Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-07, 00:24
  #1
Medlem
Hej! funderat på detta med snygga tjejer som jobbar i klädbutiker. vad tjänar dem på ett ungefär? någon som sitter på svaret. dem sliter ju inte ut sig direkt
Citera
2016-12-07, 00:27
  #2
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! funderat på detta med snygga tjejer som jobbar i klädbutiker. vad tjänar dem på ett ungefär? någon som sitter på svaret. dem sliter ju inte ut sig direkt

13000-14000 efter skatt.
Citera
2016-12-07, 00:28
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! funderat på detta med snygga tjejer som jobbar i klädbutiker. vad tjänar dem på ett ungefär? någon som sitter på svaret. dem sliter ju inte ut sig direkt

Här kan du se lönen: http://www.lonestatistik.se/loner.as...ksbitrade-1814
Å andra sidan har du ju ett bra samtalsämne för att bryta isen med dessa snygga tjejer, så varför inte gå in i en affär och fråga? -Statistik kan ju ljuga menar jag..
Citera
2016-12-07, 01:05
  #4
Medlem
Ungefär 18-19.999 kr före skatt
Citera
2016-12-07, 06:31
  #5
Medlem
CharlieRs avatar
Lägstalönen för butikspersonal utan branschvana är 20390-ish/månad (Handels, 166 h).
Citera
2016-12-07, 06:57
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Lägstalönen för butikspersonal utan branschvana är 20390-ish/månad (Handels, 166 h).

Mer än en som jobbar inom vården. Skandal!
Citera
2016-12-07, 10:57
  #7
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Mer än en som jobbar inom vården. Skandal!

Hur är det skandal?
Ska alla ha lika låg lön som den som har lägst lön eller hur menar du?
Citera
2016-12-07, 11:05
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Hur är det skandal?
Ska alla ha lika låg lön som den som har lägst lön eller hur menar du?

Om du hade varit lite mer förstående, borde du förstå, att en som jobbar inom vården och tar hand om/hjälper andra människor, borde rimligtvis tjäna mer än en som säljer kläder.
Fast det är kanske bara jag som tycker de..!?
Citera
2016-12-07, 11:19
  #9
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du hade varit lite mer förstående, borde du förstå, att en som jobbar inom vården och tar hand om/hjälper andra människor, borde rimligtvis tjäna mer än en som säljer kläder.
Fast det är kanske bara jag som tycker de..!?

Statlig verksamhet skiljer sig från privat. Vårdyrket är dessutom inte direkt avancerat och Jag tycker inte att någon förtjänar högre lön bara för att de tar hand om och hjälper andra människor.
Citera
2016-12-07, 11:25
  #10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Statlig verksamhet skiljer sig från privat. Vårdyrket är dessutom inte direkt avancerat och Jag tycker inte att någon förtjänar högre lön bara för att de tar hand om och hjälper andra människor.

"Okej"..
Citera
2016-12-07, 14:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du hade varit lite mer förstående, borde du förstå, att en som jobbar inom vården och tar hand om/hjälper andra människor, borde rimligtvis tjäna mer än en som säljer kläder.
Fast det är kanske bara jag som tycker de..!?


Svenskarna har ju valt, "ingen vinst i välfärden". Vi är idioter, Ikr
Citera
2016-12-07, 14:43
  #12
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du hade varit lite mer förstående, borde du förstå, att en som jobbar inom vården och tar hand om/hjälper andra människor, borde rimligtvis tjäna mer än en som säljer kläder.
Fast det är kanske bara jag som tycker de..!?
Jag håller med dig i vad du tycker.
Problemet är vad kunden till de båda anser att det är värt att betala?
I affären är det din plånbok som bestämmer lönen o inom vården är det alla som skriker över våra höga skatter.
Har själv anhöriga inom vård. Jag ser hur min sambo mår o jag hör henne berätta om sitt jobb. Sedan tänker jag tillbaka på mitt sista ordentliga jobb jag hade. Drog in närmare 40 000 Norska enkronor varje månad på att köra en svarv som svarvade själv.
Kunden betalade.

Vad gäller lönen i detaljhandeln så finns avtal. Det har tidigare redan skrivit om. Men inom detaljhandeln förekommer även provision. Om den finns inom klädbutiker vet jag inte. Men den finns hos de flesta stora aktörer inom hemelektronik. Där kan arbetsgivarna med rätt avtal hålla nere lönerna.
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Statlig verksamhet skiljer sig från privat. Vårdyrket är dessutom inte direkt avancerat och Jag tycker inte att någon förtjänar högre lön bara för att de tar hand om och hjälper andra människor.
WHAT?
Inte avancerat? Du låter som en gruppchef på Donken som fått hybris.
De tar hand om den mest komplicerade maskin som skapats, dvs den mänskliga kroppen. O det är inte avancerat för dig?
Kom igen när du råkat ut för en felbehandling inom vården. Tror du inte kommer tycka att det var synd o sedan anse att du ska slängas i skrotlådan.
__________________
Senast redigerad av Provocative2.0 2016-12-07 kl. 14:48.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback