Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-08, 17:16
  #13
Medlem
hejalla68s avatar
Ingen lärare som hann ingripa i tid?
Citera
2016-12-08, 18:26
  #14
Medlem
JihadJoes avatar
Stämmer mycket bra att det var invandrare, hörde av en som jobbar nära en flyktingförläggning inne i centrum att polisen var där och grep 3st afghaner.

Mångkultur är väl härligt?
Citera
2016-12-08, 19:07
  #15
Medlem
yuccapalms avatar
Polisen bekräftar att mellan tio och 15 elever började bråka utanför skolans idrottshall. Orsaken till våldsamheterna är dock oklar. Två av eleverna har förts till sjukhuset Näl med, enligt polisen, lindriga skador. Dessutom kunde tre elever gripas av polisen senare på eftermiddagen.

http://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4n...kola-1.4027081
Citera
2016-12-09, 09:59
  #16
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejalla68
Ingen lärare som hann ingripa i tid?
En kvinnlig lärare skulle alltså ingripa mot basebollträn och stenkastande vuxna män?
Citera
2016-12-10, 08:23
  #17
Medlem
Bavaros avatar
...och Lill-Fridolin undrar varför det är svårt att rekrytera folk till Lärarhögskolan
Citera
2016-12-10, 10:51
  #18
Medlem
Jag har skrivit igår att det var pga tjejer men nån tog bort det.

Jag har skrivit araber + tjejer = slagsmål ( källaren att jag är en arab som har bott i Syrien i 30 år)

Nå en vän till mig som bor i Stockholm som känner en som bor i Malmö som känner en som bor i Göteborg som känner en som bor i Trollhättan som känner en som bor i Uddevalla som känner en som bor i Vänersborg som känner en som går till annan skol som känner en som går på denna skola som berättade så här.

Det var 4 syriska killar som går på afghaner ( 10 till 15 ) och 3 afghaner ska ha allvarliga skador. En syrisk kille ska ha märke på ansiktet pga av en svensk tjej

Att först trodde jag att det var antigen en syrisk eller afghan tjej.

På flykting boende det händer med vuxna hela tiden pga av kvinnor
Citera
2016-12-10, 11:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obnoxious2010
Stora skolbråk, Dödsskjutningar, Gruppvåldtäkter, Stenar på blåljuspersonal m.m och som ofta så finns det en gemensam nämnare i alla dessa fall.........
Ledtråd : Inga individer från en nation av skidåkare.
Inte från en nation av Nobel-pristagare heller.
Citera
2016-12-10, 11:57
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejalla68
Ingen lärare som hann ingripa i tid?
...och ingen Foliehatt Fridolin hann dit och inte kunna se att inget problem uppstod
Citera
2016-12-11, 00:21
  #21
Medlem
VincentLels avatar
Ganska ovanliga brottsverktyg(?)

Polishund markerade för de så kallade brottsverktygen i terrängen kring gymnasiet.
Vi har tagit ett järnrör, en käpp, en livrem och en slang i beslag, säger Sten Melander, inre befäl hos polisen vid 18-tiden.


http://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4n...ppta-1.4027081
Citera
2017-08-03, 13:51
  #22
Medlem
spoilers avatar
"Enligt åtalet finns sammanlagt fem målsägande, samtliga män. De åtalade unga männen ska ha slagit de målsägande flera gånger med både tillhyggen och knytnävar, mot både kroppen och huvudet och vid ett tillfälle ska man ha stuckit med en kniv. Våldet ska ha resulterat i sårskador och blåmärken i ansiktet, i bakhuvudet och på kroppen på de målsägande.

Händelsen skedde på dagtid och flera lärare och elever såg händelsen. Ett antal lärare kommer nu vittna under rättegången och åklagaren har även en filmsekvens och foton från händelsen till sin bevisning.

Enligt åtalet bör gärningarna bedömas som grovt brott, då de unga männen ska ha använt tillhyggen och visat särskild hänsynslöshet.

Rättegången beräknas ta fem dagar och startar nästa vecka."

http://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4n...kola-1.4500637
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback