Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-09, 19:39
  #1
Medlem
Jag har en gammal Pioneer DVR-540H-S (Dvd recorder) och prövade att bränna en Dvd+rw skiva och stängde skivan efteråt i recordern. Men problemet är att min Dvd-brännare i datorn har slutat att läsa Dvd, antar att den ena lasern är trasig. Är skivor brända från Dvd-recorders uppspelningsbara i datorn, förutsatt att man har en modern Dvd i datorn?
Citera
2016-12-09, 19:45
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Är skivor brända från Dvd-recorders uppspelningsbara i datorn, förutsatt att man har en modern Dvd i datorn?

Lättast är väl att du matar i skivan och kontrollerar om mediet spelar upp eller inte?
Citera
2016-12-09, 20:27
  #3
Medlem
Har försökt men min nyare Dvd brännare i datorn är trasig och en äldre modell kan inte ens läsa av brända Dvd skivor som jag vet är fungerande.
Citera
2016-12-09, 20:51
  #4
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Så länge sessionen är stängd skall det inte vara något problem.

Om den inte är finalized kanske du måste gå via iso buster eller dylikt.

http://diyvideoeditor.com/step-by-st...zed-dvd-discs/

En dvd-brännare kostar mellan 150 spänn och 350, annars.
Blir din ekonomi lidande resten av året om du byter ut din trasiga brännare mot en fungerande?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v693
Citera
2016-12-09, 21:17
  #5
Medlem
Nej verkligen inte har ekonomi till det, såg att de finns externa brännare med, smidiga. Det glädjer mig att de ska fungera att spela upp såna skivor i datorn med, de sparar mig många GB i månaden eftersom att en full HD rip på ca 40min ligger på minst 4gb och med mobilt abonnemang för bredband så tar Gb slut väldigt fort. Rw skivor går ju som sagt att bränna om med, men inte hur många gånger som helst antar jag innan dom blir slitna.
Citera
2016-12-11, 11:32
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback