Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 12:33
  #133
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att Patti Smith kom av sig när hon framförde Dylans låt A Hard Rain's A-Gonna Fall gjorde inget det blev bara mer mänskligt.


Sant. Jag fällde en å annan tår när den silverhåriga rocktanten kom av sig. Det var mänskligt och vackert.
Citera
2016-12-11, 12:35
  #134
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han kanske har viktigare saker för sig.


Han är rätt gammal också, 75 år. Han är ju vad jag förstår aktiv ute på turnéer fortfarande så han kanske inte orkade vilket är fullt förståeligt.
Citera
2016-12-11, 12:56
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Wiehe är en i mina ögon extremt duktig Dylanöversättare.
Lyssna på Spanska stövlar och Sakta lägger båten ut från land.
Han har en klart befogad plats. First Aid Kit är fans och hör inte hemma där.

Jag håller med om att Wiehe har gjort mycket fina Dylan-översättningar. "Sakta lägger båten ut från land" ("It´s all over now, Baby Blue") ska spelas på min begravning för övrigt.
Citera
2016-12-11, 12:59
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det där har förklarats varje år sedan det blev en fråga. Det är en privat fest och dom får bjuda vem som helst. Sluta bete er så löjligt.

Om nu festen är så jäkla privat, varför visas den i public service då? Lika privat som Allsång på Skansen ungefär känns det som.
Citera
2016-12-11, 13:14
  #137
Medlem
Det var ju ett scoop på slutet som de flesta verkar ha missat när programledare Jessica Gerdin " kom ut som flata" tackade för sig då hon fått ragg på SD & Jimmie Åkeson stopparen/haterskan Sara Danius från Nobelstiftelsen. Och försvann ut i Nattens dans i Gyllene Salen.
Citera
2016-12-11, 13:15
  #138
Medlem
Det var en MYCKET proffsig tv-produktion av SVT måste jag saga! Imponerande, minst sagt!
Citera
2016-12-11, 16:20
  #139
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noforrest
Det var en MYCKET proffsig tv-produktion av SVT måste jag saga! Imponerande, minst sagt!


Ja man får valuta för licenspengarna. Det är snyggt, seriöst, festligt, högsta betyg.
Citera
2016-12-11, 16:46
  #140
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Det var ju ett scoop på slutet som de flesta verkar ha missat när programledare Jessica Gerdin " kom ut som flata" tackade för sig då hon fått ragg på SD & Jimmie Åkeson stopparen/haterskan Sara Danius från Nobelstiftelsen. Och försvann ut i Nattens dans i Gyllene Salen.

SVT-profiler verkar ha nån fetisch för Danius persona snarare än att spela för det andra laget. Gedin var tidigare ihop/gift med Pål Hollender som är en person för sig
Citera
2016-12-11, 18:43
  #141
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noforrest
Det var en MYCKET proffsig tv-produktion av SVT måste jag saga! Imponerande, minst sagt!
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Ja man får valuta för licenspengarna. Det är snyggt, seriöst, festligt, högsta betyg.
Å just så proffsigt var det inte 2009 menar du?, snicksnack!, mitt herrskap har just kollat på eder första Nobelsändning och ventilera er upplevelse av detta

Är detta tråden där man ska kommentera att Dylans von obens tal var lite skrävligt?


Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Förvisso, men Åkesson bler utesluten från festen då han inte står för "alla människors lika värde" men jag har svårt att se hur nobelstiftelsen står för samma klyscha då de inte borrade brunnar i Afrika istället för att bjuda på en överdådig middag. Vilken värdegrund har nobelstiftelsen egentligen? Usch, vilken fascism!
(ledtråd, en stor del av svenskarna är hjärntvättade och falska hycklare)...
Dålig retorik/taffligt argument som jag/andra skulle kunna bemöta om jag ville
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-12-11 kl. 18:55.
Citera
2016-12-11, 22:27
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Å just så proffsigt var det inte 2009 menar du?, snicksnack!, mitt herrskap har just kollat på eder första Nobelsändning och ventilera er upplevelse av detta

Är detta tråden där man ska kommentera att Dylans von obens tal var lite skrävligt?


Dålig retorik/taffligt argument som jag/andra skulle kunna bemöta om jag ville

Argumentationsteknik delux....
Citera
2016-12-12, 10:33
  #143
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är grejen med juden Bob Dylan, varför vill inte han dyka upp - vad är hans problem?
Vaddå "juden"? Skäms, avundsjuka rasist.
Citera
2016-12-12, 10:40
  #144
Medlem
Beatriceaurores avatar
Att Åkesson inte inbjudits är skandal! "Skälet" Allas lika värde slår tillbaka mot Nobelkommittén. Om denna stått för allas lika värde skulle han naturligtvis bjudits.
Åkesson har röstats fram genom demokrati, antingen Nobelkommitté gillar det eller ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback