Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-12-10, 20:30
  #61
Medlem
marfokabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
jaa ni snälla sötisar som alltid gör som man ska e så himla intelligentiga, e man inte som er så e man en dummig person
Förlåt, det var elakt av mig. TS har alldeles rätt. Ett mycket klokt beslut
Citera
2016-12-10, 21:10
  #62
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Tacka ja och sen knullar du henne men istället för att spruta i fittan drar du ut ballen och sprutar henne i ansiktet hahahaha tänk dig minen du kommer få se hahahahaha
Hahaha ja det är för det bästa
Den där tjejen är ju galen att ens tänka ihop en sådan plan och för att inte tala om att faktiskt ha uppriktiga syften på att genomföra detta sjuka
- skakar på huvudet -
Citera
2016-12-10, 21:50
  #63
Medlem
norther1s avatar
Vad skulle kunna gå fel? Är väl bara att köra på
Citera
2016-12-10, 22:15
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror jag har lösningen. Acceptera med glädje erbjudandet, men kräv ett fribrev när gäller underhåll. Gå till någon bra och trovärdig jurist och utred huruvida ett fribrev där man utlovas frihet från underhålls-skyldighet, om det är juridiskt bindande och hållbart.

Erbjudandet innebär ju ändå en arbetsinsats som kan omfatta två månader, vem vet? Och då borde belöningen vara att slippa betala... ....
Det kan man inte avtala om så eh... gör inte det. 7:1 FB som reglerar underhåll är tvingande dvs. avtal som går emot paragrafen är ogiltiga.
Citera
2016-12-11, 06:51
  #65
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
För att ta reda på om det är ett test så säger du att du att du hade kunnat göra det förutsatt att du fick din flickväns medgivande. Av hennes reaktion borde du då kunna bedöma om hon varit uppriktig eller inte. Är det ett test kommer hon troligtvis nöja sig med det svaret, men är det på riktigt kommer hon antingen försöka argumentera eller till och med föreslå att ni pratar med din flickvän. Då stoppar du henne, säger att du ändrat dig och spänner på henne för fulla muggar!

Om det var ett test och du blir anklagad för att inte avfärdat förslaget bestämt nog skyller du bara på att du ville avvisa på ett artigt sätt. Du sa ju trots allt nej.

Mycket bra förslag. Tack för hjälpen!
Citera
2016-12-11, 17:20
  #66
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
I sådana här lägen ska man alltid använda grundregeln, känner du minsta tvekan så kör på!
Citera
2016-12-11, 20:15
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det kan man inte avtala om så eh... gör inte det. 7:1 FB som reglerar underhåll är tvingande dvs. avtal som går emot paragrafen är ogiltiga.
Bullshit,

För det första kan man utgå från att en eventuell tvist kommer att lösas i samförstånd då det är hans flickväns syster

För det andra finns det ingen juridisk möjlighet att tvinga ts att göra ett faderskapstest

Ts och hans flickväns syster kan ha detta som en pikant familje hemlighet och njuta av Det vid familjer sammankomster tex jul och liknande.

Jag tycker ts ska låta kuken bestämma istället för att lyssna på caffe latte farsor som tycker till på Internet.
__________________
Senast redigerad av AmaiLiu2 2016-12-11 kl. 20:17.
Citera
2016-12-11, 22:14
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Bullshit
ok. Med ett så välutvecklat argument så finns det inte mycket man kan säga emot.

Citat:
För det första kan man utgå från att en eventuell tvist kommer att lösas i samförstånd då det är hans flickväns syster
Jasså, det kan man? Redan här förstår man att du har en enorm erfarenhet av vårdnadstvister.

Citat:
För det andra finns det ingen juridisk möjlighet att tvinga ts att göra ett faderskapstest
Läs vidare i 3:5 -> 3:9 FB. Kanske även 3:2+3:2a.

Citat:
Ts och hans flickväns syster kan ha detta som en pikant familje hemlighet och njuta av Det vid familjer sammankomster tex jul och liknande.
Det är kvinnor involverade. Det fungerar tills någon inte får som de vill och sen brakar helvetet lös.
Citat:
Jag tycker ts ska låta kuken bestämma istället för att lyssna på caffe latte farsor som tycker till på Internet.
Det är inte du som är systern, månne?
Citera
2016-12-12, 18:38
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
I sådana här lägen ska man alltid använda grundregeln, känner du minsta tvekan så kör på!

Kan bara instämma, livet handlar om att våga ta steget. Åt vilket håll är mindre noga!
Citera
2017-01-22, 22:34
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungrattan
Japp. Och detta ska ske utan tjejens eller systerns sambos vetskap. De har sedan tidigare två barn men hon vill väl ha in lite fräscha gener i familjen antar jag.
Har ej diskuterat hur det ska ske rent tekniskt (om jag ska sätta på henne eller bara runka i en burk). Som man ser jag gärna att mina gener sprids så jag lutar åt att tacka ja (är förstås lite smickrande att få ett sådant erbjudande).

Ändå ganska sjukt att man får en sån fråga.. Måste kännas knepigt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback