Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-06, 11:45
  #1
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Idag delas bragdguldet ut. Vem ska få det ?
För mig är det helt givet Henrik Stenson. Han vinner den största golftävlingen som finns, The Open. Han är första manliga svensk att vina en Major och på det sättet han gör det mot Phil. Detta görs dessutom i en otroligt stor sport med många utövare.
Citera
2016-12-06, 12:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Idag delas bragdguldet ut. Vem ska få det ?
För mig är det helt givet Henrik Stenson. Han vinner den största golftävlingen som finns, The Open. Han är första manliga svensk att vina en Major och på det sättet han gör det mot Phil. Detta görs dessutom i en otroligt stor sport med många utövare.

Ja, det finns ingen utmanare.
Citera
2016-12-06, 12:30
  #3
Medlem
Håller med. Rent bragdmässigt blir jag dock inte ledsen om Rissveds vinner, det är enda utmanaren för mig.
Citera
2016-12-06, 13:01
  #4
Medlem
JustZlatans avatar
Om inte Sarah Sjöström vinner är det något fel.

Edit: Snacka om sjukt att Henrik Stensson vann. Golf är ju inte ens en sport!
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2016-12-06 kl. 13:03.
Citera
2016-12-06, 13:15
  #5
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om inte Sarah Sjöström vinner är det något fel.

Edit: Snacka om sjukt att Henrik Stensson vann. Golf är ju inte ens en sport!

Varför skulle Sarah Sjöström ha vunnit när Henrik Stenson gått till historien som en av Sveriges främsta idrottare genom tiderna med segern i The Open?

OT: Sen när blev det en sport att simma fram och tillbaka i en bassäng? I dagens Sverige är det väll snarare diskrimination mot akvariefiskar...
Citera
2016-12-06, 13:17
  #6
Medlem
Måste varit ett väldigt lätt iår för dem på Svd. Ungefär som när Sverige vann lag VM i bordtennis 89.
Citera
2016-12-06, 13:18
  #7
Medlem
Lär ju otvivelaktigt varit bästa vinnarintervjun någonsin.. Talets gåva har han Henrik.
Citera
2016-12-06, 13:19
  #8
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Måste varit ett väldigt lätt iår för dem på Svd. Ungefär som när Sverige vann lag VM i bordtennis 89.

Ja, tämligen uppenbart att Stenson skulle ta hem den.
Citera
2016-12-06, 13:27
  #9
Medlem
Hunden007s avatar
ha helt rätt. hade han och Jenny som mina favoriter.
Citera
2016-12-06, 13:37
  #10
Medlem
knullklassons avatar
Helt rätt val. British Open är en idrottsklassiker precis som Wimbledon och Tour de France. Att vara en av 73 stycken som lyckas slå världsrekord och ta OS/VM/EM-guld i simning varje år slår inte alls lika högt.
Citera
2016-12-06, 15:19
  #11
Medlem
Zaedrewss avatar
Bra val! Golf brukar annars inte få så många sådana här priser.

Typiskt dock att Expressen toppar med två negativa nyheter om detta och AB har en istället för att nu bara gratta honom och golfen. Men icke det ska klagas som alltid.
Citera
2016-12-06, 15:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bra val! Golf brukar annars inte få så många sådana här priser.

Typiskt dock att Expressen toppar med två negativa nyheter om detta och AB har en istället för att nu bara gratta honom och golfen. Men icke det ska klagas som alltid.


problemet är nog det att en tjej/kvinna inte vann hade det varit sörenstam som vunnit idag hade igelström & co inte sagt ett skit om det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback