Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 16:00
  #8749
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Att han skulle förklaras vara nån kompis? *fniss*
Log åt denna med.
Citera
2022-03-15, 22:54
  #8750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är möjligt att många independents numera är mer tveksamma till Biden än de var vid valet 2020, då Biden vann en helt överväldigande majoritet av dessa.

Med glöm helt att dessa kommer att rösta på Trump vid ett kommande Presidentval. Det är en snöbolls chans i helvetet att så kommer att ske. Om de inte är nöjda med Biden och därför inte ser att de kan rösta på honom en gång till, då avstår de hellre från att rösta i Presidentvalet än att lägga sin röst på Trump.
Du menar som de gjorde i valet 2016....eller nej just det ja, de röstade ju! På en viss kandidat som sedermera skulle bli Bidens företrädare!
Citera
2022-03-15, 22:56
  #8751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Att han skulle förklaras vara nån kompis? *fniss*
Ja? Termen nämns i "The Stone Plan". Vad har du för problem med att ett latiskt låneord, som betyder "helt jävla kokobäng-väck i bollen", används?
Citera
2022-03-15, 23:07
  #8752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du menar som de gjorde i valet 2016....eller nej just det ja, de röstade ju! På en viss kandidat som sedermera skulle bli Bidens företrädare!

Precis, det är just därför man inte gör om samma misstag en gång till. Precis som ett litet barn som bränner sig på en stekhäll och sedan håller händerna från spisen, så kommer de Independents som röstade på Trump 2016, inte att göra så igen. Det var ju 2020 ett bevis för och det blir inte annorlunda 2024.
Citera
2022-03-15, 23:46
  #8753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Precis, det är just därför man inte gör om samma misstag en gång till. Precis som ett litet barn som bränner sig på en stekhäll och sedan håller händerna från spisen, så kommer de Independents som röstade på Trump 2016, inte att göra så igen. Det var ju 2020 ett bevis för och det blir inte annorlunda 2024.
Vad bra, då kan vi med din logik gemensamt utgå ifrån antagandet att de INTE kommer göra om samma misstag och rösta på Joe Biden igen mao.?

Hur känns det att ha målat in sig i hörn förresten?
Citera
2022-03-16, 00:14
  #8754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad bra, då kan vi med din logik gemensamt utgå ifrån antagandet att de INTE kommer göra om samma misstag och rösta på Joe Biden igen mao.?

Hur känns det att ha målat in sig i hörn förresten?

Du är inte speciellt bra på att följa logiska slutledningar. Anledningen till att de inte kommer att rösta på Trump igen är ju för att de övergav honom i valet 2020. De har dock inte givits någon möjlighet än, att överge Biden vid valurnorna för de har inte ställts inför dem igen, efter det att de senast röstade på Biden.

För du sätter väl inget värde i opinionsmätningarna. Ni i sekten har ju sedan 2016 argumenterar för att man inte kan lita på sådana. Bland annat har du ju själv vid upprepade tillfällen just argumenterar för detta, precis som din läromästare Nixter.

Snacka om självmål!
Citera
2022-03-16, 00:39
  #8755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du är inte speciellt bra på att följa logiska slutledningar. Anledningen till att de inte kommer att rösta på Trump igen är ju för att de övergav honom i valet 2020. De har dock inte givits någon möjlighet än, att överge Biden vid valurnorna för de har inte ställts inför dem igen, efter det att de senast röstade på Biden.

För du sätter väl inget värde i opinionsmätningarna. Ni i sekten har ju sedan 2016 argumenterar för att man inte kan lita på sådana. Bland annat har du ju själv vid upprepade tillfällen just argumenterar för detta, precis som din läromästare Nixter.

Snacka om självmål!
Vad är "självmålet"? Jag säger det jag alltid sagt om opinionsundersökningar, de har haft en djävla betydelse FÖR ER, men tydligen bara då de bekräftar er världsbild. Jag tycker bara det är kul att konfrontera er med samma typ av opinionsundersökningar ni så hårt höll fast vid i förra valet för att nu helt plötsligt kalla dem "fake media" och fan och hans moster. Säger allt om er riksmongon så att säga.

Och sen var det väl ett värdelöst försvar du kommer med? Det är ju ett val redan i år, tror du inte Biden kommer åka på storpisk redan då eller? Han kommer bli vingklippt! En "lame duck president" som kontrollerar vare sig underhus, överhus eller HD. Han kan be Kamala spänna på sig dildon och knulla honom i röven på skrivbordet i den falska ovala rummet studion han byggt upp, för hjan bör vänja sig vid känslan av vad Amerikanska folket kommer göra med honom med Independents i spetsen! Och de lär KNAPPAST springa tillbaka till hans famn två år senare efter att ha kvaddat honom så pass illa. Du såg ju t.ex. hur det gick i senaste valet i Virginia efter att Biden kampanjat med liv och lust där, eller hur? En extremt blå delstat blev illröd i ett nafs, och det var till stor del Bidens förtjänst, det säger så väl Demokrater som Republikaner. Bör ge fingervisning om hur det går i andra dellstater där Biden kampanjar hårt, så att säga.
Citera
2022-03-16, 01:19
  #8756
Medlem
Det går bra nu! Inom loppet av en kvart så nedgraderade Joe Biden Kamala Harris till "första dam"m glömde bortnamnet på USAs FN ambassadör, och glömde bort vilken delstat hans energimister varit guvernör i. Han lyckas inte ens rätta sig själv korrekt (efter påkallande från publiken) och kallar Kamalas man för "First Gentleman"!

https://twitter.com/KyleMartinsen_/s...63326694154243

https://www.youtube.com/watch?v=YGwe93JdoFw
Citera
2022-03-16, 01:21
  #8757
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad är "självmålet"? Jag säger det jag alltid sagt om opinionsundersökningar, de har haft en djävla betydelse FÖR ER, men tydligen bara då de bekräftar er världsbild. Jag tycker bara det är kul att konfrontera er med samma typ av opinionsundersökningar ni så hårt höll fast vid i förra valet för att nu helt plötsligt kalla dem "fake media" och fan och hans moster. Säger allt om er riksmongon så att säga.

.
Logical fallacy. Du kan alltså inte presentera något som bevis ifall du och motparten inte är överens om sanningshalten i beviset.

Tex. Du stjäl min bil. Jag filmar det.
Och visar polisen filmen.
för att det ska gälla som bevis måste så väl jag, polisen, och domaren och åklagaren, vara eniga om att bilen stals och att bilen existerar.
Så ifall du samtidigt menar att det inte kunnat varit du på filmen därför att bilen inte existerar... Ja då blir det knepigt.
Ergo logical fallacy.
Citera
2022-03-16, 02:48
  #8758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad är "självmålet"? Jag säger det jag alltid sagt om opinionsundersökningar, de har haft en djävla betydelse FÖR ER, men tydligen bara då de bekräftar er världsbild. Jag tycker bara det är kul att konfrontera er med samma typ av opinionsundersökningar ni så hårt höll fast vid i förra valet för att nu helt plötsligt kalla dem "fake media" och fan och hans moster. Säger allt om er riksmongon så att säga.

Och sen var det väl ett värdelöst försvar du kommer med? Det är ju ett val redan i år, tror du inte Biden kommer åka på storpisk redan då eller? Han kommer bli vingklippt! En "lame duck president" som kontrollerar vare sig underhus, överhus eller HD. Han kan be Kamala spänna på sig dildon och knulla honom i röven på skrivbordet i den falska ovala rummet studion han byggt upp, för hjan bör vänja sig vid känslan av vad Amerikanska folket kommer göra med honom med Independents i spetsen! Och de lär KNAPPAST springa tillbaka till hans famn två år senare efter att ha kvaddat honom så pass illa. Du såg ju t.ex. hur det gick i senaste valet i Virginia efter att Biden kampanjat med liv och lust där, eller hur? En extremt blå delstat blev illröd i ett nafs, och det var till stor del Bidens förtjänst, det säger så väl Demokrater som Republikaner. Bör ge fingervisning om hur det går i andra dellstater där Biden kampanjar hårt, så att säga.

Du undrar ”Vad är självmålet”, jo självmålet är att du är en så svag debattör att du motsäger dig själv och ger din motdebattörer segern utan att denne egentligen behöver komma med ett påstående. Du är förmodligen hela PU:USAs svagaste debattör.

Och om Demokraterna kommer att förlora redan i novembervalet? Ja, det är möjligt att de tappar platser i kammaren. Det är en i det närmaste absolut sanning att den som innehar Presidentämbetet tappar i mellanårsvalet. Detta verkar vara den amerikanska demokratins inneboende sätt att jämna ut styrkeförhållandena mellan partierna. Så visst det kan bli en liten förlust till hösten. Det påverkar inte det faktum att ”din” president är en ”all time loser” i den amerikanska politiken. Först förlorade han popular vote till HRC, sedan förlorade han på mindre än ett år Senaten Representanthuset och Presidentämbetet. Han är en historiskt svag President då knappast någon sittande president tidigare lyckats med detta.

När jag skriver ovanstående påminns jag om Trumps uttalande; ”We’re gonna win so much, you may even get tired of winning. And you’ll say, Please, please it’s too much winning. We can’t take it anymore. Mr. President, it’s to much”. (Donald Trump 2016-04-12). Precis som du käre Scrollock så roade Trump oss med sina motsägelser, precis som du Scrollock så hade han alltid fel!

PS. Antalet smileys man infogar i en text korrelerar inte mot att man har rätt, eller for mer rätt, det säger bara att man är osäker i det man skriver och inte tycker att detta klarar av att stå för sig själv utan att man måste förstärka detta med något, då tar man till smileys, ju fler smileys, ju större osäkerhet, ett bevisat faktum!
__________________
Senast redigerad av Master.Palm 2022-03-16 kl. 02:55.
Citera
2022-03-16, 07:00
  #8759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja? Termen nämns i "The Stone Plan". Vad har du för problem med att ett latiskt låneord, som betyder "helt jävla kokobäng-väck i bollen", används?

Det heter non compos mentis. Nästa gång du svassar runt med latinska termer är det ett hett tips att inte rakt av svälja Getaway Bandits bristande kunskaper:-).
__________________
Senast redigerad av ardathbey 2022-03-16 kl. 07:07.
Citera
2022-03-16, 07:44
  #8760
Medlem
Japhys avatar
Sitter den samlade TDS-kulten nu och inbillar sig att de kan latin?

Nåja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback