Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-10, 23:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag skulle tro att båda tjänar på ett valsamarbete utan de övriga tre partierna. SD skulle visserligen tappa många av sina nuvarande sympatisörer som de fått över från LO-kollektivet. Jag är en av dem.
Men dessa skulle nog kompenseras upp med andra grupper i stället.

För just nu är det faktiskt ett problem med SD o det är att de inte öppet sagt vilket block de vill samarbeta med. Kanske kan de spela på detta till efter valet. Men så fort de valt sida kommer de göra en djupdykning i oppinionssiffrorna. Så på lång sikt kan en sådan taktik straffa sig dyrt.
Att det är alliansen som de är sugna på är väl ingen hemlighet direkt. I alla fall M och KD.
Citera
2016-12-11, 00:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Detta förbannade snack om att fälla regeringen hela tiden. O ständig hörs det från sk sverigevänner.
Varför i helvete vill man ens se regeringen falla? Jag kan se en anledning utifrån min politiska syn. Det är att mitt parti ska få visa sin makt.
Men vad är alternativet till att fälla en regering när vi såg vad Alliansens politik skapade med det här landet?
O något val kan ni glömma. Det blir en regeringsombildning utifrån valresultatet 2014 vilket i sig kan vara en fördel om man drömmer sig tillbaka till en borgerlig regering.

Gud vad härligt du pratar. Ren musik i mina öron. Hörde också Löfven öppna upp för att valet hoppas över eller att förbjuda extrempartiet SD. Jag hoppas att mitt parti kommer in i riksdagen. Endera fallet behöver vi dagens regering. Rymdkram.
__________________
Senast redigerad av praktjakt 2016-12-11 kl. 00:43.
Citera
2016-12-11, 00:42
  #15
Medlem
Det är som ni påpekar oerhört viktigt att väljarna rör på sig och bestämmer sig för att rösta på någon av de tre stora partierna. Speciellt de som tidigare röstat på kd, liberalerna, miljöpartiet.

Annars får vi samma låsningar i politiken även efter valet 2018 och ytterligare en halv miljon invandrare som kommer till Sverige och kräver bostäder och bidrag.
Citera
2016-12-11, 01:25
  #16
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att det är alliansen som de är sugna på är väl ingen hemlighet direkt. I alla fall M och KD.
Sant. Men officiellt handlade det, 2014 om att fälla regeringar som inte gick dem till mötes.
Jag vill se en officiell hållning inför nästa val då jag är radd att de blir tillräckligt stora för att hamna i ett regeringssamarbete.
Utan den lär inte jag, fortsätta att rösta på dem.
Citera
2016-12-11, 12:30
  #17
Medlem
Jag personligen hade ju helst sett ett samarbete mellan SD och S... men det lär ju inte hända i närtid.

Så SD och M vore ju att föredra framför S och MP...
Citera
2018-04-16, 16:31
  #18
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna vill nu återigen fälla regeringens budget.

Citat:
SD:s uppmaning till alliansen: Rösta ned budgeten

Kostnaderna för migration och integration är fortfarande på extremt höga nivåer men delar av regeringens budget är bra, anser Oscar Sjöstedt, Sverigedemokraternas ekonomisk-politiska talesperson. Han uppmanar alliansen till att rösta ned budgeten.

– Så kan vi tillsammans stoppa den här budgetpropositionen innan kammaren stänger för sommaren, säger Sjöstedt till SVT Nyheter.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...cid=spartandhp

Citat:
Sverigedemokraterna: Vill stoppa budgeten

Oscar Sjöstedt, Sverigedemokraternas ekonomisk-politiska talesperson, tycker att det finns delar i regeringens vårbudget som partiet kan ställa sig bakom, bland annat att man gör vissa tillskott till rättsväsendet och sjukvården, berättar han.

– Men det är för lite och det är för sent. Sedan gör man också prioriteringar som vi inte kan ställa oss bakom, säger han till SVT Nyheter.

Generellt tycker Sjöstedt att regeringen svängt mer åt partiets håll gällande migrationspolitiken, men han anser att kostnaderna fortfarande ligger kvar på extremt höga nivåer för migration och integration. Och han hoppas nu att alliansen pratar ihop sig.

– Så kan vi tillsammans stoppa den här budgetpropositionen innan kammaren stänger för sommaren, säger Oscar Sjöstedt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...om-varbudgeten
Citera
2018-04-19, 01:37
  #19
Medlem
8711s avatar
Fler artiklar om att Sverigedemokraterna vill fälla regeringens vårbudget.

Citat:
SD:s uppmaning: Fäll vårbudgeten

Sverigedemokraternas ekonomisk-politiska talesperson Oscar Sjöstedt riktar en uppmaning till alliansen att förhandla ihop sig om budgeten.

https://www.di.se/nyheter/sds-uppman...l-varbudgeten/

Citat:
Vårbudgeten: Oscar Sjöstedt utmanar återigen allianspartierna att fälla S-budgeten

Oavsett kommer inte SD kommer att rösta igenom Stefan Löfvens budget.

– Vi kommer rösta nej såklart.

S-regeringens vårbudget innehåller 350 miljoner kronor till äldreomsorgen, 200 till polisen och 4,9 miljarder kronor bara till ensamkommandes tidigare kostnader. Oscar Sjöstedt (SD) utmanar oppositionen att denna gång göra allvar av att vara en opposition. – Jag råder allianspartierna att prata ihop sig så att vi kan fälla budgeten, säger han på en presskonferens.

https://samtiden.nu/2018/04/varbudge...la-s-budgeten/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback