Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-12, 23:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoGenesis
+100

Bott där själv länge, and damn ... mer genomsexualiserad kultur får man verkligen leta efter.

Låter mkt härligt.

Hur skulle du definiera en "genomsexualiserad kultur"?

för mig är det att tjejerna är öppna, glada, lättsamma, lustfyllda, kåta, skäms inte för sin kropp eller sex och stöter på och man kan vissla efter dem och de älskar denna uppskattning.
Citera
2016-12-13, 02:43
  #14
Medlem
NeoGenesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Låter mkt härligt.

Hur skulle du definiera en "genomsexualiserad kultur"?

för mig är det att tjejerna är öppna, glada, lättsamma, lustfyllda, kåta, skäms inte för sin kropp eller sex och stöter på och man kan vissla efter dem och de älskar denna uppskattning.

Allt det där, och att man ser 5-åringar killar grinda kuken mot röven på 5-åriga tjejer i baddräkter till tonerna av reggaeton, påhejade av föräldrarna. Extrem machismo också, vilket inte är ett större problem för mig som man, men förstår att det inte är lika lätt att glida runt där som kvinna.

Still, jag älskar landet även med dess "flaws" eller vad man ska säga - inget ställe är perfekt och det sista jag gör är att ta med mig "svenska" värderingar till ett nutt ställe och frga mig varför inte "alla gör som vi"?

Men åk dit, de är sjukt kåta, skäms inte för det, kan ragga upp dig utan problem - du kan be om nummer till en snygg servitris, få det, datea henne och ligga samma kväll. Eller ja, beroende på språkkunskaper, charm, whatever. Menar bara att det är möjligt och att jag gjorde såna saker hela tiden som ung. I Sverige - not so often ...
Citera
2016-12-13, 02:44
  #15
Medlem
NeoGenesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
wow! wow! wow! happy, happy!! tack!

detta låter bättre än jag nånsin kunnat föreställa mig!

kommer återkomma, men nu måste jag bege mig till jobbet.

Skicka PM så får du alla tips du behöver. Verkar du kompatibel med min outsiderpersonlighet så kan jag gärna guida dig på plats också
Citera
2016-12-17, 22:30
  #16
Medlem
Jag har varit i Medellín, och tycker att det är rätt ok. Men det är många västerlänningar i El Poblado, och de andra delarna av staden vågade jag knappt besöka under tiden jag var där... så det blev inte mycket ligga. Men jag är sugen på Dominikanska republiken nu, som NeoGenesis tipsar om, skriver ett PM till dig. Misstänker dock att brudarna är hetare i Colombia, men vi får se.
Citera
2016-12-19, 13:47
  #17
Medlem
Vivendi91s avatar
Valparaiso, Chile.
Citera
2017-01-18, 07:19
  #18
Medlem
ser du hyffsat bra ut så får du ligga överallt i sydamerika. ja kan knappt ett ord spanska men under tiden ja reste runt där(2 månader) så lågjag nog med 20 st drygt. de är väldigt vilda i sängen också och många är galna i rövsex. trodde brasilien skulle vara bäst men det var bolivia och chile
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2790423

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback