Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-18, 01:06
  #8377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Hur många snackar vi om på ett ungefär?
Jag gillar cook political report.
Det är nästan lika bra som Rasmussen på att mäta politiska trender.
Som det ser ut just nu med alla kartor som lämnas in i mars så är det +5 för D.
Demokraterna i Albany lämnade in en så skev karta att 8 republikaner hamnar i blåa distrikt.

Du menar att GOP kommer vinna fler stolar i California och Texas. Jag får därför kolla de kartorna och återkomma med en opinion.
Kalifornien kommer skicka färre reps, Texas kommer skicka fler. Kalifornien är en blå stat, Texas en illröd sådan. Gissa hur det kommer återspeglas i kongressen?
Citera
2022-02-18, 01:52
  #8378
Medlem
https://www.breitbart.com/politics/2...-fitness-test/


När är det dags för den sämsta Fake ”presidenten” att ta dessa test? Är TDS-fascisterna i tråden för att den installerade Joe tar dessa test?
Citera
2022-02-18, 03:37
  #8379
Medlem
Studsbolls avatar
Gubben är helt senil. Värre dravel har man inte hört sedan Reagans sista dagar. Han klarar knappt att föra ett normalt resonemang utan att villa bort sig. Han hade aldrig blivit vald om motståndet varit något annat än Trump.
Citera
2022-02-18, 09:19
  #8380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Gubben är helt senil. Värre dravel har man inte hört sedan Reagans sista dagar. Han klarar knappt att föra ett normalt resonemang utan att villa bort sig. Han hade aldrig blivit vald om motståndet varit något annat än Trump.
Nej, dessvärre hade DNC satsat allt på ett och samma kort (Hillary) och dämed var planerna spikade till 2028, så man trodde inte att man behövde oroa sig. Så säkra var man på sin sak att man aldrig hade en ordentlig "Plan B". Biden fick därför bli en panikartad nödlösning för etablissemanget att försöka klamra sig fast med makten.
Citera
2022-02-18, 23:03
  #8381
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Nej. Det har inte nämnts tidigare. Men jag är givetvis intresserad av att höra om hans pedofili.

Vill du berätta mer om hur biden har sex med minderåriga?

Se alla videos med hur han suktar och sniffar på 10 åringarna som står jämte han i 100 tals presskonferanser, finns hur mycket som helst att se.

Samt hans dotters dagbok om sexuella övergrepp
Citera
2022-02-18, 23:29
  #8382
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
För att vara den mest demente människan i universum, sen tidernas begynnelse, så får man väl erkänna att han trots det talar hundra gånger mer sammanhängande än föredettingen, fat fuck Donald Trump.

Biden addresses nation on Russia-Ukraine crisis
Whoa! Biden pallar med kamerorna denna gång också! Fucking amaaaaaazing alltså! Eller så har Team Biden Cyberforce Gangstas lyckats programmera ett ultrahäftigt hologram, ännu en gång! I vilket fall som helst så är det otroligt att se en så pass dement pedofil krigsförbrytare snacka sammanhängande, oavsett om denne är en människa som inte vet att han lever, eller en digital varelse skapat av satan själv.

Biden Discusses Diplomatic Efforts as Russia Builds Up Troops at Ukraine Border
Citera
2022-02-18, 23:53
  #8383
Medlem
*Biden till Putin efter att han vänt på klacken och är på väg mot dörren*

"Snääälla Vladi, jag beeeeer på mina knän, invadera Ukraina!! Du får, jag lovar" Jag kommer inte att stoppa dig! Jag behöver bara spela lite teater hemma, du vet, som rysk dockteater, da? Jag vet att du sa nej förut, men jag lovar resten av världen att du kommer om några dagar, för då måste du väl? Eller hur? Vladi??? VLAAAADIII!!!"

Ja, ordagrant så lät det kanske inte riktigt så mellan de två, men i sak och mening är det ungefär vad som händer nu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...om-nagra-dagar
Citera
2022-02-19, 09:54
  #8384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Inom TDS-kulten är detta en stor seger för Biden som hotade Putin med sina stora bomber så Putin blev rädd och valde att inte invadera Ukraina. De är lite speciella på det sättet. En stor del inom denna grupp mår inte så bra rent psykiskt.

I verkligheten ser vi att Biden är dement, tokig och inte kommer lyckas med någonting under "sitt" presidentskap. Det hela börjar likna en tragikomisk satir. Resultatet blir att Ukraina vänder sig bort från väst och släpper sina NATO-fantasier. Snart normaliserar de sina relationer med Ryssland. NS2 kommer börja användas, utan problem.

Bidens krigsfantasier får ligga på is en tid innan det blir dags att invadera Syrien.

Det är klart det är en stor seger, inte bara för Biden, utan för alla som inte önskar ett invasionskrig på tröskeln till Europa och Sverige. Ett sådant krig skulle drabba hela Europa med miljoner flyktingar och ett helt nytt säkerhetsläge.

Tyvärr kan detta möjligen bara vara en liten delseger, då Diktator Putin redan har uttryckt att hans endgame är att återupprätta Sovjet Unionens forna glans.

Hade Trump suttit vid makten nu, så hade Putin fått en Carte Blanche att agera precis som han hade önskat och vi hade redan haft ryska tanks rullandes på Ukrainska gator.

Jag förstår därför att dina uppdragsgivare i Trollfabriken tycker att det är jobbigt att USA och Nato återigen har total samsyn och ställer sig bakom Ukrainas folk. Det är också därför du får i uppdrag att till varje pris som helst kasta dig över varje debattör som önskar att Ukraina självständigt skall få bestämma över sin framtid genom demokratiska val och inte bli en del av en ny Stor-Rysk diktatur.
Citera
2022-02-19, 11:24
  #8385
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är klart det är en stor seger, inte bara för Biden, utan för alla som inte önskar ett invasionskrig på tröskeln till Europa och Sverige. Ett sådant krig skulle drabba hela Europa med miljoner flyktingar och ett helt nytt säkerhetsläge.

Tyvärr kan detta möjligen bara vara en liten delseger, då Diktator Putin redan har uttryckt att hans endgame är att återupprätta Sovjet Unionens forna glans.

Hade Trump suttit vid makten nu, så hade Putin fått en Carte Blanche att agera precis som han hade önskat och vi hade redan haft ryska tanks rullandes på Ukrainska gator.

Jag förstår därför att dina uppdragsgivare i Trollfabriken tycker att det är jobbigt att USA och Nato återigen har total samsyn och ställer sig bakom Ukrainas folk. Det är också därför du får i uppdrag att till varje pris som helst kasta dig över varje debattör som önskar att Ukraina självständigt skall få bestämma över sin framtid genom demokratiska val och inte bli en del av en ny Stor-Rysk diktatur.
Wag the Dog.

Men du bevisar min tes.
Citera
2022-02-19, 12:46
  #8386
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är klart det är en stor seger, inte bara för Biden, utan för alla som inte önskar ett invasionskrig på tröskeln till Europa och Sverige. Ett sådant krig skulle drabba hela Europa med miljoner flyktingar och ett helt nytt säkerhetsläge.

Tyvärr kan detta möjligen bara vara en liten delseger, då Diktator Putin redan har uttryckt att hans endgame är att återupprätta Sovjet Unionens forna glans.

Hade Trump suttit vid makten nu, så hade Putin fått en Carte Blanche att agera precis som han hade önskat och vi hade redan haft ryska tanks rullandes på Ukrainska gator.

Jag förstår därför att dina uppdragsgivare i Trollfabriken tycker att det är jobbigt att USA och Nato återigen har total samsyn och ställer sig bakom Ukrainas folk. Det är också därför du får i uppdrag att till varje pris som helst kasta dig över varje debattör som önskar att Ukraina självständigt skall få bestämma över sin framtid genom demokratiska val och inte bli en del av en ny Stor-Rysk diktatur.


Tja, jag tycker faktiskt han hanterar det här ganska dåligt. Med reservation för att det är möjligt att de vet saker som jag inte vet, men jag tror att Putin bara vapenskramlar som en markering mot Ukraina, att de inte ska ta itu med separatisterna, något som det fanns ett faktiskt hot om. Jag tror inte att det någonsin fanns seriösa planer på en invasion (modiga ord nu kanske). Ukraina uppfattade markeringen så som den var menad, men sen kommer Biden och säger att en invasion är på gång.

Hade Trump varit vid makten så hade USA antagligen erkänt separatistregionerna som suveräna stater vid det här laget, och det är kanske inte ett bättre alternativ, men det går att gå för långt åt det andra hållet också.
Citera
2022-02-19, 14:18
  #8387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Wag the Dog.

Men du bevisar min tes.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tja, jag tycker faktiskt han hanterar det här ganska dåligt. Med reservation för att det är möjligt att de vet saker som jag inte vet, men jag tror att Putin bara vapenskramlar som en markering mot Ukraina, att de inte ska ta itu med separatisterna, något som det fanns ett faktiskt hot om. Jag tror inte att det någonsin fanns seriösa planer på en invasion (modiga ord nu kanske). Ukraina uppfattade markeringen så som den var menad, men sen kommer Biden och säger att en invasion är på gång.

Hade Trump varit vid makten så hade USA antagligen erkänt separatistregionerna som suveräna stater vid det här laget, och det är kanske inte ett bättre alternativ, men det går att gå för långt åt det andra hållet också.


Så du håller med om att, om Trump varit President nu, då hade ryska invasionstrupper redan gått över gränsen och miljoner Ukrainer hade flytt och vi hade fått en ny flyktingkatastrof i Europa av gigantiska proportioner. Hundratusentals av dessa hade kommit till Sverige och vi hade sett oss tvungna att öppna våra gränser. Allt medan Putins makt vuxit ytterligare och den ledare med mest Napoleonkomplex, sedan den lille mannen själv, vuxit några centimeter ytterligare i sin egen självbild.

Jag tycker Biden hanterar detta på det sätt han måste och har mandat till att göra.

Han (och därmed USA) agera inte ensam utan inom ramen för Nato. Han är tydlig med att inga Trupper kommer att sändas till Ukraina utan att västvärldens hjälp till Ukraina kommer att bestå av helt andra saker, exempelvis vapenhjälp och sanktioner. Samtidigt så är han mycket klar och talar det enda språk Putin förstår, dvs Maktspråk. Putin måste tro att USA och Nato sätter kraft bakom sina ord, annars går det med hela Ukraina som det tidigare gjorts med de östra delarna av landet.

Hur kommer det sig att de i sekten, likt Hundpipparen, som tidigare beskrivit Biden som en dement lallande fåne. Nu tycker att hans budskap är klart och tydligt och att han agerar enligt en tydlig plan (Wag the dog). Nu är han med andra ord en beräknande och hotfull stormaktsledare att ta på fullt allvar. Tänk hur långt demensvården måste ha kommit i USA när man på kort tid kan få sådana fantastiska resultat.
__________________
Senast redigerad av Master.Palm 2022-02-19 kl. 14:31.
Citera
2022-02-19, 15:09
  #8388
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Hur kommer det sig att de i sekten, likt Hundpipparen, som tidigare beskrivit Biden som en dement lallande fåne. Nu tycker att hans budskap är klart och tydligt och att han agerar enligt en tydlig plan (Wag the dog). Nu är han med andra ord en beräknande och hotfull stormaktsledare att ta på fullt allvar. Tänk hur långt demensvården måste ha kommit i USA när man på kort tid kan få sådana fantastiska resultat.
Jag uppmanar dig att googla uttrycket "wag the dog" och gratulerar dig till din övertygelse att Biden räddat Ukraina från en rysk invasion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback