Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-09, 14:14
  #13
Avstängd
Arkhamists avatar
Störst på Facebook. Hurra, eller?

På vilket sätt påverkar det samhällsklimatet positivt om man är "stora på Facebook"? Vi får aldrig glömma att kampen som förs via sociala medier är minoriteternas kamp mot varandra. Det är två ganska små men mycket högröstade klickar som gapar och skriker på varandra Facebook och Twitter. Jag tillhör givetvis själv en av dessa sidor men jag lurar inte mig själv med att tro att någon av sidorna är särskilt representativ för folket i stort. Det är mycket få av de storkrig som förs på sociala medier som får något verkligt genomslag ut i folkdjupet. Det som verkligen spelar någon roll är vår alternativmedia. Den får genomslag och det är därför etablissemanget numera håller på och tjatar om "falska nyheter".
Citera
2016-12-09, 14:20
  #14
Medlem
Flus avatar
Feministiskt initiativ har 140 000 gillare.
Citera
2016-12-09, 14:36
  #15
Medlem
Likes spelar ingen större roll, viktigaste är hur engagerade de är.

De som är för invandringspolitiken är mer aktiva på Facebook fortfarande. De samlar sig just nu i en grupp som heter #jagärhär där de länkar kommentarsfält som de sedan invaderar med pro-invandringsbudskap
Citera
2016-12-09, 15:01
  #16
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
sd är enda alternativet och det är katastrof..dom kommer inte kunna göra nått åt denna situation som komma skall...tkr sjukt synd om sverige, folket som ville så väl.

behövs en militär kupp ala trump.tro mej den kommer.

folkomröstning emot massinvandring skulle gjorts redan på balkan tiden.

eu omröstningen är garanterat gjord med fusk för ja sidan hade aldrig gått annars.

sverige är köpta av bilderberg bankirerna, soros bankirer, och sionisternas eu, sverige ett enda stort massinvandrings experiment som kommer sluta i inbördeskrig.

halla SD, ska ingen starta ett nytt parti snart..
Citera
2016-12-09, 15:17
  #17
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Feministiskt initiativ har 140 000 gillare.
Precis, vilket faktiskt bara vidimerar vad jag nyss skrev. Sociala medier är slagfält för minoriteterna.
Citera
2016-12-09, 15:23
  #18
Medlem
Jag tror det är så att den tysta majoriteten står bakom SD. Precis som det var i USA och med Trump.

Ett jävla liv om att trump aldrig skulle vinna och han hade ingen chans. Kändisar som twittrade, la ut på fb och instagram, det demonstrerades och skapades grupper över allt som tog ställning mot trump. Men vad hände... samma sak med SD i Sverige. Ju mer vänstern gör bort sig och ju mer dom väsnas desto mer ökar SD.

Jag är ganska övertygad om att SD inom en snar framtid kommer bli störst.
Citera
2016-12-09, 15:27
  #19
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det kommer att belysas i media, men det har samtidigt inte så mycket med något att göra.
Att SD och Åkesson gillas på ett sådan hysteriskt sätt har med dess speciella väljare (svansen) att göra, en Centerväljare t.ex har annat för sig än att dela ut ris/ros till politiker och lyfta fram "sitt" parti på ett extremt och överdrivet sätt.

Jag håller med om att sociala medier inte speglar verkligheten. Hur vet man egentligen att alla som gillar är verkliga personer. Var det inte tal om köpta likes under valet. När det kommer till varumärken är gilla och följare viktigt. Därför så många offentliga personer är besatt av tanken på många följare. Schyffert åkte in i en depression när några tusen följare försvann under en kväll. Twitter eller instagram rensade bort falska konton något han inte var medveten om.

Nu är följare och likes viktiga för offentliga personer. Bara för att knäppa svenska offentliga personer på näsan är det väl skoj Kändisar talar sig allt som ofta varma över att nästan inga kändisar sympatiserar med SD utåt, S, MP och FI lever på att kändisar för fram deras budskap. Vi är fler än er är deras kampsång. Barnsligheter bekämpas med den egna medicinen.
Citera
2016-12-09, 16:42
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxiii
Jag tror det är så att den tysta majoriteten står bakom SD. Precis som det var i USA och med Trump.

Ett jävla liv om att trump aldrig skulle vinna och han hade ingen chans. Kändisar som twittrade, la ut på fb och instagram, det demonstrerades och skapades grupper över allt som tog ställning mot trump. Men vad hände... samma sak med SD i Sverige. Ju mer vänstern gör bort sig och ju mer dom väsnas desto mer ökar SD.

Jag är ganska övertygad om att SD inom en snar framtid kommer bli störst.

Störst på Facebook? Möjligtvis

Störst parti i Sverige har de varit över ett år nu. Om man går efter de mer seriösa instituten som har kommit närmast deras valresultat. Och då ska vi komma ihåg att även de instituten underskattade deras stöd.
Citera
2016-12-09, 16:57
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kollade lite på Facebook och SD har ca 134.000 gillamarkeringar. Socialdemokraterna som är störst ca 135.000.
Efter att ha följt utvecklingen bör SD vara störst runt 26e december.
Vad innebär detta?
Är SD störst i verkligheten med?

Många gamla sossar och nysvenskar använder inte FB men många skäms o andra sidan att lajka SDs sida på Facebook.
Kompeseras dessa 2?

Då FB är en sådan makt i dagens samhälle kommer detta belysas av media?
Hur många av era vänner har lajkat SDs sida?
Feministiskt Initiativ är markant större än både Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna så trådstarten har fel utgångspunkt.

I skrivande stund:

140 758 personer gillar detta: https://sv-se.facebook.com/feministisktinitiativ/

135 302 personer gillar detta: https://www.facebook.com/socialdemokraterna

133 168 personer gillar detta: https://www.facebook.com/Sverigedemokraterna/

Och på Twitter så har Gudrun Schyman betydlig fler följare än Jimmie Åkesson.

126 tn följare: https://twitter.com/gudschy

75,1 tn följare: https://twitter.com/jimmieakesson?lang=sv
__________________
Senast redigerad av northpolesanta 2016-12-09 kl. 17:06.
Citera
2016-12-09, 17:09
  #22
Medlem
lakritcs avatar
Förutspådde detta för några månader sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Precis, vilket faktiskt bara vidimerar vad jag nyss skrev. Sociala medier är slagfält för minoriteterna.
Kollar man på förhållandet mellan antalet totala gillamarkeringar och antalet kommentarer respektive antalet gillamarkeringar per inlägg så ser det konstigt ut jämfört med andra partier.

FI köpte väl en herrans massa likes inför valet 2014?

Har en hel del vänner på FB som gillar FI bara på skoj. "Tant Gudrun är rolig", typ.
Citera
2016-12-10, 00:17
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Precis, vilket faktiskt bara vidimerar vad jag nyss skrev. Sociala medier är slagfält för minoriteterna.

Hur kan SD med 25.000 medlemnar och 20-30% i oppinionsundersökningarna vara en minoritet?
Citera
2016-12-10, 07:46
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Precis, vilket faktiskt bara vidimerar vad jag nyss skrev. Sociala medier är slagfält för minoriteterna.

Så Sveriges näst största (ibland största) parti i OU är en minoritet?

F! är däremot en minoritet men überPK att lajka på FB.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback