Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 01:21
  #61
Medlem
Finns ju urmakare som fullständigt skiter i var klockorna kommer från så länge de får betalt för jobbet de utfört.
Citat:
Ursprungligen postat av orient
Ang service på stulna ur så är det relativt enkelt att stoppa det - serienumrena från de stulna klockorna reggas som stulna hos respektive märke och således när de ska servas hos auktoriserad handlare så märks det rätt fort.
Citera
2016-12-11, 14:29
  #62
Medlem
Hur i helvete kan det här ens hända. Butiken ligger precis bredvid plattan där det ofta står polis, 50 meter ifrån riksbanken i ena riktningen och kulturdepartementet i andra riktningen. 200 meter till rosenbad. Terrorberedskapen är höjd och det finns så mycket väktare i det här området. Men ingen har ingripit; är beredskapen verkligen så låg, att man totalt ostört kan genomföra ett rån med bil, till och med bredvid regeringen? Det är väldigt, väldigt obehagligt.

Rånarna gick lugnt västerut mot klara kyrka enligt radioreportaget och måste ha åkt över centralbron och igenom söderledstunneln som vem som helst.
Citera
2016-12-11, 14:59
  #63
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utkavlad
Hur i helvete kan det här ens hända. Butiken ligger precis bredvid plattan där det ofta står polis, 50 meter ifrån riksbanken i ena riktningen och kulturdepartementet i andra riktningen. 200 meter till rosenbad. Terrorberedskapen är höjd och det finns så mycket väktare i det här området. Men ingen har ingripit; är beredskapen verkligen så låg, att man totalt ostört kan genomföra ett rån med bil, till och med bredvid regeringen? Det är väldigt, väldigt obehagligt.

Rånarna gick lugnt västerut mot klara kyrka enligt radioreportaget och måste ha åkt över centralbron och igenom söderledstunneln som vem som helst.

Det är luck öpnning varje dag i sverige nu. men att det kan ske sådär
obesvärat mitt i vår huvudstad är direkt skrämmande
Citera
2016-12-11, 15:22
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utkavlad
Hur i helvete kan det här ens hända. Butiken ligger precis bredvid plattan där det ofta står polis, 50 meter ifrån riksbanken i ena riktningen och kulturdepartementet i andra riktningen. 200 meter till rosenbad. Terrorberedskapen är höjd och det finns så mycket väktare i det här området. Men ingen har ingripit; är beredskapen verkligen så låg, att man totalt ostört kan genomföra ett rån med bil, till och med bredvid regeringen? Det är väldigt, väldigt obehagligt.

Rånarna gick lugnt västerut mot klara kyrka enligt radioreportaget och måste ha åkt över centralbron och igenom söderledstunneln som vem som helst.

Var det verkligen INGEN jävel som följde efter och höll dem under NÅN slags uppsikt, eller var alla bögiga stockholmare alldeles för upptagna med att filma med telefonen och oroa sig för surdegsjäsningen, sin egen ammningspsykos och miljöpartiets opinionssiffror?
Citera
2016-12-11, 15:47
  #65
Medlem
Nog måste det väl vimla av övervakningskameror vid Plattan, gågatan och i själva butiken? Ut med bilderna.
Citera
2016-12-12, 10:28
  #66
Medlem
Att detta händer i t.ex Rinkeby och polisen kan ej klara upp brotter är en grej.

Men VAFAN? DROTTNINGGATAN VID PLATTAN?

Nu ser ni hur effektivt polisen jobbar och man kan i stort sett göra vad man vill.

Nån som vill råna riksbanken med mig???

Citera
2016-12-12, 10:31
  #67
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Otroligt att de lyckas komma undan med en så vågad stöt. Antingen är de genier eller riktiga klåpare, jag har svårt att bestämma mig.

Som folk nämnt kryllar det av snutar kring platsen mer eller mindre alla tider på dygnet. Att de sedan flytt i bil gör det hela ännu mer spektakulärt.

Inget nytt som framkommit i fallet?
Citera
2016-12-12, 11:01
  #68
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nog måste det väl vimla av övervakningskameror vid Plattan, gågatan och i själva butiken? Ut med bilderna.

De kommer väl om si så där en månad eller något liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Otroligt att de lyckas komma undan med en så vågad stöt. Antingen är de genier eller riktiga klåpare, jag har svårt att bestämma mig.

Som folk nämnt kryllar det av snutar kring platsen mer eller mindre alla tider på dygnet. Att de sedan flytt i bil gör det hela ännu mer spektakulärt.

Kan tänka mig att polisen inte slår till mot beväpnade rånare mitt i city och det räknade de här gökarna helt enkelt iskallt med. Däremot var väl flykten i en bil som du säger en större chansning, alla som varit inne i city och snurrat vet att det kan vara så jävla byst med trafik. Räcker ju med att någon fräsare med tofsloafers knycker lastzonen och sen stannar någon lastbilen dubbelparkerad, sen är det stopp.
__________________
Senast redigerad av sajebis 2016-12-12 kl. 11:06.
Citera
2016-12-13, 04:35
  #69
Medlem
Redors avatar
Fast hur jävla dum är man om man rånar en butik ett stenkast från Plattan där det allt som oftast är poliser, brukar t.om se patrullerande längs Drottninggatan ibland.
Men visst nu lyckades dem.. men risken, är den verkligen värd att ta liksom
Citera
2016-12-28, 00:22
  #70
Medlem
Universells avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...t-i-julruschen

Citat:
Polisen väljer nu att gå ut med filmer, som visar rånet och hur gärningsmännen tycks reka inför brottet, med hopp om att få tips som kan leda till ett gripande.

– Vi är ute efter någon eller några som kan veta vilka de här personerna är. Att de tycks känna igen personerna. Och om någon vet var den här gråa Audin befinner sig i dag, säger förundersökningsledaren Magnus Hagberg

Känns dem igen? Nån gissning på åldern?
Citera
2016-12-28, 00:55
  #71
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...t-i-julruschen



Känns dem igen? Nån gissning på åldern?

Jag börjar: 35-40.
Citera
2016-12-28, 01:02
  #72
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
Jag börjar: 35-40.

Nationalitet? Jag gissar på polacker
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback