Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 06:44
  #1
Medlem
MrSkargards avatar
I början av nästa år är det dags för den nionde upplagan av Identitär Idé i Stockholm. Dessa personer kommer att tala/uppträda under konferensen:

Lana Lokteff – Lana was born of Russian American ancestry. She is the host of Radio 3Fourteen and contributes political/social commentary in the form of articles and videos.

Matthew Forney – Author, journalist, radio host and regular Right On contributor.

RamZPaul – YouTube phenomenon, speaker, and one of the most popular video bloggers of the real right.

Dan Eriksson – Chairman of the EU-funded foundation Europa Terra Nostra, and radio host of the popular Swedish podcast Motgift.

Constantin von Hoffmeister – Writer, poet and pan-European visionary.

Jonas De Geer – Author, former editor of the Swedish conservative magazine "Samtidsmagasinet SALT" and radio host of the podcasts Motgift as well as Right On Radio.

Jason Reza Jorjani – Iranian-American PhD in philosophy, Editor-in-Chief of Arktos, and author of the award-winning Prometheus and Atlas.

Isac Boman – Author of the newly released book Money Power. Economist, writer and lecturer. Born in the Åland Islands in the middle of the Baltic Sea, he has a broad background ranging from the banking sector, media, politics and NGOs.

Daniel Friberg – CEO and co-founder of Arktos and Editor of Motpol.nu and RightOn.net, as well as author of the bestselling book The Real Right Returns which has so far been published in over ten languages.

Alexander ”@alexstrongmann” Syding – Artist, Engineering Physicist, Musician, Programmer, Metapolitician, Legionnaire Extraordinaire – is an Uppsala-based veteran identitarian currently involved with the Legio Gloria metapolitical project.

John B. Morgan – Director, co-founder, and editor of Arktos, and editor at Counter-Currents, as well as long-time adherent to the New Right and Indo-European traditionalism.

Fredrik Hagberg – Chairman of the Swedish Identitarian activist movement Nordic Youth and popular international speaker.

Magnus Söderman – Popular Swedish speaker, author and radio host of the podcast Motgift.

Henrik Palmgren – Henrik Palmgren was born in Götaland, Sweden, the land of the Goths. He is the founder and Editor-and-Chief of Red Ice, founded in 2003. Henrik is most known as the host of Red Ice Radio and produces all the video content on Red Ice.

"Conrad" / Daniel Frändelöv – Host to the popular Swedish nationalist podcast "Ingrid & Conrad", and one of Sweden's most famous alternative media profiles.

Arla Gryning – The popular Swedish neofolk project will provide us with live music during the evening.


Den här listan kan komma att fyllas på med fler namn senare.
Citera
2016-12-06, 21:26
  #2
Medlem
Glajjans avatar
Nej inte Conrad!
Kommer Jonas De Geer dyka upp denna gång?
Alex Strongmans beskrivning är klockren
Citera
2016-12-06, 22:25
  #3
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Nej inte Conrad!

Äh, det är väl inget fel på Conrad? Han driver ju en helt underbar podcast där man sitter och hyllar staten Israel, lyfter fram den kontrajihadistiska fotbollshuliganen Tommy Robinson som en av världens främsta nationalister och kallar Iran för det största hotet mot världsfreden... Mycket bra gjort av Daniel Friberg att bjuda in denna herre som talare på Identitär Idé!

Det går bra nu. Eller inte...
Citera
2016-12-07, 00:47
  #4
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Han driver ju en helt underbar podcast där man sitter och hyllar staten Israel, lyfter fram den kontrajihadistiska fotbollshuliganen Tommy Robinson som en av världens främsta nationalister och kallar Iran för det största hotet mot världsfreden...

Är det verkligen Conrad som gjort allt detta? Oavsett vilket så har det alltid funnits utrymme för olika åsikter under II-konferenserna. Men om du föredrar konferenser där alla har exakt samma åsikter om precis allting så får du göra det. Personligen så växte jag ifrån det där pubertala sekttänkandet för flera år sedan.
Citera
2016-12-07, 04:29
  #5
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är det verkligen Conrad som gjort allt detta? Oavsett vilket så har det alltid funnits utrymme för olika åsikter under II-konferenserna. Men om du föredrar konferenser där alla har exakt samma åsikter om precis allting så får du göra det. Personligen så växte jag ifrån det där pubertala sekttänkandet för flera år sedan.

Både Ingrid Carlqvist och Conrad säger hela tiden en massa helt sinnessjukt knäppa saker i sin värdelösa podcast. Varför så många vettiga etnonationalister väljer att lyfta fram dessa dårar är för mig helt ofattbart.

Jag föredrar absolut inte konferenser där alla har exakt samma åsikter, men tycker väl ändå att talarna ska vara kunniga och bra. Odugliga kulturnationalister som driver podcasts tillsammans med kärringar som brukar sitta och berätta att de ibland knullar med främmande gubbar bör enligt mig inte tillåtas hålla tal på nationalistiska tillställningar.
Citera
2016-12-07, 05:29
  #6
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Både Ingrid Carlqvist och Conrad säger hela tiden en massa helt sinnessjukt knäppa saker

Du skriver att Ingrid och Conrad "hela tiden" säger "en massa helt sinnessjukt knäppa saker" så det är rimligt att anta att du är en flitig lyssnare. Man kan ju fråga sig varför du ofta lyssnar på en podcast som du avskyr.

För övrigt så är Conrad en av femton talare (fler lär utannonseras) så det känns ganska pinsamt att du dömer ut hela evenemanget redan nu.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2016-12-07 kl. 05:31.
Citera
2016-12-07, 05:38
  #7
Medlem
MAC14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du skriver att Ingrid och Conrad "hela tiden" säger "en massa helt sinnessjukt knäppa saker" så det är rimligt att anta att du är en flitig lyssnare. Man kan ju fråga sig varför du ofta lyssnar på en podcast som du avskyr.

För övrigt så är Conrad en av femton talare (fler lär utannonseras) så det känns ganska pinsamt att du dömer ut hela evenemanget redan nu.
Kan du svara i sak på det Offervilja skriver istället för att slingra dig som en jävla ål? Uppenbarligen har ju han betydligt bättre koll än du på vad I&C säger. Och om du har femton ingredienser i en tårta varav en är bajs, känns det inte rimligt att ta bort bajset då istället för att som du säga att det bara är en femtondel bajs?

Du är verkligen oförbätterlig.
Citera
2016-12-07, 06:04
  #8
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAC14
Kan du svara i sak på det Offervilja skriver istället för att slingra dig som en jävla ål? Uppenbarligen har ju han betydligt bättre koll än du på vad I&C säger. Och om du har femton ingredienser i en tårta varav en är bajs, känns det inte rimligt att ta bort bajset då istället för att som du säga att det bara är en femtondel bajs?

Du är verkligen oförbätterlig.

Du är ett anti-nationalistiskt troll men jag tänker besvara dig ändå:

Offervilja har mest angripit Conrad på grund av sådant som Ingrid hävt ur sig. Han får med andra ord gärna börja leverera konkreta exempel på varför Conrad är olämplig som talare, inte varför Ingrid är det. Att hon sagt dumma saker räcker nämligen inte för att jag ska anse att Conrad är olämplig. Med det sagt så vet jag att han hyser åsikter som inte alltid överensstämmer med mina men det kan jag leva med.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2016-12-07 kl. 06:08.
Citera
2016-12-07, 13:06
  #9
Medlem
SvinFullGreks avatar
Jag tycker Conrad har utvecklats och mognad politiskt. Åsikterna han har fört fram i Motgift stämmer överens med många etniska nationalister. Dessutom verkar han väldigt trevlig och positiv.
Citera
2016-12-07, 15:22
  #10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför skulle vi ork o vilja lyssna på folk som kommer utifrån å språkar på engelska?, stryk i gästboken! å åavbok hotelle
Citera
2016-12-07, 15:29
  #11
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Äh, det är väl inget fel på Conrad? Han driver ju en helt underbar podcast där man sitter och hyllar staten Israel, lyfter fram den kontrajihadistiska fotbollshuliganen Tommy Robinson som en av världens främsta nationalister och kallar Iran för det största hotet mot världsfreden... Mycket bra gjort av Daniel Friberg att bjuda in denna herre som talare på Identitär Idé!

Det går bra nu. Eller inte...
Vadå? Tycker du att det här ska vara ett internt grupprunk bara för de som håller med varandra exakt om allting?

Det är lite det som saknats i den nationella rörelsen tidigare, en vilja att lyssna på människor som man kanske inte är helt enig med men som likväl ligger i typ samma skyttegrav som man själv, för vad vi befinner oss i är ett skyttegravskrig. Vi måste räkna våra vänner och se förbi våra olikheter för det högre målets skull. Vi har inte råd att hålla på och klyva hårstrån eftersom de enda vinnarna på våra hårklyverier är våra motståndare.

Det låter som ett intressant program och jag är positivt inställd.
__________________
Senast redigerad av Arkhamist 2016-12-07 kl. 15:32.
Citera
2016-12-07, 19:27
  #12
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Offervilja har mest angripit Conrad på grund av sådant som Ingrid hävt ur sig. Han får med andra ord gärna börja leverera konkreta exempel på varför Conrad är olämplig som talare, inte varför Ingrid är det. Att hon sagt dumma saker räcker nämligen inte för att jag ska anse att Conrad är olämplig. Med det sagt så vet jag att han hyser åsikter som inte alltid överensstämmer med mina men det kan jag leva med.

Här är några saker som gör att Conrad är olämplig som talare på ett nationalistiskt evenemang:

- Han är extremt okunnig om politik (särskilt okunnig är han när det gäller utrikespolitik).

- Han spelar varje vecka in flera stycken podcastavsnitt tillsammans med den "nazist"-hatande suggan Ingrid Sionistqvist.

- Han har kallat det sjuka jävla svinet Tommy Robinson för en av världens främsta nationalister.

- I sin podcast hjälper han personer som Jan Sjunnesson, Roger Sahlström och Mona Walter att sprida sina sjuka och skadliga åsikter.

- Han har gjort reklam för Jan Sjunnessons bögparad.

- Han har vid flera tillfällen i sitt program visat att han inte verkar tycka att kvinnlig lösaktighet är något större problem.

- Han har sagt att det är onödigt att prata om judar, då det ju är religionen islam som är det stora problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback