Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-08, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är intressant att du inte klarade va att svar på frågan och började svamla istället.
Det tyckte jag med.
Jag välkomnar Biden-kritiker ,men scrollock verkar ha tappat det helt o hållet.
Citera
2022-06-08, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och jag nämnde även spritförbudet, vilket jag länkade till. Capische?
Var god svara på min fråga istället.
Kan du ge ett exempel på hur man enades om att upplösa slaveriet utan att ett konstitutionellt tillägg krävdes?
Har du helt tappat det idag?
Börjar bli lite orolig faktiskt
Citera
2022-06-08, 14:49
Bannlyst
Citat:
Matthew McConaughey ger Biden svidande kritik för sin passivitet i samband med Texasskjutningarna.
https://abcnews.go.com/Politics/matt...ry?id=85237868
Du menar alltså att han tackat ja till inbjudan och rest till vita huset för att ge Biden svidande kritik ?
Kan du beskriva den kritik han givit biden isåfall?
För vad jag kan se så står han i vita huset och vädjar om vapenreformer i stil med demokraternas förslag, dvs universal background checks,och förbjud mot high capacity ammo.

#Scrollockverkar#hatappatdet#heltidag
Citera
2022-06-08, 16:32
Bannlyst
Intressant drag av biden, att bjuda in Matthew mcounageh hålla en presskonferens inne i Vita huset. Varenda tv kanal ink TMZ har sänt klipp från hans presskonferens.

Hans fru satt brevid och höll i skor från avlidna barn i uvalde, Texas.

Smart drag av Biden.
Trump bjöd in vissa kändisar till. Ovala rummet men jag kan inte minnas att någon av hans kändis polare fick stå vid podiet.

Möjligtvis Anthony the mooch.
Citera
2022-06-08, 19:21
Medlem
Det förefaller att Biden kan ha kommit på en ny strategi för att tillsätta fler HD-domare. Lönnmörda de som redan finns! Det är knappast en slump att Brett Kavanaughs presumptive lönnmördare kom från Kalifornien, ett Demokratfäste! Huruvida Biden låtit anlita denne man eller om man assisterat honom genom att låta doxxa domarna spelar en underordnad roll. Biden bär det yttersta anvaret för detta och för att säkerställa domarnas säkerhet. Efter att attentatet misslyckades fick vi ett pliktskyldigt fördömmande av Merrick Garland, men itne ett ord från Biden själv. Annat hade det blivit ifall det varit en domare på "andra sidan" som varit föremål för attentatet.

https://www.reuters.com/world/us/arm...ugh-2022-06-08
Citera
2022-06-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
https://abcnews.go.com/Politics/matt...ry?id=85237868
Du menar alltså att han tackat ja till inbjudan och rest till vita huset för att ge Biden svidande kritik ?
Kan du beskriva den kritik han givit biden isåfall?
För vad jag kan se så står han i vita huset och vädjar om vapenreformer i stil med demokraternas förslag, dvs universal background checks,och förbjud mot high capacity ammo.

#Scrollockverkar#hatappatdet#heltidag

Citat:
He said lawmakers should show 'real leadership' to give Americans a 'good reason to believe that the American dream is not an illusion.'
https://americanews.news/uvalde-nati...uns-15909.html

Lawmakers = Ytterst Biden & Co.

Översatt = Biden uppvisar dåligt, DÅLIGT ledarskap, och har svikit den amerikanska drömmen.
Citera
2022-06-08, 19:54
Avstängd
Finns det fortfarande några psykfall i tråden som tror att Biden är en bra president?
Citera
2022-06-08, 20:36
Medlem
Citat:
Var god svara på min fråga istället.
Kan du ge ett exempel på hur man enades om att upplösa slaveriet utan att ett konstitutionellt tillägg krävdes?
Har du helt tappat det idag?
Börjar bli lite orolig faktiskt

Ja hade det varit konsensus så hade det ju inte behövts ett amendment som tvingar även motvilliga delstater att foga sig.
Citera
2022-06-08, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja hade det varit konsensus så hade det ju inte behövts ett amendment som tvingar även motvilliga delstater att foga sig.
Eller ett nationalgarde som går in i sydstaterna
eller FBI-agenter som eskorterar barn till skolor
Eller en ny myndighet som slog hål i tunnor(Bureau of Prohibition)
Eller en president som förklarar krig mot 13 delstater

Problemet är inte att scrollock ljuger. Utan istället att han inte är mottaglig för annat än vad han själv vill höra. Den sortens gaslighting innebär att individen inte längre accepterar en objektiv verklighet.

Det finns de som ibland har fel (tex jag) och sen finns det de som är uppenbara lögnare. Tex jaffamannen och skrulle. Sen finns det uppenbart dysfunktionella individer så som Nixon. De är helt underbart roande faktiskt. Ständigt på gränsen till KoA-nivå på trådarna och jag njuter totalt.

Jag tänker börja följa mina egna råd och helt o hållet hålla mig undan från att debattera lögnare i fortsättningen.
Hoppas även att de slutar citera mina inlägg eller liknande. For real.
Citera
2022-06-08, 21:13
Bannlyst
Citat:
https://americanews.news/uvalde-nati...uns-15909.html

Lawmakers = Ytterst Biden & Co.

Översatt = Biden uppvisar dåligt, DÅLIGT ledarskap, och har svikit den amerikanska drömmen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Legislator

Nej du har nog fel. Biden representerar the executive branch. Han stiftar inga lagar. Det gör kongressen. Biden är alltså ansvarig för att kongressens stiftade lagar utförs i enlighet med konstitutionen

Skulle presidenten börja stifta lagar,så har USA defacto blivit en diktatur.
Endast kongressen kan stifta lagar.
Endast judicial branch kan avgöra disputer, straffa lagförbrytare,och skydda individens rätt att nyttja sina grundlagsskyddare rättigheter.

Sen har du det grundlagskyddade yrket journalist (4th estate) som ofta kallas för den fjärde grenen.
I USA:s konstitution amdt nummer 1.3.1 står det att presskåren ska använda 14th amendment till ge pressen medborare informerade så att de kan utnyttja rätten till "petition the government for a redress of grievances"

Givetvis inser jag att du inte kommer att tro på vad jag skriver men det här är ett faktum. Du har fel

I en alternativ verklighet för arga vita män som lever i ofrivilligt celibat ser det ut så här

Legislative branch=Marjorie Taylor greene, Matt Gaetz, Rand Paul,Lauren Boebert
Judicial branch= Breitbart,Fox,Gateway pundit,Truth Social
Executive branch= Mar-a-Lago

Jag har i ett tidigare inlägg nu förklarat att jag inte längre tänker besvara de mest uppenbara lögnarna i PU:USA. Jag hoppas att detta blir mitt sista inlägg till dig för jag misstänker att du är en ung man som är väldigt arg och ofta oinformerad. Jag tror även att du spenderar en hel del tid på hemsidor med clickbait som gör dig ilsken och sedan postar du här för att dela med dig av din ilska.
För oss andra resulterar det i
1)förvåning
2)källkritiska frågor
3) faktaresistenta svar
4) rinse-repeat-loop
Senast redigerad av seppolundgren 2022-06-08 kl. 21:15.
Citera
2022-06-08, 21:31
Medlem
DRAVKCABs avatar
Handen på hjärtat alla Biden supporters trodde ni verkligen det skulle gå så här illa? GOP på 80 års högsta måste väl ändå ses som en underprestation av Biden? Ekonomin skall vi bara inte tala om och jag förutspår dramatiska skeenden inom 3 månader till det ännu sämre. Utrikespolitiken skall vi väl inte heller tala om och att Ukraina kom som ett brev på posten strax efter Biden tillträdde förvånar ingen som jobbat med Biden och känner till hans utrikespolitiska kapacitet. Det enda positiva med Ukraina var väl att man snabbt glömde katastrofen i Afghanistan.. Vi kan nu bara vänta på ett historiskt kommande val och kollapsen för demokraterna (inget fusk oavsett hur stor valfuskorganisation som planeras kommer kunna stoppa den röda flodvågen). Biden har ju faktiskt uppfyllt ett av sina vallöften att ena det Amerikanska folket!!
Senast redigerad av DRAVKCAB 2022-06-08 kl. 21:35.
Citera
2022-06-09, 00:00
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Legislator

Nej du har nog fel.
Det ordet dödade resten av ditt tramsresonemang i inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in