Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 04:22
  #37
Medlem
carass avatar
Enligt 6 kap 4 § brottsbalken ska den som har samlag med ett barn under femton år dömas för våldtäkt mot barn.
Enligt 6 kap 5 § brottsbalken ska, om brott enligt 4 § med hänsyn till omständigheterna vid brotten anses vara mindre allvarligt istället dömas för sexuellt utnyttjande av barn.

Ja, 20-årige Dibbasey dömdes för "sexuellt utnyttjande av barn" istället för "våldtäkt mot barn". Eftersom tingsrätten ansåg att det var "mindre allvarligt" eftersom målsägande den minderåriga flickan till viss del medgett att det varit fråga om "frivilliga" samlag.

Dock.
Dibbasey har erkänt och medgett att han kände till att målsäganden endast var 14 år och att han visste att man inte fick ha samlag med den som var under 15 år.
Dibbasey har framfört hot mot målsägande både via telefonsamtal och sms och då hotat henne med våld och att skada både henne och hennes familj. En som hotar vill ofta försöka tvinga. Alltså både våld och tvång verkar vara aktuellt här.

"NN2s mamma (Sekretess MB): NN2 visade henne sms och slog på högtalartelefonen när Alpha ringde. Han sade att han skulle döda henne och NN2, samt att han skulle sticka kniven i henne så att NN2 skulle känna hur det känns att vara utan mamma. Hon blev chockad och rädd. Hon var rädd både för sin och dotterns skull."
Citera
2016-12-11, 04:33
  #38
Medlem
Trolltestets avatar
Men förihelvetes dysfunktionella datorers antiwebdokuments begränsade verklighet;

Hur motiverar man beslutet att icke utvisa honom?


Kan nån besvara min fråga, eller skall jag helt enkelt bara ta och radera prenumerationen av denna tråd i tron om att INGEN som talar om detta fall faktiskt VET något om fallet i fråga?
Citera
2016-12-11, 05:58
  #39
Medlem
scoremaxs avatar
Jag tror inte det går att svara på frågan.

En normal person, med normal självbevarelsedrift hade ju tyckt att det absolut tryggaste alternativet hade varit att utvisa en dylik ängel ur landet.

Nu verkar det ju vara väldigt känsligt av någon helt outgrundlig anledning att göra så, för dom kan ju gudbevars få det jobbigt hemma...alltså, låter man dom stanna.

Du kan inte förstå det.
Inte jag heller.


men sådana här individer skall ges chans på chans på chans.
han kommer naturligtvis aldrig bättra sig, utan det är ett lost case, du kommer att få läsa mer om honom i framtiden.
Citera
2016-12-11, 09:25
  #40
Medlem
sfrges avatar
"Dom får ha koll på nacken, svär!" 😁

Nästan i samma klass som Laserturkens "fullt på bilen i grejor"

Den här mannen måste nog gå SFI.
Citera
2016-12-11, 11:20
  #41
Medlem
Per.GW.Leifssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur motiverar man beslutet att icke utvisa honom?

Enkelt. Man motiverar det inte för det kom aldrig på fråga.

Varför kom det aldrig på fråga? För att åklagaren aldrig förde det på tal.
Citera
2016-12-11, 11:32
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.GW.Leifsson
Enkelt. Man motiverar det inte för det kom aldrig på fråga.

Varför kom det aldrig på fråga? För att åklagaren aldrig förde det på tal.

Åklagaren har ju ett svenskt namn.. men jag har hört att det är vanligt att invandrare byter till svenskklingande namn ibland. Så eventuellt kan det vara en landsman till GM som försöker rädda honom. Vad tror experterna på invandring? Hur vanligt är detta?
Citera
2016-12-11, 11:35
  #43
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag tror inte det går att svara på frågan.

En normal person, med normal självbevarelsedrift hade ju tyckt att det absolut tryggaste alternativet hade varit att utvisa en dylik ängel ur landet.

Nu verkar det ju vara väldigt känsligt av någon helt outgrundlig anledning att göra så, för dom kan ju gudbevars få det jobbigt hemma...alltså, låter man dom stanna.

Du kan inte förstå det.
Inte jag heller.


men sådana här individer skall ges chans på chans på chans.
han kommer naturligtvis aldrig bättra sig, utan det är ett lost case, du kommer att få läsa mer om honom i framtiden.

Det finns en handledning att läsa för den som vill begripa hur det fungerar ( https://www.aklagare.se/globalassets...d_av_brott.pdf ), men i huvudsak är praxis att:

1. Åklagaren, till att börja med) skall yrka på utvisning. (Jag kan inte se att detta skett här)
2. Brottet skall ge fängelse i ett år eller mer. (Det blev här tre månader).

I det här fallet förvärras saken visserligen av att det är upprepad brottslighet men, litet enkelt förklarat, brottsligheten är inte (bedöms inte...) allvarlig nog för att åklagaren skall yrka på utvisning ens av det skälet.

Värderingen av brottet behöver man inte hålla med om, men som förklaring till "Hur kunde det bli så här" landar vi i att Sverige håller på praxis och regler som man själv satt upp och begär inte utvisning godtyckligt eller för "skitsaker" - vilket (tyvärr) är den här saken handlar om, givet hur samhället ser ut idag.
Citera
2016-12-11, 11:49
  #44
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns en handledning att läsa för den som vill begripa hur det fungerar ( https://www.aklagare.se/globalassets...d_av_brott.pdf ), men i huvudsak är praxis att:

1. Åklagaren, till att börja med) skall yrka på utvisning. (Jag kan inte se att detta skett här)
2. Brottet skall ge fängelse i ett år eller mer. (Det blev här tre månader).

I det här fallet förvärras saken visserligen av att det är upprepad brottslighet men, litet enkelt förklarat, brottsligheten är inte (bedöms inte...) allvarlig nog för att åklagaren skall yrka på utvisning ens av det skälet.

Värderingen av brottet behöver man inte hålla med om, men som förklaring till "Hur kunde det bli så här" landar vi i att Sverige håller på praxis och regler som man själv satt upp och begär inte utvisning godtyckligt eller för "skitsaker" - vilket (tyvärr) är den här saken handlar om, givet hur samhället ser ut idag.

tack för ett bra svar!
Citera
2016-12-11, 14:14
  #45
Medlem
Lost-Souls avatar
Vilken sorts föräldrar varnar inte sin tonårsdotter om vilken primitiv natur negern besitter? Negern och BO hade ju enligt domen haft samröre åtskilliga gånger och det kan ju inte varit okänt för föräldrarna att dottern umgicks frekvent med primitiva halvapor. Detta ligger helt och fullt på föräldrarnas ansvar.
Citera
2016-12-11, 15:09
  #46
Medlem
Ruuzaks avatar
Så, nu har du fått ditt svar Trollmongot. Kan du hålla flabben nu? Tror du att hela tråden handlar om dig och din frågeställning eller? Lagom dryg attityd också.

OnT så verkar inledande posten vara felaktig. Åtminstone förvirrande. I citatet står det att Mohammed har blivit dömd, men sen i texten Alpha. Har namnen blivit förväxlade eller är det något jag missat?
Citera
2016-12-11, 15:10
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vilken sorts föräldrar varnar inte sin tonårsdotter om vilken primitiv natur negern besitter? Negern och BO hade ju enligt domen haft samröre åtskilliga gånger och det kan ju inte varit okänt för föräldrarna att dottern umgicks frekvent med primitiva halvapor. Detta ligger helt och fullt på föräldrarnas ansvar.


Hon höll nog det hemligt och kanske inte dök upp förrän i polisutredningen. Hon har knulllat en negerdjur och hennes pappa lär inte vara glad. Kanske kommer han misshandla sin fru om hon inte går med på att göra samma negerkonster som han fantiserat ihop att GM har gjort med BO
Citera
2016-12-11, 15:52
  #48
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Helt fantastiskt. En medborgare i Mali våldtar svenska barn och delar ut dödshot men han får vara kvar i Sverige. Sedan undrar folk varför SD ökar.
Exakt, det enda SD behöver göra är absolut ingenting, övriga partier gör det effektivt åt dom. Är det ingen som har en bild på fanskapet, så jag kan roa mig med att radera den åtminstone?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback