Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-09, 12:15
  #9901
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, att datan som materialet grundar sig på är falsk och har skjutits i sank av seriösa forskare. Inte specifikt IRA i det här fallet, men mer budgeten som helhet.

https://www.heartland.org/news-opini...a-is-corrupted
Jaha ok då förstår jag. Är det här en källkritisk studie eller opinions journalism? Då jag inte känner till heartland Institute får du gärna summers argumenten och varför de har rätt.

Vh
Citera
2022-08-09, 12:16
  #9902
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du vet väl att Antifa tog till våld redan för ett år sedan mot Demokraternas lokala högkvarter i lite olika städer, så som i Oregon etc. just för att man inte gillade "den vita kristna heterosexuella höger-cismannen" Joe Biden? Hur kan du då vara så "säker" på din sak i och med att du redan motbevisats i sak?
Just denna diskussion förstår jag inte riktigt. Inte heller kopplingen du försöker göra. Ska vi fokusera på president biden och hans politiskaggärningar i Vita huset?

Vad tycker du?
Citera
2022-08-09, 15:37
  #9903
Avstängd
wwrs avatar
Nu sätter Deep State in alla resurser för att hålla den skröplige Biden under armarna. FBI gör razzia på Mar-a-Lago.
https://www.theguardian.com/us-news/...ar-a-lago-home

Skall vi gissa att det kommer att gå precis som för Robert Swan Mueller III (FBI-chef som fick nobben av Trump) Ukrainautredningen och de 13 andra utredningarna Demokraterna hade mot Trump? Om det blir så att Trump slår den virrige Biden I valet kommer massmedia att framföra en ny fyraårig gnällsymfoni som ingen orkar läsa mer. Sedan lägger Trump ned den mini-BBB som Biden kommer att försöka blåsa upp i valet och USA fortsätter köra förbi oss.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-08-09 kl. 15:42.
Citera
2022-08-09, 16:13
  #9904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu sätter Deep State in alla resurser för att hålla den skröplige Biden under armarna. FBI gör razzia på Mar-a-Lago.
https://www.theguardian.com/us-news/...ar-a-lago-home

Skall vi gissa att det kommer att gå precis som för Robert Swan Mueller III (FBI-chef som fick nobben av Trump) Ukrainautredningen och de 13 andra utredningarna Demokraterna hade mot Trump? Om det blir så att Trump slår den virrige Biden I valet kommer massmedia att framföra en ny fyraårig gnällsymfoni som ingen orkar läsa mer. Sedan lägger Trump ned den mini-BBB som Biden kommer att försöka blåsa upp i valet och USA fortsätter köra förbi oss.
Biden och de andra fascisterna verkar vara rejält desperata nu, inte en chans att folket kommer att acceptera att man försöker göra sig av med Trump.
Citera
2022-08-09, 19:11
  #9905
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, att datan som materialet grundar sig på är falsk och har skjutits i sank av seriösa forskare. Inte specifikt IRA i det här fallet, men mer budgeten som helhet.

https://www.heartland.org/news-opini...a-is-corrupted
Är det något i IRA som du menar är skadligt för landet?

Är nyfiken på dina åsikter gällande helgens megapaket värt 750 miljarder dollar.
Citera
2022-08-09, 19:57
  #9906
Medlem
Tillssons avatar
Rullatorn närmar sig. Vi ändra kommer dit så småningom, inget konstigt med det egentligen. Det märkliga är att de utsett denna person till president. The Deep State rules.

Citat:
All it takes is like 5 seconds for Joe Biden to forget he shook Chuck Schumer’s hand.

https://twitter.com/SteveGuest/statu...11318175047680
Citera
2022-08-09, 20:51
  #9907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jaha ok då förstår jag. Är det här en källkritisk studie eller opinions journalism? Då jag inte känner till heartland Institute får du gärna summers argumenten och varför de har rätt.

Vh
Bekanta dig med dem då och läs länken. Där har du alla falsarier som det bygger på. Du är väl läskunnig eller?
Citera
2022-08-09, 20:53
  #9908
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Bekanta dig med dem då och läs länken. Där har du alla falsarier som det bygger på. Du är väl läskunnig eller?
Det är flashback kutym att sammanfatta det källmaterial man hänvisar till.
Vilka argument menar du talar för din sak. Jag lovar att sedan följa upp länkarna för att verifiera dina argument


Är detta acceptabelt för dig?
Citera
2022-08-09, 20:55
  #9909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Just denna diskussion förstår jag inte riktigt. Inte heller kopplingen du försöker göra. Ska vi fokusera på president biden och hans politiskaggärningar i Vita huset?

Vad tycker du?
Kopplingen är att Biden är djävligt impopulär från såväl högern som vänstern som mitten, som independents. De enda som gillar honom är etablissemangseliten med Soros globalister i spetsen, eftersom de vet att de kan kontrollera honom. Hans politik går emot i princip ALLAS intressen, och när ens egna supporters tar till våld mot en själv så är det djäääävligt illa!
Citera
2022-08-09, 20:57
  #9910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Är det något i IRA som du menar är skadligt för landet?

Är nyfiken på dina åsikter gällande helgens megapaket värt 750 miljarder dollar.
Till stor del oansvarigt slöseri med skattemedel. Man hade kunnat designa den så att den faktiskt gör det som den var avsett att göra, få ned inflationen, snarare än att gagna Bidens techeliter.
Citera
2022-08-09, 20:59
  #9911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det är flashback kutym att sammanfatta det källmaterial man hänvisar till.
Vilka argument menar du talar för din sak. Jag lovar att sedan följa upp länkarna för att verifiera dina argument


Är detta acceptabelt för dig?
Det gjorde jag redan. Sammanfattnignen lyder att Bidens politik baserar på bluffdata. Vad denna är och hur den beskrivs i detlaj får du läa till dig själv. DET är mer än acceptabelt, capiche?
Citera
2022-08-09, 22:40
  #9912
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det gjorde jag redan. Sammanfattnignen lyder att Bidens politik baserar på bluffdata. Vad denna är och hur den beskrivs i detlaj får du läa till dig själv. DET är mer än acceptabelt, capiche?
Jag vill verkligen inte ta denna fight men ditt argument är inte trovärdigt. Och i en debatt lägger man fram argument för varför något är bra eller dåligt.

Att bara kalla det för "bluffdata" och sedan skriva "läs själv" indikerar att du är ovillig att tolka din egna källa själv eller inte har läst den.

Kortfattat
Varför är det bluffdata?
Varför är det negativt för Bidens styre?

Vill du inte fortsätta denna debatt så hoppa över mitt inlägg bara. Det är lugnt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback