Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-10, 00:40
  #1
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt4855114/?ref_=nv_sr_1 8.2 i betyg.

Här är en serie som är lite annorlunda. Ett betyg > 8 på IMDB brukar betyda att den är intressant och det stämmer definitivt för denna serie.

En mycket mörk och ganska tragisk serie; den handlar om en tjuv (tjejen) som är alkoholist och därför blivit av med vårdnaden av sin (svarte - pappan okänd än så länge) son men som under ett jobb på ett hotell stöter på en kontraktsmördare vars jobb hon avbryter men samtidigt blir hans gisslan med allt vad det innebbär. Sen flyr de tillsammans i en eldriven bil (jag antar att Tesla betalade $$ för det avsnittet).

I alla fall, en ganska unik och kompromisslös serie (och ibland mycket komisk, som tex i avsnitt 5 med faxhistorien vid hotelincheckningen), som, om jag får gissa, inte kommer få ett slut där alla lever lyckligt i framtiden. Michelle Dockery är mycket bra i huvudrollen. Rekommenderas. Hittills fem avsnitt, och vem vet var och hur detta kommer att sluta. De som skrivit och producerat detta är mycket talangfulla, det måste jag säga.
__________________
Senast redigerad av NeoFlexer 2016-12-10 kl. 01:00.
Citera
2016-12-10, 16:22
  #2
Medlem
Kan bara hålla med. Hittills en riktigt bra serie!
Citera
2016-12-21, 11:24
  #3
Medlem
DragonOnWall8s avatar
håller med om bra Serie tills Season 1 Episod 6, bara stormdök, va fan hände..
Citera
2016-12-22, 19:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
håller med om bra Serie tills Season 1 Episod 6, bara stormdök, va fan hände..

Tänkte lite samma sak, vi får hoppas det var en engångshändelse, och att serien inte utvecklas till ett familjedrama. Vad serien behöver är en ny huvudhandling, nu känns det lite som de står och stampar och inte riktigt vet åt vilken håll de ska gå.
Citera
2017-12-18, 20:54
  #5
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Börja kolla lite på andra säsongen, upp till tredje episoden typ.
Wow, vem har redigerat/klippt/skrivit denna smörja? Ett barn..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback