Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-06, 18:32
  #25
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Host host, när blev han det? slå en bolljävel i en kopp är ingen idrott

Med den logiken så är det inte en sport att slå en bolljävel i ett mål!
Citera
2016-12-06, 18:37
  #26
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Välförtjänt, men Rissveds var också värd bragdguldet. Varför inte en delning? Det har hänt förr även om det är extremt ovanligt.

Vem är ens Rissveds? Har svårt att tro att ens 1 person på 10 har hört det namnet innan! Mountainbike är väll en sådan där sport där utövarna sitter på ICA på deltid medan Stenson hovar in stålarna med trålfartyg?
Citera
2016-12-06, 21:02
  #27
Medlem
Så en av alla dessa "icke-sporter" tog hem bragdguldet, tillåt mig småle.

Jag menar, ta bara John Daly som var allt annat än en vältränad atlet och ändå kunde ligga i toppen av sin sport när det begav sig. Det skulle aldrig hända i t.ex. fotboll/hockey.

Det var väl tur att årets utbud var i klenaste laget så han kunde vinna och då ska jag nämna att jag inte är något fan av simning heller.

Näe, golf hör hemma i samma kategori som andra icke-sporter typ dart, bowling, biljard, pilbågsskytte m.fl.

Är dock inte så snål att att jag ändå kan gratulera Stenson till bragdguldet.
Citera
2016-12-06, 22:17
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McStud
Så en av alla dessa "icke-sporter" tog hem bragdguldet, tillåt mig småle.

Jag menar, ta bara John Daly som var allt annat än en vältränad atlet och ändå kunde ligga i toppen av sin sport när det begav sig. Det skulle aldrig hända i t.ex. fotboll/hockey.

Det var väl tur att årets utbud var i klenaste laget så han kunde vinna och då ska jag nämna att jag inte är något fan av simning heller.

Näe, golf hör hemma i samma kategori som andra icke-sporter typ dart, bowling, biljard, pilbågsskytte m.fl.

Är dock inte så snål att att jag ändå kan gratulera Stenson till bragdguldet.




vafan dem skulle ju gett guldet till ekström som håller på med den enda riktiga sporten MOTORSPORT det är en riktig sport inget för andra mjukisar
Citera
2016-12-06, 22:42
  #29
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Välförtjänt, men Rissveds var också värd bragdguldet. Varför inte en delning? Det har hänt förr även om det är extremt ovanligt.
Vreden från Sjöström-anhängarna, typ Expressens Friberg, skulle vara helt outhärdlig så det ska vi vara glada att vi slipper. Men jag trodde lite lite på en delning mellan Stenson och Sjöström.
Citera
2016-12-12, 16:51
  #30
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe
Med den logiken så är det inte en sport att slå en bolljävel i ett mål!

Borde inte caddyn få pris han bär faktiskt klubborna.......
Nä sport är baserat på kondition och styrka.
Citera
2016-12-23, 06:57
  #31
Medlem
R.O.S.Hs avatar
7 utslagna i jerringomröstninge

Utslagna med placering:

9) Anna Holmlund

10) Frida Hansdotter

11) Maja Reichard

12) Zlatan Ibrahimovic

13) Marcus Svensson

14) Karl Forsman

15) Emma Johansson

Mer om Jerringpriset
Citera
2016-12-23, 10:06
  #32
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Henrik bör få Jerringpriset också.
Det han gjort kan bara jämföras med Stenmark, Borg, Ingemar Johansson och några till.
Citera
2016-12-23, 10:13
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Henrik bör få Jerringpriset också.
Det han gjort kan bara jämföras med Stenmark, Borg, Ingemar Johansson och några till.


Stenson eller Ekström ska ju lätt ha den men skulle inte bli förvånad om det blir Alexandersson eller Fredricson
Citera
2016-12-24, 19:47
  #34
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Henrik bör få Jerringpriset också.
Det han gjort kan bara jämföras med Stenmark, Borg, Ingemar Johansson och några till.

För att han äntligen lyckats vinna EN major???

En major är en tävling där dom bästa i sporten tävlar, right?

I så fall tog Stenmark 86 majors.

OS-silver? När dom bästa i sporten sket i att ställa upp?

Visst, han kommer vinna Jerringpriset. För han sysslar med golf, som är den vanligaste hobbyn i Sverige (och som konstigt nog räknas som idrott).
Citera
2016-12-27, 08:46
  #35
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
För att han äntligen lyckats vinna EN major???

En major är en tävling där dom bästa i sporten tävlar, right?

I så fall tog Stenmark 86 majors.

Om du ska slänga upp en så är det ju bäst om du tänker till lite först annars slår det tillbaka på dig själv ganska snabbt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback