Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-28, 20:49
  #13
Medlem
Ryktas om Nora eller Lindesberg, någon som vet?
Citera
2016-12-28, 21:03
  #14
Medlem
Vad handlar det om för organisation och vad pysslar de med lite mer precist?
Jag misstror inte per automatik organisationen, är bara nyfiken på hur man jobbar aktivt för att barn inte ska utsättas för övergrepp.
Citera
2017-03-14, 17:24
  #15
Medlem
bojos avatar
Fick idag reda på att jag tydligen är avlägset bekant med personen. :-O

Har tyckt att han är lite udda, men ändå inte så faligt.
Däremot misstänkt att frun i huset nog har något psyktiskt problem även om jag aldrig träffat henne.

Född 1966
Har bott i mindre samhälle utanför Örebro, Garphyttan men även inne i centrala Örebro och nu senast där tydligen övergreppen utförs i en villa i samhället Stora Mellösa utanför Örebro.
Dottern 9 år vid förhören så hon borde fylla 10 i år.

Organisationen han och hans fru! var aktiva i är stiftelsen säkra varje unge.

från FUP
Citat:
den händelse som ligger
närmast i tiden och hon har varit relativt detaljerad vid sin beskrivning av vad som
ägde rum. Bland annat har hon beskrivit hur C* lyfte på hennes ben vid
badkaret, hur han tog saliv på sin penis samt hur han rörde sig.
__________________
Senast redigerad av bojo 2017-03-14 kl. 17:27.
Citera
2017-03-14, 17:35
  #16
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Det är så mycket som barn blir utsatta för nuförtiden :/ Landet är sååå sjukt nu till skillnad mot 20 år sen

Var försiktiga med domen, den kan innehålla pappans namn och därmed dotterns namn

edit:Herregud, det är en svensk igen som våldtagit sin dotter
Trodde det skulle vara en "utlänning"
Jag misstänker att du är runt 20 år själv och var skyddad av dina föräldrar när du växte upp och det är därför du tror det är ett nytt fenomen?
För tro inget annat än att sånt skedde för 20 år sedan med, för 30 och 40 med ... Om det är nån skillnad är det väl att man lyssnar och tror betydligt mer på barnen idag än förr. Medvetenheten hos skolpersonal och andra är betydligt bättre med.

För 40 år sen hade det troligtvis aldrig gått ens till anmälan. Så sååå sjukt är inte landet idag mot förr, snarare tvärtom, det är en oerhörd skillnad på hur barn behandlas idag mot förr, till det bättre.
Citera
2017-03-14, 21:37
  #17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
En "Kapten Klänning" till alltså.
Utan tvekan enstöring med "barntycke", obegripligt att man inte klarar att se varningssignalerna!
Citera
2017-03-14, 21:46
  #18
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
En "Kapten Klänning" till alltså.
Utan tvekan enstöring med "barntycke", obegripligt att man inte klarar att se varningssignalerna!

Vilka varningssignaler tänker du på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback