var det automat eldstrid mellan olika gäng kriminella element på Mall Of Scandivia. Väl härlig med kriminella gäng som skjuter KSP och AK eld ibland julshoppade på MOS. Det är bara tidsfråga innan vanliga människor faller offer för den typen kriminalitet. Än så länge är det bara saneringsmord mellan kriminella element.

Sverige har fått kritik för att våra fängelse är för komfortabla, vi har förkorta strafftider och vi häktar inte människor som är farliga för samhället. Vi måste bygga ett bättre Sverige, där man långa man har häkterstider, man betala sin advokat med egna medel och maten på fängelserna är extra tjänst man betala extra för och inte belasta skattepengar. Vi sluta dalta med kriminella, våga se dem kriminellt avskum, dvs inget man humanisera och tycker synd om.

Dagen vi sluta humanisera kriminella människor och våga se dem som det kriminella monster som det är, då kan vi bygga ett bättre och tryggare Sverige.

I Stockholm förorten Kista, har tom skolorna där egna vakter , för att se till eleverna inte skall bli rånade på vägen till Skolan.
__________________
Senast redigerad av 53280 2016-12-10 kl. 22:49.
Citera
2016-12-10, 23:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Du får hela Lamottes inlägg Jag kan bara gå utifrån rykten. Som norrlänning går det bara att gå på rykten. Det är som att resa utomlands. En svensk som planerar in en resa till LA kollar alltid upp områdena och undviker helt south central och east LA. Inte för att man bott där eller känner till områdena utan för att man går efter rykten och sin egna säkerhet.

Det är nog bara jag som är trög men jag får inte ihop det här... var kom det här ifrån, var det din egen kommentar eller ett citat från nån förälder?
Citat:
Oerhörd synd om grabben Jag har i alla fall försökt ställt upp med att ordna fram en lokal för kalaset och förklarat oron för pappan i klassen.
Jag tänkte samma sak iaf, bor man i Bergsjön kan man gott ordna med nån annan lokal för kalaset istället för att grina om folk inte vill åka dit.
Citera
2016-12-10, 23:22
  #8
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Det är nog bara jag som är trög men jag får inte ihop det här... var kom det här ifrån, var det din egen kommentar eller ett citat från nån förälder?

Jag tänkte samma sak iaf, bor man i Bergsjön kan man gott ordna med nån annan lokal för kalaset istället för att grina om folk inte vill åka dit.

Citatet är inlägget från Lamotte. Det utanför citatet är min kommentar, istället för att skapa ett nytt inlägg.
Citera
2016-12-10, 23:35
  #9
Medlem
Du bor i norrland och har försökt ordna en lokal åt göteborgsföräldrarna??
Citera
2016-12-10, 23:38
  #10
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Du bor i norrland och har försökt ordna en lokal åt göteborgsföräldrarna??

Om jag varit en av klassens föräldrar

Nu verkar inlägget vara raderat?
__________________
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-12-10 kl. 23:41.
Citera
2016-12-10, 23:42
  #11
Medlem
Okej nu är jag med. Ja som sagt, det är vad varje vettig förälder hade gjort.
Citera
2016-12-11, 00:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Bergsjön är inget fattigt område, jag känner många från bergsjön som har pengar och ändå är de kriminella.

Dom är kriminella på skoj skull. Det är bara bra att föräldrar hindrar sina barn från att åka dit.

Typiskt invandrartankesätt. Tack för att du förklarar varför invandrare är kriminella i Sverige, de gör det för nöjets skull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback