Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-18, 11:52
  #4669
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, det är inte humant, varken av Trump eller Biden. Men Biden verkar mer angelägen om att lösa problemet på riktigt, i motsats till Trump, som lurade er.
Jo, du gillar fagra ord utan handlingskraft.
Citera
2021-03-18, 12:17
  #4670
Medlem
snygg-Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och den är att USA är mer beroende av omvärlden än vad t.ex. Ryssland är. Och det är det som driver konflikterna runt om i världen.
Det är därför USA, med sina överlägsna produkter, ser en minskad efterfrågan?

När alla vackra slantar som graviterar mot Wall Street, plötsligt tar en annan riktning, leds vi även till att tro, att DoD i ett senare led, inte längre kan underhålla sin monstruösa krigsapparat; och allt krigsmateriell som de allierade önskar, kommer istället inhandlas på giftmördarnas marknad, i Ryssland. Har jag förstått det rätt? Är det vad du tror kommer hända när den ryska björnen visar sina tänder mot Biden?

Algoritmmakarna som är inhysta på diverse [big tech] FoU-avdelningar, går de samma öde till mötes också...bara råkapitalisten Putin öppnar upp sin välfyllda börs?

Ett råd i all välmening: Innan du börjar skola andra, så kanske det vore bättre om du först började med att sätta saker i rätt perspektiv, och fundera över vad reell makt betyder.

https://plato.stanford.edu/entries/ethics-manipulation/
Citera
2021-03-18, 12:37
  #4671
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Det är därför USA, med sina överlägsna produkter, ser en minskad efterfrågan?

När alla vackra slantar som graviterar mot Wall Street, plötsligt tar en annan riktning, leds vi även till att tro, att DoD i ett senare led, inte längre kan underhålla sin monstruösa krigsapparat; och allt krigsmateriell som de allierade önskar, kommer istället inhandlas på giftmördarnas marknad, i Ryssland. Har jag förstått det rätt? Är det vad du tror kommer hända när den ryska björnen visar sina tänder mot Biden?

Algoritmmakarna som är inhysta på diverse [big tech] FoU-avdelningar, går de samma öde till mötes också...bara råkapitalisten Putin öppnar upp sin välfyllda börs?

Ett råd i all välmening: Innan du börjar skola andra, så kanske det vore bättre om du först började med att sätta saker i rätt perspektiv, och fundera över vad reell makt betyder.

https://plato.stanford.edu/entries/ethics-manipulation/
Men varför tror du att svaren från Ryssland sida blir våldsamma? Det beskriver nog bättre din bubbla än hur verkligheten är. Jag kan inte se att det finns något intresse från Ryssland att göra USA illa. Inte heller oss här i Sverige. Varför det? Den troliga utvecklingen är i stället att man helt enkelt ger upp och avvecklar det lilla samarbetet man har med väst. Och det är precis vad Rysslands planer är om man anstränger sig för att ta in det som sägs och inte lyssnar på en massa konspiratoriska rykten. Ryssland verkar söka sig bort från Europa om man ska gå på de senaste uttalandena. Man söker sig istället mot bl.a. Kina och andra länder där russofobin inte florerar.

När det gäller Kina så är det ännu märkligare att man tror att de vill USA illa. USA är Kinas i särklass största marknad och när det går bra för USA går det bra för Kina. Dessutom är USA fortfarande landet av mjölk och honung för kineserna dit man sänder sina barn och ungdomar för att få den bästa utbildningen som går att uppbringa. Detta kan dock snabbt ändras och som det ser är det på väg att göra det vilket är olyckligt.

Det är liksom därför jag säger att du lever i en bubbla som är rent av är skadlig, och som även de flesta Demokrater gör i USA. Någon sorts konstig psykologisk projektion där man tror att både Kina och Ryssland har som mål att starta väpnade konflikter runt om i världen och i slutändan förinta USA.

Du tycks leva i en jobbig värld där en massa imaginära onda människor lever. Jag måste säga att jag har stor sympati för dig och önskar dig ett bättre liv av hela mitt hjärta.

Hide under your beds kids! The Russins are coming!

Edit:


Maxim A. Suchkov
@m_suchkov
⚡Putin responded to @POTUS remarks over #Russia/n president being a "killer" & #Moscow's meddling in #US election by saying he "wishes him good health"
https://twitter.com/m_suchkov/status...123670016?s=20

__________________
Senast redigerad av arbetet 2021-03-18 kl. 12:54.
Citera
2021-03-18, 12:44
  #4672
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, du gillar fagra ord utan handlingskraft.
Du kastar sten i glashus. Trump löste inte invandringsproblemet under sina fyra år, trots att det var en prioriterad uppgift för honom, nästan det viktigaste i hans valpropaganda 2016.
Nu kräver du att Biden på 2 månader skall ordna upp saken! Varför kräver du mer av Biden än av Trump? Du måste ju kunna erkänna att Trump lurade er.

Därmed säger jag inte att Biden kommer att lösa alla problem, jag är fixerad vid honom som person.
Citera
2021-03-18, 13:45
  #4673
Avstängd
dic-tators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Ett förutsägbarare putinist-drag kan omöjligtvis hittas på brädan. Varför denna bait and switch taktik? Tror ni den funkar? På riktigt alltså?

Biden tänker tysta oligarkmegafonerna i Ryssland, lev med det. Och Biden försöker dessutom göra något åt GOP's voting suppression offensiv, vilket är många gånger viktigare än det material ni försöker trigga folk med. Förstår inte varför folk ödslar tid på er antidemokrater. Ni har redan förlorat. Och vi som sitter på andra sidan bordet, kan inte göra annat än njuta av stunden efter 5 år av misär.

Jungfrutalet av Raphael Warnock på senatsgolvet inatt, det var mycket bra. Han säger där vad Biden behöver göra; att avsluta attacken på demokratin. Och vare sig ni vill veta om det eller inte, så vågar jag påstå att det är vad man från demokraternas sida tänker fokusera helhjärtat på:
Surely, there ought to be at least 60 people in this chamber who believe, as I do, that the four most powerful words uttered in a democracy are, 'the people have spoken,' therefore we must ensure that all the people can speak.

But if not, we must still pass voting rights. The right to vote is preservative of all other rights. It is not just another issue alongside other issues. It is foundational. It is the reason any of us has the privilege of standing here in the first place. It is about the covenant we have with one another as an American people.
https://youtu.be/KVeRo-q4zhk

Jag såg talet med.
Samt bidens intervju på abc där han sa orden rakt ut nästan. Han önskar se filibustern reformerad.

Mitch mcconnell verkar livrädd. Han vet att det är slutet för republikanerna ifall hr1 "for the people act" to samt John Lewis voting act går igenom.
För då kan inte republikanerna använda sig av Voter suppression-strategier eller gerrymandering längre.

Därför tror jag att Mitch höll detta hotfulla tal på golvet i måndags
Citera
2021-03-18, 13:52
  #4674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Vem ska betala? Du får det att låta helt oöverstigligt. En miljon dollar för fem kilometer mur, UFC’s Dana White tänker satsa en miljon dollar på boxningsmatchen mellan Ben Askren och Youtubern Jake Paul.

Vidgar detta dina vyer om pengars värde? Nancy Pelosi är god för 120 miljoner dollar, hon skulle på egen hand kunna finansiera en stor del av muren, men hon är ju Demokrat så hon är van att med kluven tunga låtsas ömma sig över de fattiga hon skor sig på.

En drönare med värmekamera skulle hitta dig på nolltid i Kanadas enorma skogar.
Och ”vem ska analysera denna data”? Vad analyserar Googles data, tror du? Vad analyserar Kinas ansiktsigenkänningssystem? Det sitter ingen mr Joe Blow och går igenom materialet manuellt om du nu trodde det. Ju mer data som produceras, desto viktigare blir den.

Du är ju totalt tappad bakom en vagn. Slå upp begreppet ”Big Data” innan du blir omyndigförklarad och förlorar rösträtten. Vilken fåntratt...
En drönare i luften kräver minst fem personer som går igenom all data från varje dygn. Du vet att människor måste sova ibland va?

Om du ska bevaka hela Kanada kommer du behöva fler människor än det finns i Kanada.

Har du verkligen räknat på detta ordentligt?
Citera
2021-03-18, 13:59
  #4675
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du kastar sten i glashus. Trump löste inte invandringsproblemet under sina fyra år, trots att det var en prioriterad uppgift för honom, nästan det viktigaste i hans valpropaganda 2016.
Nu kräver du att Biden på 2 månader skall ordna upp saken! Varför kräver du mer av Biden än av Trump? Du måste ju kunna erkänna att Trump lurade er.

Därmed säger jag inte att Biden kommer att lösa alla problem, jag är fixerad vid honom som person.
Jo, han löste problemet. Det kom knappt några illegala eftersom Trump inte lät de passera gränsen.

Du verkar vara helt okunnig om att Biden öppnade gränserna och förkastade Trumps alla åtgärder. Detta problem har Bidens Kabal orsakat helt själva.

Nu håller Biden 15000 ungarbi containrar. Han har förbjudit journalister att besöka området. På så sätt löser han problemet med dålig press. Fast egentligen är det ju kabalen som fattar besluten. Biden vet inte vad han skriver under.
Citera
2021-03-18, 14:05
  #4676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, han löste problemet. Det kom knappt några illegala eftersom Trump inte lät de passera gränsen.
Har du någon statistik på antal illegala immigranter som stödjer detta?
Citera
2021-03-18, 14:33
  #4677
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, han löste problemet. Det kom knappt några illegala eftersom Trump inte lät de passera gränsen.

Du verkar vara helt okunnig om att Biden öppnade gränserna och förkastade Trumps alla åtgärder. Detta problem har Bidens Kabal orsakat helt själva.

Nu håller Biden 15000 ungarbi containrar. Han har förbjudit journalister att besöka området. På så sätt löser han problemet med dålig press. Fast egentligen är det ju kabalen som fattar besluten. Biden vet inte vad han skriver under.
Du har ingen tillförlitlig statistik som stödjer dina påståenden.
Citera
2021-03-18, 14:33
  #4678
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
En drönare i luften kräver minst fem personer som går igenom all data från varje dygn. Du vet att människor måste sova ibland va?

Om du ska bevaka hela Kanada kommer du behöva fler människor än det finns i Kanada.

Har du verkligen räknat på detta ordentligt?
Det kräver inga människor förrän datan är sorterad, du begriper verkligen inte ett skit om teknik. En vanlig övervakningskamera som bevakar ett parkeringsgarage i 24 timmar har ett läge där du enbart behöver ta ställning till när en bil åker förbi. All dödtid då inget händer spolas automatiskt förbi eftersom det inte finns någon mening med att titta på det.

För övrigt ska man inte bevaka hela Kanada, man ska bara leta efter mänskliga värmekällor i skogen eftersom det antagligen är där du befinner dig. Förstår du inte vikten av att begränsa ett sökområde? Svara inte mer nu, du bidrar inte med något intressant att diskutera.
Citera
2021-03-18, 14:37
  #4679
Avstängd
dic-tators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vilket naturligtvis gör det svårare att lösa problemet.
Men Trump låtsades att det var enkelt, han skulle bygga en mur, som Mexiko skulle betala. Folk skakade på huvudet åt hans idioti, men hans anhängare trodde på honom och älskade idén.
Att folk kan vara så lättlurade. Man tar sig för pannan.


Jag tror det handlar om ren desperation.
Idagens USA räcker det inte med att födas som vit för att få automatiska privilegier.
Man bör helst ha arbetsvana eller masters degree med för att kunna leva den amerikanska drömmen.

Tyvärr står usa inför ett tekniskifte där automatisering slaktat 40 procent av alla jobb. Speciellt i rostbältet och i södern.

För någon i landsbygden som förlitar sig på right wing talk radio i AM-frekvensomfånget och fox News på basic cable, då känns det betryggande med enkla svar
"we love you. You're special" och "it's not your fault. It's the Mexicans"

Det vi ser just nu är det republikanska partiets uppgång och fall.
Aldrig någonsin har de i modern tid förlorat samtliga grenar i Washington. Och 8 representanthus. GOP har tappat 150tusen medlemmar sedan den 6e januari.
Som svar på detta kan deras folkvalda inte ge några fler enkla svar. Eller skuldbelägga invandrare.
Så istället för de det svårare för oppositionen att välja.
Minoritetspartiet tänker styra med en ännu mindre minoritet.

Och allt de har att sätta emot är filibustern. Vilket Joe biden tänker reformera.

Jag ser framför mig :vapen reform, expansion av Obamacare, skattehöjningar för de som tjänar över 4 milj kr om året, och automatisk rösträtt för alla medborgare i usa.
Citera
2021-03-18, 14:38
  #4680
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
1) 500 arbetare som arbetar i skift
2) varenda federal domare i usa jobbar på att tvångsinlösa privat mark till ett murbygge.
3)varenda byggnadskran och vattenpump samt hållfasthetsingenjör
4)100 lastbilar som arbetar dygnet runt med att frakta material
5)offentlig upphandling så att varenda byggherre i usa får sin del av kakan

6)till vilken nytta?

15 år räknar jag med att det tar att enbart lösa inlösen av mark.
Och 5 år för att bygga muren.

När verkligheten sjunker in och den mest naive Trumpsupporten inser att han blivit lurad. Ja då kommer det republikanska partiet få väldigt svårt att någonsin mer samla in en enda dollar.

#buildthewall
#mexicosgonnapayforit
#areyoutiredofwinning?
#MAGA-myassjustgotarrestedagain
Vad fan svamlar du om? Det blir ingen mur, jag har aldrig ens hävdat det. Däremot skriver jag att om viljan finns är en dylik mur en barnlek. Det är så jävla tröttsamt med er som lider av akut Trumpsjuka, ni har noll social fingertoppskänsla och filtrerar allt i livet genom Trumbrillorna. Bara se skiten du räknar upp här ovan, till absolut ingen nytta. Gå och räkna Bidens Barn i Burar, se om det tillkommit ett par tusen under natten. Jävla mongo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback