Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 22:00
  #1
Medlem
karatekungens avatar
Hej,

Letar efter en surfplatta som jag ska använda för att ta anteckningar med. Målet är att kunna ta anteckningar utan att vara beroende av papper. Jag har tidigare använt en Samsung Galaxy Note 4. Tekniken och känslan med den var perfekt, men skärmen såklart för liten.

Har sett att Surface Pro 4 är väldigt populär för det ändamålet, men den är alldeles för dyr. Provade att besöka flera affärer i stan, men de verkade inte veta så mycket om marknaden för plattor med stylus.

Vilka alternativ finns det?

Tänker budget max 4000kr där palm-detection är ett måste.
Citera
2016-12-06, 23:10
  #2
Medlem
karatekungens avatar
Den som verkar mest prisvärd för under 4000 är Samsung Galaxy Tab A with S Pen 10.1", men den säljs bara i USA...
Citera
2016-12-07, 09:38
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Hej,

Letar efter en surfplatta som jag ska använda för att ta anteckningar med. Målet är att kunna ta anteckningar utan att vara beroende av papper. Jag har tidigare använt en Samsung Galaxy Note 4. Tekniken och känslan med den var perfekt, men skärmen såklart för liten.

Har sett att Surface Pro 4 är väldigt populär för det ändamålet, men den är alldeles för dyr. Provade att besöka flera affärer i stan, men de verkade inte veta så mycket om marknaden för plattor med stylus.

Vilka alternativ finns det?

Tänker budget max 4000kr där palm-detection är ett måste.

Vad sägs om att titta på dessa: http://www.banggood.com/Wholesale-Wi...68212702016108

När du använder den har du en "riktig" dator fast i surfplatteformat, leta specifikt efter plattorna som har ordet "stylus" i titeln, Skaffa gärna ett SD-kort för att spara data på.
Citera
2016-12-09, 23:43
  #4
Medlem
karatekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Vad sägs om att titta på dessa: http://www.banggood.com/Wholesale-Wi...68212702016108

När du använder den har du en "riktig" dator fast i surfplatteformat, leta specifikt efter plattorna som har ordet "stylus" i titeln, Skaffa gärna ett SD-kort för att spara data på.

Det var något nytt. Men de har fortfarande en dålig översikt över vilka tablets med active stylus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback