Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-12-11, 13:42
  #49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKforever94
Turkiska myndigheter har förbjudit mediebevakning av dådet

Sluta sprid desinformation!

De har förbjudits att fotografera offer, poliserna och platsen för dådet. Vilket är jävligt självklart för min del.

Mediabevakning är och har varit helt okey från det skedde. Hatar när folk försöker göra situationen värre än den är.

Lite länkar som bevisar att mediabevakning sker hela tiden

En non-government /opposite media http://odatv.com/
En till non - gov : http://www.diken.com.tr/

Och naturligtvis http://www.cumhuriyet.com.tr/

Dessa är på turkiska som är ovanför

Här får ni en turkisk på engelska för säkerhets skull http://www.hurriyetdailynews.com/




Alla sociala medier är även öppna så det kan vi också lämna därhän.
__________________
Senast redigerad av Pastakrydda 2016-12-11 kl. 13:51.
Citera
2016-12-11, 15:03
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tittade en nanosekund, förstår inte ens vad jag hade på länken att göra eftersom jag är skitskänslig.

Tänker du att detta är självmordsbombarens huvud eller missförstår jag dig?

Du förstod rätt, jag tror det är en attentatsman på bilden.
Jag kan såklart ha fel.

Nu kommer inte jag lägga mer energi på den bilden men tror nog det finns tillräkligt att gå på där för att med lite tur identifiera personen i fråga för den som verkligen lägger tid och energi.
Citera
2016-12-11, 16:19
  #51
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Någon kurdisk grupp "Kurdiska Frihetsfalkarna" (TAK) har tagit på sig dådet.

Varför ger man sig på civila och poliser i en metropol som Istanbul? Fattar dom inte att turkarna kommer lyfta sina apache-helikoptrar och utplåna flera kurdiska byar som hämnd? Kurderna kommer aldrig få ett land med denna retorik som man använder sig av nu, dom kan bara få det värre ifall turkiska staten bestämmer sig för att utropa krig.
Citera
2016-12-11, 17:02
  #52
Medlem
Det var två sprängdåd. Den ena var vid arenan där bortasupportrarna går mot arenan in på läktaren. Enligt en polis så är det första gången polisen samlades på den första bombplatsen efter en match,samlingsplatsen är annars en annan plats.

Den andra bomben speängdes vid en park vid närheten, det är en plats där supportrar brukar hänga innan matcher. Maçka parkı heter den. Poliserna fick syn på en misstänkt man med bombväst, 4-5 poliser gick emot personen som sprängde sig själv.

Skottlossningarna sägs vara för att få bort folk så fort som möjligt från området.
Folk jag har haft kontakt med som var på matchen sa att det var mer kontroll vid insläpp, dom hade fått öppna jackor o visiterats under osv så det verkar som att man hade ett tıps men det var inte tillräckligt.
Citera
2016-12-11, 17:32
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Någon kurdisk grupp "Kurdiska Frihetsfalkarna" (TAK) har tagit på sig dådet.

Varför ger man sig på civila och poliser i en metropol som Istanbul? Fattar dom inte att turkarna kommer lyfta sina apache-helikoptrar och utplåna flera kurdiska byar som hämnd? Kurderna kommer aldrig få ett land med denna retorik som man använder sig av nu, dom kan bara få det värre ifall turkiska staten bestämmer sig för att utropa krig.

Japp, dom tog på sig den där bilbomben mot en Militärbuss tidigare också,förstod nästan det var dom, tydligen någon utbrytning från PKK ,kanske mer extrema.

edit: det var så terrorn var tidigare, då var målen för attacker säkerhetstjänst och myndighetspersoner ,nu har ju AQ och IS som exempel kommit med en ny typ av terror som riktar sig mot mjuka mål,det fanns inte tidigare, så man kan säga PKK ägnar sig åt den gammla typen av terror och riktar fortfarande in målen mot säkerhetstjänst och polis.
__________________
Senast redigerad av pederN 2016-12-11 kl. 17:34.
Citera
2016-12-11, 19:33
  #54
Medlem
Den dödliga explosionen gagnar mest Erdogan.Han kan pressa EU i syfte att stödja Turkiet i kampen mot kurder å ena sidan å den andra kan han utnyttja det s k dådet för att uppnå ännu större makt.Så den som ligger bakom attacken är den som vinner mest är dvs Erdogan.Liknande attacker har också skylts på kurder tidigare och varje gång har den blivande sultanen flyttat fram sina positioner. Han kommer att beblanda sig i Syrien-konflikten mer och mer tack vare detta dåd och förr eller senare kommer turkarna att starta strider mot ryssar och de andra som stöder Assad.USA väntar på den utvecklingen och hoppas för mycket på Turkiet för att störta Assad.Även Israel kommer snart att bomba Damaskus.
__________________
Senast redigerad av Hannial 2016-12-11 kl. 19:36.
Citera
2016-12-11, 21:34
  #55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Den dödliga explosionen gagnar mest Erdogan.Han kan pressa EU i syfte att stödja Turkiet i kampen mot kurder å ena sidan å den andra kan han utnyttja det s k dådet för att uppnå ännu större makt.Så den som ligger bakom attacken är den som vinner mest är dvs Erdogan.Liknande attacker har också skylts på kurder tidigare och varje gång har den blivande sultanen flyttat fram sina positioner. Han kommer att beblanda sig i Syrien-konflikten mer och mer tack vare detta dåd och förr eller senare kommer turkarna att starta strider mot ryssar och de andra som stöder Assad.USA väntar på den utvecklingen och hoppas för mycket på Turkiet för att störta Assad.Även Israel kommer snart att bomba Damaskus.

EU horar för Turkiet. Du vet det. Jag vet det.
EU är så sjukt beroende av Turkiet ( då har Erdogan ändå gett EU fingret för ett par veckor sedan där han sa att Turkiet inte behövde EU och folket jublade.. det har du missat?)

EU hade ett möte den 9/12
Där dom sa att ett samarbete är viktigt. ( för de vill ju inte bära hundhuvudet själva gällande flyktingfrågan - bättre att ge någon annan skulden)

Erdogan skrattar gott. Snart öppnas gränserna. Grattis EU.

http://www.hurriyetdailynews.com/
Citera
2016-12-11, 23:09
  #56
Medlem
Varför skulle det Inte vara Erdogan som arrangerade detta - precis som förra gången (alltså den så kallade kuppen i somras)
Det kanske behövdes en liten demonstration, för att visa "var skåpet ska stå"
Citera
2016-12-12, 04:44
  #57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
]Varför skulle det Inte vara Erdogan som arrangerade detta [/b]- precis som förra gången (alltså den så kallade kuppen i somras)
Det kanske behövdes en liten demonstration, för att visa "var skåpet ska stå"

För att TAK har tagit på sig dådet kanske?

I övrigt tror jag inte som du gällande kuppförsöket i somras.
Citera
2016-12-12, 10:35
  #58
Avstängd
DougLees avatar
Den där turkiske presidenten påminner mer och mer för varje dag om kejsaren i Star Wars episode 1, 2 o 3 där han skapar kriget för att stärka sin makt mer och mer i republiken. Har ni sett hans hus förövrigt ? https://pbs.twimg.com/media/B1eB9ziCAAAMijT.jpg
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback