Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 18:14
  #1
Medlem
halvljuss avatar
Godis och glass har nästan alltid smak av frukter eller bär, men aldrig grönsaker. Varför ser man inte godis och glass med löksmak, morotssmak eller tomatsmak?
Citera
2016-12-06, 18:22
  #2
Medlem
Antivalents avatar
Gillar du lök eller?

Pröva och göra lite rödlöks-glass och så återkommer du med smakresultat.
Citera
2016-12-06, 18:28
  #3
Avstängd
Vissa smaker passar bättre i viss konsistens och vissa tillfällen och bör avnjutas på ett speciellt sett, fitta tex, väldigt gott men jag vill inte ha snask som smakar vagina.
Citera
2016-12-06, 18:29
  #4
Medlem
franges avatar
Därför att de flesta frukter vi äter innehåller en hel del socker, vilket är orsaken till att de smakar så gott.

Citat:
Ursprungligen postat av KrockSolid
Vissa smaker passar bättre i viss konsistens och vissa tillfällen och bör avnjutas på ett speciellt sett, fitta tex, väldigt gott men jag vill inte ha snask som smakar vagina.

Näe, sånt som smakar och framförallt luktar fitta kommer oftast i olja, i liten konservburk
Citera
2016-12-06, 18:38
  #5
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrockSolid
Vissa smaker passar bättre i viss konsistens och vissa tillfällen och bör avnjutas på ett speciellt sett, fitta tex, väldigt gott men jag vill inte ha snask som smakar vagina.

Fast fan vet om du inte har en hel affärsidé där! Det finns säkert en massa grabbar och flator som skulle kunna tänka sig att suga på en fitt-pralin emellanåt, eller bögar som skulle vilja ha en sperma-shake. Kanske tjejer som skulle vilja ha en slickepinnne med distinkt kuksmak?

Jag tror fan du omedvetet kommit fram till en potentiell storsäljare här!
Citera
2016-12-06, 18:46
  #6
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Fast fan vet om du inte har en hel affärsidé där! Det finns säkert en massa grabbar och flator som skulle kunna tänka sig att suga på en fitt-pralin emellanåt, eller bögar som skulle vilja ha en sperma-shake. Kanske tjejer som skulle vilja ha en slickepinnne med distinkt kuksmak?

Jag tror fan du omedvetet kommit fram till en potentiell storsäljare här!
Teknikmagasinet har en slickepinne med fittsmak.

Sockerargumentet var bra, det tänkte jag inte på. Skulle gurkglassen bli godare med socker?
__________________
Senast redigerad av halvljus 2016-12-06 kl. 18:48.
Citera
2016-12-06, 19:39
  #7
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Teknikmagasinet har en slickepinne med fittsmak.

Sockerargumentet var bra, det tänkte jag inte på. Skulle gurkglassen bli godare med socker?

Pröva blanda en dl bostongurka, avrunnen, med en halvliter halvsmält vaniljglass eller såpass mjuk att det går att blanda. Frys in på nytt. (Det finns redan mycket socker i glassen.)
Citera
2016-12-07, 18:43
  #8
Medlem
Stoegers avatar
Grönsaker smakar bajs, så det är nog anledningen.
Citera
2016-12-08, 15:39
  #9
Medlem
NorthSNKRs avatar
De flesta grönsaker smakar ju godast när de är tillagade/uppvärmda. Jag föredrar stekta och grillade grönsaker.
Så är ju inte fallet med frukt, de smakar bäst i otillagad form, med några undantag t.ex banan, ananas på pizza
Citera
2016-12-08, 20:04
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Teknikmagasinet har en slickepinne med fittsmak.

Sockerargumentet var bra, det tänkte jag inte på. Skulle gurkglassen bli godare med socker?


Nej den smakar inte vagina den smakar sött och typ vanilj.
Citera
2017-04-26, 12:16
  #11
Avstängd
sött = belöningsrespons i hjärnan. grönsaker är ju väldigt sällan söta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback