Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 07:46
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
Förstår inte varför vissa här tycker jag ska söka hjälp och att de verkar vara så akut osv... detta kunde hänt vem som helst och efter såna här händelser har jag blivit mycket bättre på att säga emot. Jag tänkte helt enkelt inte efter just då. Jag skulle inte följt med han alls.

Nej det kunde det inte. Dylikt "händer" bara idioter som saknar insikt om sitt eget ansvar och konsekvenstänk. Du har otur när du tänker helt enkelt.
Citera
2016-12-14, 09:39
  #242
Medlem
Det är väldigt mycket fördömande och OT skit i den här tråden.
Borde TS ha tänkt sig för om att ta med sig en kille in på toaletten om hon inte vill vara med honom?
Ja självklart.
Borde TS sagt eller agerat på något sätt om hon inte ville ha sex?
Ja självklart.

Är det som skett en våldtäkt?
Nej inte så som det är beskrivet av TS

Men till alla er som kallar TS olika fula saker och anser att hon behöver hjälp.
Ni har uppenbarligen problem. TS är 18år och hon var berusad och i ett känslosamt tillstånd. Hon begick ett misstag. Svårare än så är det inte.
Att bli för full eller ha sex med någon som man sedan ångrar är nog något de flesta av har gjort under vår uppväxt/tidiga vuxendom.

Det är klart att de bittraste och mest hatiska här inne har kanske inte legat med någon ni ångrat för med den hatiska personligheten har ni nog extremt svårt att få ligga med någon alls.
Citera
2016-12-14, 22:52
  #243
Medlem
Emiliasecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är väldigt mycket fördömande och OT skit i den här tråden.
Borde TS ha tänkt sig för om att ta med sig en kille in på toaletten om hon inte vill vara med honom?
Ja självklart.
Borde TS sagt eller agerat på något sätt om hon inte ville ha sex?
Ja självklart.

Är det som skett en våldtäkt?
Nej inte så som det är beskrivet av TS

Men till alla er som kallar TS olika fula saker och anser att hon behöver hjälp.
Ni har uppenbarligen problem. TS är 18år och hon var berusad och i ett känslosamt tillstånd. Hon begick ett misstag. Svårare än så är det inte.
Att bli för full eller ha sex med någon som man sedan ångrar är nog något de flesta av har gjort under vår uppväxt/tidiga vuxendom.

Det är klart att de bittraste och mest hatiska här inne har kanske inte legat med någon ni ångrat för med den hatiska personligheten har ni nog extremt svårt att få ligga med någon alls.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2016-12-14, 23:50
  #244
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Men till alla er som kallar TS olika fula saker och anser att hon behöver hjälp.
Ni har uppenbarligen problem. .

Att kalla någon fula saker är omoget. Men att påpeka att det kan vara bra att be om hjälp i vissa lägen är inte att på något sätt vara hånfull. Kanske är det som du säger? Bara ett enskilt misstag och då är det ju inte mer med det. Men kan man ana en viss osäkerhet i hur pass omfattande misstaget varit och vilka följder det fått så kan det vara en ide att ta det säkra före det osäkra.

Jag tog det säkra före det osäkra innan jag sade upp mig från mitt förra jobb, jag samtalade med en terapeut på våran företagshälsovård. Jag såg inte det som hånfullt då jag fick det som förslag.
Citera
2016-12-17, 09:25
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
Ja det är sant som du säger, jag var bara för obekväm i hela situationen att ens vara där så jag knappt vågade prata, bättre att undvika såna platser istället.
Du vet ju redan ungefär. Detta är ett verktyg värt att använda!
Du undviker platser där du vet av tidigare erfarenhet av att ha fallit igenom isen att inte vistas.
Men du måste ha plumpsat i tidigare för att känna till vilken is som bör undvikas.

Det är inget misstag, misslyckande, eller något att känna skuld och skam över att ha fallit igenom isen. Det är så man lär sig.

Så som jag ser det skapar situationen personen istället för personen situationen.
Citera
2016-12-17, 16:26
  #246
Avstängd
fan va körda i huvet många här verkar va.

många tjejer är fega och vågar inte säga ifrån i sånna situationer. Går man i gymnasiet och en kille som är 3 år äldre och större så är det långt ifrån alla som vågar säga ifrån.

det dumma med våldtäkt verkar ju vara att man måste visa att man inte ville men jämför med när du ser en grupp blattar gå på nån och du bara står där och ser på i rädsla för vad som händer om du går dit.
Det är lätt att säga" men det är ju bara säga ifrån om man inte vill" men vågar man inte så vågar man inte.

Du känner själv om du blev våldtagen eller inte. Våldtäkt är sex mot ens vilja. Känner du att det stämmer när det hände så ja, då är det våldtäkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback