Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-17, 17:52
  #4609
Avstängd
dic-tators avatar
Jag kollade på Bidens ABC intervju igår. Speciellt stycket om Putin fick mig att tappa hakan.

Biden: vi var ensamma i ett rum och jag sa till Putin, "I don't think you have a soul"
Putin: Good, we understand eachother.

Jävlar......Putin är en stonecold killer.
Citera
2021-03-17, 17:54
  #4610
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Länkar? Kanske en kommentar vore på sin plats?

Nåja, alla som har sett videon ser att den är greenscreen. Att du länkar bilder förändrar ju inget. Såg du den från vita huset där halva huvudet försvann?

Konstigt att man aldrig sett sånt förutom när Biden är med. Glitcharna hopar sig. Har du kanske några med Trump?

Jag delade med mig av film samt bilder från samma tillfälle, självklart kan olika vinklar förändra saker

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
En helikopter. Kul. Var såg du Biden?

Här får du utveckla. Ska en helikopter landat på Vita Husets gräsmatta för att ingen ska misstänka att reportrarna + Joe Biden är på ett helt annat ställe?
Citera
2021-03-17, 18:00
  #4611
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Lö-gn-er.
Retorik betyder ordagrant talets konst. Dvs anspelning på ethos, logos, pathos. Retorik innebär inte att man ljuger fritt i valdebatter och sen pekar långfigret på väljarna när de undrar varför man inte lever som man lär.

Donald Trump är dessutom mannen som aldrig ljugit. Och när media påstår att han ljuger så är det fake news eftersom Donald Trump är den politiker som aldrig någonsin ljugit.

Jag upprepar onald Trump har aldrig någonsin ljugit. Massmedia ljuger om allt. Men bara när de är rapporterar negativt om Trump.
De talar sanning när de rapporterar positivt om Trump.
Ja. Jag är sarkastisk.

Hej på dig Dic-ta-tor.

Retorik handlar om att övertyga.
Ljuga? Det beror på mottagaren.
Kan jag få en majoritet att vilja tex att bygga mer kärnkraft med hjälp av min retorik har jag ju lyckats.

Att få väljare att tro på den mentala bild jag bygger upp.

Donald J Trump är bäst i världen på det.
Citera
2021-03-17, 18:09
  #4612
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump hade 4 år på sig att bygga en mur som skulle Mexiko skulle betala, påstod han. Hans töntar till anhängare älskade den lösningen, men de flesta insåg vilken idioti det var. Och det löste ju inte problemet. Trump insåg förstås själv att det var en dum idé, därför slösade han inte mer pengar på den än vad som behövdes för att fortsätta lura fansen.

Nu kräver samma töntar att Biden skall fixa problemet på mindre än 2 månader!!!!
Jag tycker du är lustig som upplever att 13000 barn i containerburar är bättre än under Trump. Du måste verkligen tycka detta är humant och fint och gott. Biden är ju snäll och sånt.

Biden äger detta. Han och Obama byggde burarna. Biden lockar dit dem. Och låser in dem. I containrar. 13000. Du ÄR så snäll och god. För detta är ju höjden av humanism.

Citera
2021-03-17, 18:15
  #4613
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker du är lustig som upplever att 13000 barn i containerburar är bättre än under Trump. Du måste verkligen tycka detta är humant och fint och gott. Biden är ju snäll och sånt.

Biden äger detta. Han och Obama byggde burarna. Biden lockar dit dem. Och låser in dem. I containrar. 13000. Du ÄR så snäll och god. För detta är ju höjden av humanism.

Verkar som du inte vill prata om deras förhållanden i Mexiko.

Men nej, Joe kommer inte slita barnen ifrån sina föräldrar låsa in dom i burar och sen slarva bort barnen över landet och som än idag är borta väldigt många av dessa.
Populismen verkar ha svåra demens här.

Muren är sedan länge avklarad som ett enorm fiasko av rumpen.
Citera
2021-03-17, 18:18
  #4614
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Så det ser du "klart och tydligt", visst. Och media är med på att pendla till okänd plats för att låtsas att Biden är president tänker du?

Privatpersoner verkar också vara med på att upprätthålla fasaden
https://youtu.be/-6lYw_VtKDQ

Förklara hur det kan bli så då.
Citera
2021-03-17, 18:19
  #4615
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Verkar som du inte vill prata om deras förhållanden i Mexiko.

Men nej, Joe kommer inte slita barnen ifrån sina föräldrar låsa in dom i burar och sen slarva bort barnen över landet och som än idag är borta väldigt många av dessa.
Populismen verkar ha svåra demens här.

Muren är sedan länge avklarad som ett enorm fiasko av rumpen.
Jo, KLyban. Biden förvarar över 13000 ungar i containrar. Finns inga föräldrar där. Du måste tycka detta är underbart eftersom du gillar barn i containrar. Helt Jävla Hemsk är du.

Om två år kommer du fortsätta tjata om Trump. För allt du kan är att gnälla på Trump och titta på TV. Vilket magplask, KLyban. 13000 barn i gallerförsedda containrar. HAHA. Satan i gatan vad du kommer få tjata om Trump hela Bidens presidentperiod. Det och verklighetsförnekelse och din dagliga verksamhet är ju allt du har.
Citera
2021-03-17, 18:20
  #4616
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Förklara hur det kan bli så då.
Fejkpresidenten kan inte ens stå öga mot öga med fejkmedia. Kan knappast bli mer pinsamt. Och här sitter Grupp Fyra (de är inte fler men har många konton) och fullkomligen DYRKAR denne demente katastrof. Det ÄR ju för gulligt.
Citera
2021-03-17, 18:49
  #4617
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Muren är sedan länge avklarad som ett enorm fiasko av rumpen.
Muren är ersatt av buren, fiaskot har eskalerat. Med en mur kunde barnen i alla fall gå ut i solen när de önskade, nu sitter de som apor i bur. Heja Biden.
Citera
2021-03-17, 19:02
  #4618
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Förklara hur det kan bli så då.

Jag länkade både till en annan film samt bilder från samma tillfälle. Du får får kolla runt lite och jämföra mikrofonernas placeringar
Citera
2021-03-17, 19:15
  #4619
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag länkade både till en annan film samt bilder från samma tillfälle. Du får får kolla runt lite och jämföra mikrofonernas placeringar
Det behöver jag inte göra, den här videon jag länkade till är fejk. Det syns tydligt.

Det troliga är att de fejkar så jävla mycket att de inte hinner kvalitetskontrollera alla fejken och då slipper såna här misstag igenom.
Citera
2021-03-17, 19:20
  #4620
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det behöver jag inte göra, den här videon jag länkade till är fejk. Det syns tydligt.

Det troliga är att de fejkar så jävla mycket att de inte hinner kvalitetskontrollera alla fejken och då slipper såna här misstag igenom.

Nej, såklart. Det rimliga är att se ett youtubeklipp och sedan vara övertygad hur allt ligger till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback