Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-08, 15:22
  #13
Medlem
Personligen skulle jag aldrig rekommendera lyrica. Jag fick ett rent helvete när jag skulle trappa ned och flera månader efter. Fick på psykiska och fysiska reaktioner i kroppen, jag har provat en del mediciner men ingen som har varit så hemsk som lyrican!!
Citera
2016-12-09, 10:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Måste man verkligen det? Jag tycker mig må utomordentligt bra oftast, sen bara pang! Så är jag nockad. Upplever det ofta i samband med pms och på bakfylla...Läkaren pratade om nåt slags fight or flight eller nåt sånt och i mitt fall skulle jag då spela död när paniken kom...lät flummigt i mina öron men...

Jag vill helst inte äta medicin när jag är symptomfri.

Pröva KBT först och försök få fram, vad det är som utlöser attackerna. En av de vanligaste orsakerna är stress, en annan kan vara en obalans din Serotonin nivå. Se Wikipedia Serotonin.
Citera
2016-12-16, 18:55
  #15
Medlem
neuron-drones avatar
Eller också strular det autonoma nervsystemet. Man kan få både panikkänslor och svimning av det.
Citera
2017-01-01, 17:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Måste man verkligen det? Jag tycker mig må utomordentligt bra oftast, sen bara pang! Så är jag nockad. Upplever det ofta i samband med pms och på bakfylla...Läkaren pratade om nåt slags fight or flight eller nåt sånt och i mitt fall skulle jag då spela död när paniken kom...lät flummigt i mina öron men...

Jag vill helst inte äta medicin när jag är symptomfri.

Det jag starkt rekomenderar dej i första hand är att sluta dricka alkohol, då du beskriver att attackerna speciellt inträffar vid bakfylla. Jag har inte en aning om i fall du har alkoholproblem eller ej och anklagar dej inte för det, men dessa problem följer ofta med bakfyllor och är snarare regel än undantag bland alkoholister.

Då attackerna bara inträffar ibland rekomenderar jag dej starkt att försöka få utskrivet en behovsmedicin, en s.k bensodiazepin, förslagsvis Stesolid. Dessa är tabletter man tar när attackerna kommer, och som verkar inom en halvtimme med muskelavslappnande och ångestdämpande effekt.
Dessa mediciner är också beroendeframkallande men om man bara tar dom några gånger i månaden brukar det inte vara någon fara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback