Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 06:27
  #1
Medlem
Jag har varit i kina massor av gånger, men inte sedan de införde denna visumfrihet som gäller om man vistas 144 timmar eller mindre (gäller i Shanghai, färre timmar på andra ställen tror jag). Jag hade tänkt dra till shanghai nu över nyår och undrar om man ska våga sig på detta och skita i att söka visum. Givetvis har jag sedermera en biljett till annat land inom dessa 144h (till japan). Någon som gjort detta? något särskilt att tänka på?
Citera
2016-12-06, 06:33
  #2
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbxxman
Jag har varit i kina massor av gånger, men inte sedan de införde denna visumfrihet som gäller om man vistas 144 timmar eller mindre (gäller i Shanghai, färre timmar på andra ställen tror jag). Jag hade tänkt dra till shanghai nu över nyår och undrar om man ska våga sig på detta och skita i att söka visum. Givetvis har jag sedermera en biljett till annat land inom dessa 144h (till japan). Någon som gjort detta? något särskilt att tänka på?
Jag gjorde det i Peking. Jag fick en stämpel på flygplatsen om jag inte missminner mig. Inga konstigheter.
Citera
2017-01-07, 18:38
  #3
Medlem
Jag gjorde det till Peking med en kompis 2014, när vi checkade in på Arlanda frågade incheckningssnubben om vår tid där och vi nämnde 72 timmar visum-fritt. Han vi pratade med sa att vi behövde säga till om det innan för det var nått han skulle skriva upp, vet inte men det gick bra.

Dock när vi väl skulle lämna landet fick vi sitta i tullen ett bra tag innan vi fick lämna, hade missat att man behövde få nått dokument från hotellet eller polisstationen där man bodde. Tog säkert 30 min innan vi blev frisläppta men smidigare om du kollar upp sånt innan
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2789028

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback