Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-13, 08:21
  #10057
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Klart som f*n att han tänker lösa cancergåtan!

[CNBC] Biden expands 'cancer moonshot' initiative

Är väl därför han också är uppe i hela 45% approval hos Rasmussen (!)

Är det därför han pushar mRNA-vaxxet/genterapin så hårt?
Citera
2022-09-14, 02:39
  #10058
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Vid Vita husets södra gräsmatta ska Biden hålla tal. Inför en stor, nyfiken och helvaxxad publik dessutom. Där ska han berätta hur man tänkt sig tackla inflationen, bland annat.

Kan bli intressant alltså. Speciellt om han även väljer att lyfta fram republikanernas ständiga undermineringsarbete; som i sitt tydliga motstånd, i opposition, endast kunnat driva ett cyniskt kvinnohatande gyckelspel.

Nån trasig människa från white trash/working class-gruppen tar förhoppningsvis tillfället i akt nu och lyssnar på talföre Biden. Som på ett skarpsinnigt och upplysande vis tänker redogöra för dem/er vilka legislativa framgångar administrationen kommit med. Vilka förövrigt hycklarna inom GOP försökt ta äran för. Haha.

President Biden Celebrates the Inflation Reduction Act at the White House
Citera
2022-09-14, 06:57
  #10059
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Är det därför han pushar mRNA-vaxxet/genterapin så hårt?
Vi vet redan hur extremt effektivt vaccinen var i början, så varför skulle man sluta pusha något som var så bra?

Vad är det för genterapi du pratar om?
Citera
2022-09-15, 11:23
  #10060
Avstängd
DRAVKCABs avatar
Joe Biden slår sig för bröstet genom sina "inflation reduction acts" medans inflationen biter sig fast
och börsen rasar 1000 punkter och tvingar FED och chockhöja räntan Hur dessa expansiva och dyra reformer på något sätt skall få ned inflationen skulle jag gärna vilja få förklarat för mig. Jag vädjar om hjälp, Seppo?
Citera
2022-09-15, 11:34
  #10061
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Joe Biden slår sig för bröstet genom sina "inflation reduction acts" medans inflationen biter sig fast
och börsen rasar 1000 punkter och tvingar FED och chockhöja räntan Hur dessa expansiva och dyra reformer på något sätt skall få ned inflationen skulle jag gärna vilja få förklarat för mig. Jag vädjar om hjälp, Seppo?
DU verkar inte förstå dig på ekonomi alls, så börja läs upp dig vad man gör i vissa situationer och att det har med annat och göra.
Men det är lugnt, jag förstår allt handlar om narrativet för dig.
Citera
2022-09-15, 11:43
  #10062
Avstängd
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU verkar inte förstå dig på ekonomi alls, så börja läs upp dig vad man gör i vissa situationer och att det har med annat och göra.
Men det är lugnt, jag förstår allt handlar om narrativet för dig.


Berätta gärna för mig vad man gör när man har 10% inflation i ett land.
bedriver man expansiv penningpolitik med massor av dyra reformer eller
drar man ned på penningpressen?
Citera
2022-09-15, 11:45
  #10063
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Berätta gärna för mig vad man gör när man har 10% inflation i ett land.
bedriver man expansiv penningpolitik med massor av dyra reformer eller
drar man ned på penningpressen?
Det är där om du hade kunskaper i ekonomi hade gett dig en insikt, det har du inte med tanke på allt är fel.
För när du säger allt är fel, ja, då vet man att du inte är här för någon ekonomi och vad man gör för åtgärder, och en del av dom är standard åtgärder.
Citera
2022-09-15, 11:47
  #10064
Avstängd
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Berätta gärna för mig vad man gör när man har 10% inflation i ett land.
bedriver man expansiv penningpolitik med massor av dyra reformer eller
drar man ned på penningpressen?

Svaret är nej. Man gör exakt motsatsen till vad Biden gjort dom senaste 1,5 åren.
Grundläggande ekonomi men inte för Bidenadministrationen som är så illa ute att
dom måste omdefiniera grundläggande ekonomiska begrepp som recession tex.
En clown administration eller något betydligt mera ondsint.
Citera
2022-09-15, 12:22
  #10065
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Svaret är nej. Man gör exakt motsatsen till vad Biden gjort dom senaste 1,5 åren.
Grundläggande ekonomi men inte för Bidenadministrationen som är så illa ute att
dom måste omdefiniera grundläggande ekonomiska begrepp som recession tex.
En clown administration eller något betydligt mera ondsint.
SÅ du valde att undvika att en hel del av dessa är standard åtgärder, vad vill du ha sagt med att du säger allt Joe gör är fel?
För vi står ju kvar vid faktumet att en hel del är basic åtgärder.
Citera
2022-09-15, 17:17
  #10066
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Joe Biden har varit aktiv i politiken i 720 år enligt sig själv, och han menar det med 100% allvar, säger han.

https://www.youtube.com/watch?v=Za4rgIBJ1Hk
Citera
2022-09-15, 17:43
  #10067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Joe Biden har varit aktiv i politiken i 720 år enligt sig själv, och han menar det med 100% allvar, säger han.

https://www.youtube.com/watch?v=Za4rgIBJ1Hk

Och sektens förklaring blir att han bara skämtade?

https://www.whitehouse.gov/briefing-...n-act-of-2022/

Citat:
I say to some of my colleagues who’ve been around long, “How long we’ve been fighting pharma? How long we’ve been taking on these interests?” From the time I got to the Senate, 720 years ago.
Citera
2022-09-15, 18:22
  #10068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Joe Biden har varit aktiv i politiken i 720 år enligt sig själv, och han menar det med 100% allvar, säger han.

https://www.youtube.com/watch?v=Za4rgIBJ1Hk

Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Och sektens förklaring blir att han bara skämtade?

https://www.whitehouse.gov/briefing-...n-act-of-2022/

Förstår att ni är förvirrade. Trumps starka sida var inte direkt humor, man skrattade åt honom inte med honom. Biden har hela sin politiska karriär varit känd för både sin humor och sin självironi. Jag tror detta uttalande i första hand var riktat mot alla som kritiserar hans ålder och påstår att han är dement. Men det saknade ni uppenbarligen hjärnkapaciteten för att förstå. Själv undrar jag vem som är dement.
__________________
Senast redigerad av Master.Palm 2022-09-15 kl. 18:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback