Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-18, 13:01
  #7621
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Nu syftar förstås "ledande demokrater" inte bara (eller ens främst) på ministrar, utan på politiker som syns och hörs mycket i den offentliga debatten.

1) Jag sa aldrig "ledande demokrater"
2) Hon är ingen ledande demokrat
3) Att hon inte suger Israels penis är bara positivt (även om hon är en fullständig idiot på grund av andra anledningar)
4) Det är en fasad. Hon och resten av "the Squad" suger lika mycket Israel-penis som resten av Demokraterna och Republikanerna. När Nancy Pelosi säger "jump" så hoppar hon.
5) Hon kontrollerar inte Biden, utan det gör människorna runt honom i hans administration, och administrationen består av judar i väldigt hög grad, vilket de skryter helt öppet om i judisk media från Israel.
Citera
2021-11-18, 13:17
  #7622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Mina kära föräldrar tittade precis på TV4 Nyheter, och jag blev både förfärad och förtvivlad av vad de pratar om. TV4 tycks ha en utrikeskommentator vid namn Rolf Porseryd, som i flera minuter basunerar ut att Donald Trump idag "drar i trådar bakom kulisserna" för att manipulera de demokratihatande Republikanerna till att hindra de ansvarsfulla Demokraterna från att adekvat undersöka de fruktansvärda och mot demokratin mycket allvarliga händelserna i Kapitolium i våras. Porseryd spekulerar även i att Republikanerna på sikt kan vilja riva ner demokratin i USA helt och hållet, bl.a. genom att manipulera röster i framtida val. Porseryd går t.o.m. så långt att fråga om det inte kan vara så att det finns dolda krafter bakom Donald Trump, som vill manipulera manipulatören!

Med andra ord fortfarande "TRUMP! RYSSLAND! BARN I BURAR!" o.s.v. Jag skulle vilja säga att Donald Trump bor räntefritt i deras sköra psyken, men jag tror dessvärre att sådant här vansinnigt raljerande från Porseryd & Co. i själva verket är en väl medveten och illasinnad taktik för att vilseleda bort från sanningsenlig journalistik och politik. Inte ett ord om Demokraternas vidrigt korrupta förehavanden, med Joe Biden för tillfället vid spetsen, och deras roll i splittringen av USA och västvärlden. Det hela är så fräckt och på näsan att man häpnar.



...man kan säga så här i vart fall, att det var väl investerade skattepengar för S/MP/V/C att köpa även TV4 och deras lojalitet. Inte bara i den inhemska politiska rapporteringen, klimatrapporteringen eller "skådespel"/idiotunderhållning åt folket har de accelererat i sin strävan att göra sina nya herra nöjda utan även i än högre grad i rapporteringen av utrikespolitiken. Om Trump, Ryssland, Ungern utmålas till de största hot världen skådat så kan S och EU arbeta ostört härhemma med att "rädda det svenska folket" från dessa typer av hotfulla scenarier. Att islam, Kina, big tech, storbankerna och lite andra genuint onda makthavare då slipper kritik är bara en bonus för S och EU, det är ju dem de valt att sida upp med.
Citera
2021-11-18, 13:21
  #7623
Medlem
Alltfler ifrågasätter Bidens mentala hälsa, och stor ökning av de som ifrågasätter att han är mentalt frisk bara senaste månaden.

Citat:
Asked whether Biden is mentally fit, voters are almost evenly split, with 46 percent saying he is and 48 percent disagreeing. But that negative 2-point margin stands in stark contrast to Biden’s numbers last October, when voters believed he was mentally fit by a 21-point margin.
https://www.politico.com/news/2021/1...pproval-522785
Citera
2021-11-19, 00:08
  #7624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Mina kära föräldrar tittade precis på TV4 Nyheter, och jag blev både förfärad och förtvivlad av vad de pratar om. TV4 tycks ha en utrikeskommentator vid namn Rolf Porseryd, som i flera minuter basunerar ut att Donald Trump idag "drar i trådar bakom kulisserna" för att manipulera de demokratihatande Republikanerna till att hindra de ansvarsfulla Demokraterna från att adekvat undersöka de fruktansvärda och mot demokratin mycket allvarliga händelserna i Kapitolium i våras. Porseryd spekulerar även i att Republikanerna på sikt kan vilja riva ner demokratin i USA helt och hållet, bl.a. genom att manipulera röster i framtida val. Porseryd går t.o.m. så långt att fråga om det inte kan vara så att det finns dolda krafter bakom Donald Trump, som vill manipulera manipulatören!

Med andra ord fortfarande "TRUMP! RYSSLAND! BARN I BURAR!" o.s.v. Jag skulle vilja säga att Donald Trump bor räntefritt i deras sköra psyken, men jag tror dessvärre att sådant här vansinnigt raljerande från Porseryd & Co. i själva verket är en väl medveten och illasinnad taktik för att vilseleda bort från sanningsenlig journalistik och politik. Inte ett ord om Demokraternas vidrigt korrupta förehavanden, med Joe Biden för tillfället vid spetsen, och deras roll i splittringen av USA och västvärlden. Det hela är så fräckt och på näsan att man häpnar.
Tja, man erkänner ju indirekt att USAs nuvarande president är så pass usel och menlös att till och med en f.d. statschef har mer att säga till om än vad han har.
Citera
2021-11-19, 00:18
  #7625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
https://news.gallup.com/poll/203198/...ald-trump.aspx

Trump låg på 37% vid samma tillfälle .
Med bakgrund av detta, frågar jag naturligtvis, ifall du kommer att ändra åsikt om Bidens 42% ?
Nu har den här efterblivna losern förvisso klantat till det så pass mycket för sig själv att han gått och fått sig självlv långtidsbannad, men med anedning av vad som anförts så svarar jag likväl på inlägget för at de kontext åt övriga läsare.

Hursomhelst, Biden har nu GÅTT OM (eller rättare sagt, SJUNKIT djupare ned i opinionsmätningen än Trump, och är därmed nu officellt USAs genom tiderna minst omtyclte president! 36(!!!) procent snackar vi enligt senaste undersökningen och kurvan har pekat spikrakt nedåt sedan Biden blev president.

https://poll.qu.edu/poll-release?releaseid=3827

Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du behöver dock inte oroa dig, inom en månad är Biden nere på 30%. En sämre president har inte existerat i USA och folk märker detta på ett ytterst handgripligt sätt.
Ja du, inte långt ifrån!
Citera
2021-11-19, 00:36
  #7626
Medlem
Ljug-Biden har snärjt in sig i ytterligare en lägn. Denna gång hävdar han att hans hus en gång drabbades av en stor eldsvåda och att Jill nätt och jämt överlevde infernot. "Eldsvådan"? En liten eld som brann i köket år 2004, och som släcktes på 20 minuter!!

https://twitter.com/GlennKesslerWP/s...35080813535246
Citera
2021-11-19, 09:12
  #7627
Medlem
Bidens impopularitet får nu kännbara konsekvenser för Demokraterna. Republikanerna vann nämligen borgmästarvalet i den extremt djupblå staden Columbia i South Carolina, trots hårt kampanjande från självaste Obama (Biden själv verkar ha gjort klokt i att hålla sig långt borta). Detta är en stad som Demokraterna hllit ohotade i mer än 30 år, och som Republikaner ofta inte ens vågar ställa upp med en motkandidat till i valen (vid förra "valet" utsågs t.ex. dåvarande borgmästaren med acklamation då det inte fanns någon motkandidat alls). Demokraternas förlust, som följer i efterdyningarna av Virginiavalet, är symboliskt och moraliskt kännbar och ytterligare en käftsmäll för Demokraterna. Allt fler inom partiet börjar nu att på allvar ifrågasätta Biden, som kommit att bli rena kamikazepiloten för det Demokratiska partiet, och man börjar bli rejält orolig inför kongressvalet nästa år, då Republikanerna nu leder med 46% mot 38% för Demokraterna i det stundande valet. 64% av alla amerikaner vill heller inte se Biden kandidera i nästa presidentval. Resultatet av borgmästarvalet i Columbia visar att inte ens Bidens f.d. chef Obama kan få folk att tycka mindre illa om Biden, och jag tror att risken finns att Obamas egna eftermälde solkas ned ju mer han försöker hålla Biden under armarna.

https://www.foxnews.com/politics/gop...lue-city-biden
Citera
2021-11-19, 12:30
  #7628
Avstängd
latinonilunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar vara en markering mot Tesla och deras solpaneler etc (SolarCity). Jag tror inte de har 10% fackanslutna. Även vid ett tidigare möte med bilindustrin uteslöts Tesla.

Jag tror det delvis kan handla om att försöka maskera kopplingar mellan Musk och Demokraterna. Musks finansiär Jurvetson finansierade även Obama.

Stämmer bra. Tesla flyttade tillverkningen till Nevada och Texas för att slippa fackföreningsbildningar bla.

Sen håller jag med om att wall street,silicon valley,och it-industrin alltid har backat DCCC . Tidigare var det facken som överöste demokrater med cash men reagan krossade dem på 80 talet. Och Reagans HD drev igenom flera domslut som möjliggör dark money och PAC-soft money.
Dvs anonyma bidrag rakt ner i politikers fickor utan att FEC får reda på det.

Jag hoppas att USA får sin gröna omställning så att Rostbältet från ohio,wisconsin,michigan,och ner till ipennsylvania får ett uppsving igen.
Det kommer göda inflationen men samtidigt skapa lönetillväxt bortom våra vildaste fantasier. Speciellt när den amerikanska staten stimulerar efterfrågan via subventioner.
BBB har prognoser på 2-3 milj nya jobb årligen i den offentliga sektorn. och runt 7 milj i den privata sektorn.

Vilket leder till att ingen republikansk guvernör någonsin kommer våga avskaffa federala BBB-grants till sin delstat . Lovar det
Citera
2021-11-19, 12:38
  #7629
Avstängd
latinonilunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tanken är väl bra speciellt med att värna inhemsk produktion men jag ser problem
med att spendera stora belopp som ytterligare kommer trycka upp inflationen.
Kunde dom inte bakat in detta i den nya infrastrukturpaketet på 2 billions USD?
Filibustern. Senator Wicker från missouri la sitt veto.
Han är besviken på att hans delstat inte fick allt på sin önskelista .
Bland annat att fler invånare ska flyttas från delstatssjukvårdbudgeten till federala medicare.
Samt för få manufacturing jobs. Han vill ha fler fabriker på plats.
Och att Biden ska ta bort möjligheten för förskola åt ensamstående föräldrar(läs: mödrar som vill jobba istället för att vara hemma med barnen)
Det han fick var däremot 14 nya colleges och en till tax cut för låginkomsttagare
Citat:

Cardona said in an interview that the plan is centered around families, offering free preschool to more than 110,000 Missourians.
Fourteen community colleges in Missouri are planned to be built which will also receive grants to develop and deliver innovative training programs for jobs in the public health, childcare, and manufacturing sector, according to the White House.

The package also includes a tax cut for low-wage workers by extending the American Rescue Plan’s Earned Income Tax Credit (EITC) expansion. In Missouri, this means 338,8000 workers will receive tax cuts up to $1,500.

Under the framework, 97,000 uninsured Missourians will gain Medicare.


Missouri’s Senator would not go on camera but said this plan supports many of the White house priority areas.
Citera
2021-11-19, 12:49
  #7630
Medlem
kompjuters avatar
Journalisterna verkar tro att de fortfarande jobbar på 80-90 talet när de kom undan med vad som helst.
I dagens media är det lätt att kolla upp men man får ju göra det själv.

Undrar hur stor del av den svenska befolkningen har SvT/tv4 som enda nyhetskällor, och tror på allt de hör?

Oavsett siffra så blir den mindre för varje år.
Citera
2021-11-19, 17:11
  #7631
Medlem
Trollmias avatar
Från Aftonbladet: https://live.aftonbladet.se/supernyt...repp.4VDUsovtk

Test-körning för Harris?

Citat:
För en kort stund tar USA:s vicepresident Kamala Harris i dag över makten över landet medan president Joe Biden genomgår en koloskopi under en rutinhälsokontroll, enligt Vita huset.
Citera
2021-11-19, 17:52
  #7632
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Från Aftonbladet: https://live.aftonbladet.se/supernyt...repp.4VDUsovtk

Test-körning för Harris?
Ånej!

Kamala Harris rycker in som president då Biden ska genomgå narkos för en undersökning.

Kamala Harris tar över som president – för några timmar

https://www.dn.se/varlden/kamala-har...-nagra-timmar/

Är det nu det sker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback